OFICIAL | A fost semnat contractul pentru modernizarea stadionului Giuleşti "Valentin Stănescu"! Anunțul CNI
02.11.2018, 14:02Compania Naţională de Investiţii (CNI) a anunţat, vineri, că a semnat contractul pentru începerea lucrărilor de execuţie la Stadionul Giuleşti-Valentin Stănescu, arenă care urmează să fie modernizată în vederea găzduirii de către România a unor partide din cadrul EURO 2020.
SuperLiga: Oțelul - Botoșani, vineri, 18:00, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - CFR, vineri, 21:00, DGS 1
Lucrările vor fi efectuate de asocierea de firme Construcţii Erbaşu SA, Concelex SRL şi Terra Gaz Construct SRL, valoarea contractului ridicându-se la 98.318.052,33 lei fără TVA, cote şi taxe. Lucrările vor fi finanţate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, prin Compania Naţională de Investiţii.
"Potrivit ofertei câştigătoare, valoarea contractului este de 98.318.052,33 lei fără TVA, cote şi taxe, urmând ca, până la data organizării Campionatului European de Fotbal EURO 2020, la Bucureşti, stadionul să îndeplinească criteriile în vederea asigurării condiţiilor de antrenament pentru echipele participante. În perioada următoare, va fi emis ordinul privind începerea serviciilor de proiectare şi obţinere a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor", se arată în comunicatul citat.
Noua arenă va avea o capacitate de aproximativ 14.000 de locuri (din care peste 250 de locuri pentru persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorii lor) şi se doreşte îndeplinirea criteriilor impuse de UEFA pentru derularea de competiţii sportive pentru nivelul de clasificare UEFA 4, astfel încât arena să poată găzdui competiţii cu public la nivel naţional şi internaţional.
Suprafaţa totală înierbată va fi de 80x120 m (inclusiv suprafaţa de gardă). Arena va cuprinde şi zona de sărituri în lungime şi zona pistei de alergare 60 m outdoor.
Complexul va fi prevăzut cu săli de sport pentru diverse discipline sportive precum haltere, box, lupte/judo/karate, tenis/volei/baschet, atletism, precum şi săli de forţă sau recuperare şi pistă de popice. Totodată, va beneficia şi de spaţii de cazare pentru sportivi, precum şi de spaţii de alimentaţie publică sau spaţii administrative.
În comunicat, CNI nu precizează dacă stadionul actual va fi demolat în totalitate sau doar în parte şi nici data la care vor începe aceste lucrări.
CNI menţionează că la această dată, la Stadionul Steaua au fost finalizate lucrările de demolare a fostei arene şi s-au demarat lucrările de excavare. Se aşteaptă emiterea avizelor în vederea depunerii documentaţiei pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie şi, ulterior emiterii acesteia, se vor demara lucrările de execuţie.
La Stadionul Arcul de Triumf se află în curs de finalizare etapa de proiectare şi de obţinere a avizelor necesare.
În cazul Stadionului Dinamo, a fost finalizat studiul de prefezabilitate, însă se aşteaptă aprobarea de către Primăria Sectorului 2 a PUZ-ului (realizat de Clubul Sportiv Dinamo). Ulterior aprobării acestuia, va fi supus aprobării studiul de prefezabilitate şi apoi se vor demara procedurile de realizare şi avizare a studiului de fezabilitate.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA obligă ţările organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo.
Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.
Agerpres
Etichete: euro 2020 , stadion rapid , cni , demolare stadion , rapid demolare
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Şeful statului român Klaus Iohannis i-a întors spatele lui Viktor Orbán, gazda summitului...