Situație dramatică pentru sponsori. Unii dau faliment, iar alții încearcă să suspende contractele în timpul pandemiei
12.04.2020, 12:14Pandemia de coronavirus provoacă o adevărată criză și în rândul sponsorilor marilor cluburi de fotbal, care nu mai au încasările așteptate în această perioadă.
SuperLiga: FCSB - Unirea Slobozia, duminică, 18:15, DGS 1
SuperLiga: Petrolul - Dinamo, duminică, 20:45, DGS 1
Majoritatea competițiilor sportive sunt suspendate, astfel că stadioanele sunt goale și apariția numelor companiilor pe tricourile jucătorilor este lipsită de valoare. De asemenea, partidele nu sunt transmise nici la TV, astfel că reclamele amplasate în tot stadionul nu mai ajung la public.
Toți acești factori duc la o lipsă de vizibilitate cruntă pentru companiile care au decis să investească în cluburile de fotbal, arată o analiză publicată de voanews.com.
"Încercăm să realizăm activități cu jucătorii și sponsorii noștri, care au mai multe pretenții în timpul carantinei, însă e foarte complicat din cauza acestei crize", a precizat un manager de marketing al unui club, pentru AFP.
Un sponsor de la West Ham a intrat în faliment. Bordeaux are și ea probleme
Basset & Gold, unul dintre sponsorii celor de la West Ham United, a intrat în faliment, motivând că a avut dificultăți serioase din cauza pandemiei de coronavirus.
În Franţa, Bordeaux a fost deja părăsită de sponsorul său principal, cu care mai avea contract până în 2023.
Societatea Bistro Regent, o firmă de catering cu o cifră impresionantă de afaceri, încearcă astfel să limiteze pierderile şi a denunţat contractul cu Girondins Bordeaux.
Societatea în cauză introdusese în contractul semnat cu clubul de fotbal două clauze care să-i permită de revoce orice înţelegere. Era precizat acest drept în cazul unui scandal în restaurantele sale pe tema intoxicaţiilor alimentare sau o criză sanitară, de genul celei declanşate de COVID-19.
Sponsorii, principala sursă de venit pentru cluburile mari
Cele mai bogate cinci cluburi din lume, conform unei analize a celor de la Deloitte, au ca principala sursă de venit sponsorizările.
În medie, 49% din veniturile celor de la Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Bayern Munchen și PSG provin din această zonă.
Situația se modifică la echipele ceva mai mici, precum Roma, Lyon, West Ham, Everton sau Napoli, care obțin 65% din venituri din drepturile TV.
Etichete: bordeaux , west ham , sponsori , covid-19
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Românii sunt chemați la urne, duminică, 24 noiembrie, pentru a vota în primul tur al alegerilor...