Video Imagini spectaculoase din Giuleşti! Tribuna I a Stadionului Rapid a fost demolată
01.04.2019, 18:43Continuă demolarea Stadionului Rapid-Valentin Stănescu, în locul căruia va fi construită o nouă arenă, cu o capacitate de aproximativ 14.000 de locuri şi care va costa 29 de milioane de euro. Lucrările ar trebui să fie gata până în luna mai a anului viitor, pentru ca noua construcţie să poată fi folosită de echipele care vor evolua la Bucureşti, la Euro 2020.
SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Pe zi ce trece, "bătrânul Giuleşti" este pus la pământ, iar azi a fost dărâmată şi Tribuna I. Imagini spectaculoase au fost surprinse şi publicate pe reţelele de socializare. A căzut mai întâi tribuna propriu-zisă, apoi acoperişul.
Stadionul Rapid, detaliile proiectului
- capacitate de aproximativ 14.000 de locuri (din care peste 250 de locuri pentru persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorii lor)
- 29 milioane de euro va costa stadionul
- nivel de clasificare UEFA, 4
- suprafaţa totală înierbată va fi de 80x120 m (inclusiv suprafaţa de gardă)
- complexul va fi prevăzut cu săli de sport pentru diverse discipline sportive precum haltere, box, lupte/judo/karate, tenis/volei/baschet, atletism, precum şi săli de forţă sau recuperare şi pistă de popice
- spaţii de cazare pentru sportivi
- spaţii de alimentaţie publică
- spaţii administrative
Stadionul "Giulești - Valentin Stănescu", 79 de ani de istorie
Pe 10 iunie 1939, Regele Carol al II-lea inaugura stadionul construit după modelul celebrului Highbury, fieful "tunarilor" de la Arsenal Londra (construit în 1913 și dărâmat în 2006, după ce britanicii nu au primit acceptul autorităților să îl extindă și să îl modernizeze; și-au construit o nouă arenă, sprijiniți și de sponsorul lor principal).
Gheorghe Dumitrescu a fost arhitectul care a semnat proiectul stadionului, după o idee a managerului rapidist de atunci, Costică Bauer-Ardeleanu, cel care a avut ideea și relațiile necesare acestui "import". Gheorghe Scurtu, posesorul muzeului Rapidului și un istoric neoficial al clubului "feroviar", spune, citat de vanatoruldelegende.blogspot.ro, că Bauer ar fi adus de la Londra liftul de pe Highbury și câteva scaune.
În 1935 s-a ales locul construcției. În 1936 au început lucrările (finanțate doar din banii angajaților CFR) și au fost finalizate în același an, însă inaugurarea a fost amânată doi ani și jumătate. Presa vremii notează că un amical de pe 30 septembrie, cu Admira Viena - campioana de atunci a Austriei - a fost mutat pe OMEF, din cauză că nu ar fi fost toate lucrurile puse la punct.
Arena a fost omologată abia în a doua parte a anului 1937, până atunci găzduind numai antrenamente și pregătiri. Primul meci oficial s-a jucat pe Giulești pe 27 noiembrie 1937, în ultima etapă a turului de campionat, când Rapid câștiga cu 2-0 în fața Jiului.
Deschiderea oficială a avut loc abia pe 10 iunie 1939, când se serba Ceferiada, cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată realizată cu capital românesc: București - Giurgiu.
Ziarul "Timpul" a aproximat la 20.000 numărul de oameni prezenți la inaugurare. Pe gazonul giuleștean, Regele Carol al II-lea a îngenuncheat și a sărutat crucea. Ceremonia religioasă a fost oficiată de Vicarul Patriarhiei, în lipsa unui Patriarh în funcție, în acel moment. La eveniment au mai participat și Mihai, care avea să fie următorul rege, premierul Armand Călinescu, prințul Paul al Greciei, dar și numeroși alți diplomați și reprezentanții a 12 administrații de căi ferate din întreaga Europă.
Etichete: euro 2020 , stadioane euro 2020 , stadionul rapid
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rezultate parțiale în timp real ale alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie, primul tur de...