Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu de Formula 1 al Rusiei. Cursa e duminică, ÎN DIRECT la Digi Sport
27.09.2018, 21:30Articol scris de Ciprian Condea
Champions League: Brugge - Aston Villa, miercuri, 19:45, DGS 1
Champions League: Inter - Arsenal, miercuri, 22:00, DGS 1
Lewis Hamilton se impune şi la Singapore, obţinând cea de-a 7-a sa victorie din sezonul 2018. Pe un circuit pe care Ferrari și Red Bull Racing păreau că pornesc cu prima șansă, încă din calificări Mercedes a activat "Party Mode"-ul și Hamilton a setat un pole position convingător cu un tur perfect. Sebastian Vettel nu numai că nu a reușit să se bată pentru pole, dar nu a plecat nici măcar din prima linie, fiind învins și de Max Verstappen. Neamțul a trecut de pilotul Red Bull la timp, după primele viraje, chiar înainte de neutralizarea cursei.
De scos în evidență și cursa absolut neinspirată (ca să nu folosim un alt cuvânt) a mexicanului Sergio Perez care a reușit să mențină procentajul de apariții ale Safety Car-ului pe circuitul Marina Bay la 100%, eliminându-și coechipierul din cursă, la doar câteva secunde de la start. Nu numai Esteban Ocon a avut de pătimit de pe urma serii nefaste (ca să fim din nou indulgenți) a lui Perez, ci și Sergey Sirotkin care s-a intersectat și el pe pistă cu pilotul noii echipe Racing Point Force India. Iar când spunem că s-a intersectat, chiar așa a fost. Cele două puncte s-au unit pe dreapta dintre virajele 17 și 18 în turul 34, în urma unui duel foarte spectaculos până la acel moment. Deși mexicanul a fost cel care a lovit, tot el a ieșit cel mai șifonat din acest contact, monopostul Williams al rusului fiind dur ca un tanc. Și nivelul de downforce fiind pe măsură.
Văzând că nu se poate apropia de Hamilton, Vettel a încercat un "undercut", iar marele câștigător al acestei idei strălucite a strategilor de la Ferrari a fost Max Verstappen care și-a recuperat locul 2. Exact când trebuia să scoată timpi "de calificare", Vettel a avut ghinionul de a rămâne blocat în spatele "locomotivei" aceluiași Sergio Perez, însă de această dată mexicanul nu mai poate fi învinuit. Verstappen, în aer curat, a putut să-și impună ritmul care l-a adus într-un final în fața lui Vettel la revenirea pe pistă. Tot traficul de pe străzile din Singapore l-au adus pe Verstappen aproape și de Hamilton, însă de data aceasta, olandezul nu a mai trecut și de britanic. "Probabil că ar fi fost prea mult", a fost părerea lui Verstappen.
Hamilton a condus nederanjat aproape pe întreaga desfașurare a cursei și a ajuns astfel la 4 succese în ultimele 5 etape, adăugând încă 10 puncte la zestrea sa confortabilă care îl separă momentan de Sebastian Vettel. Neamțul pare fără răspuns în duelul cu rivalul său de la Mercedes AMG care se află într-o formă de invidiat. Ferrari nu se regăsește și este pe cale de a pierde un sezon în care părea că se află mai aproape ca niciodată de a încheia hegemonia celor de la Mercedes. Totuşi, nemţii se îndreaptă uşor-uşor către cel de-al 5-lea sezon consecutiv cu titlul de campioni în vitrină, atât la piloți, cât și la constructori. Ferrari a avut momente în care și-a surclasat rivala, reuşind în sfârşit să-i ajungă din urmă, însă alegerile neinspirate, gafele colective și degringolada din cadrul echipei au contribuit cu succes la un nou titlu neoficial de "vicecampioană" a Formulei 1 care se profilează pentru cea mai titrată și mai iubită echipă din istoria competiției.
Mai sunt încă 6 etape în care se pot petrece multe, chiar dacă acestea la o primă vedere par să-i avantajeze pe cei de la Mercedes şi pe Lewis Hamilton, deopotrivă. Prima oprire va fi în Rusia, acolo unde nemţii au câştigat toate cursele de până acum prin 3 piloţi: Hamilton, Rosberg şi Bottas. Ne apropiem de deznodământul sezonului 2018 odată cu Marele Premiu al Rusiei care va fi duminică, de la ora 14:00, în direct la Digi Sport 1.
SOCI, RUSIA
Rusia, ţara cu cea mai mare suprafaţă de pe glob, se întinde de-a lungul a 11 fusuri orare, dar din 2011 sunt folosite doar 9 pentru a spori economia. Nicio altă ţară din lume nu se mai învecinează cu 14 state, majoritatea fiind din Europa: Norvegia, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Belarus, Ucraina, China, Georgia, Azerbaidjan, Kazakhstan, Mongolia şi Coreea de Nord. Ar fi trebuit să le fie uşor la Eurovision... De asemenea, conform NASA, Rusia este aproape la fel de mare ca planeta Pluto: 17,1 milioane de km pătraţi vs. 17,64 milioane de km pătraţi.
Aerul rece pe care l-am resimţit cu toţii în aceste zile nu este nici pe departe precum cel din Rusia. Un mic orăşel din Siberia, Oymyakon, este cel mai friguros loc de pe glob. Temperaturile de -40 de grade Celsius reprezintă pentru locuitori doar o zi blândă de iarnă. Şcolile se închid doar dacă se scade sub -52 de grade C. Pe 6 februarie 1933 a fost înregistrat recordul negativ de temperatură, -67,7 de grade C.
Supranumit neoficial "capitala estivală a Rusiei" sau "capitala Rivierei caucaziene", oraşul Soci se poate lăuda că beneficiază de un peisaj unic. Dincolo de apele senine ale Mării Negre se află vârfurile impunătoare ale Munţilor Caucaz cu un maxim de 5.642 m în Vârful Elbrus, aflat chiar la graniţa dintre Europa şi Asia. Aşadar, datorită climatului subtropical şi reliefului aparte, dacă te gândeşti să călătoreşti la Soci, ar fi bine ca pe lângă costumul de baie să-ţi iei cu tine şi nişte schiuri, pentru orice eventualitate... De obicei apa este suficient de călduţă pentru a face o baie între lunile aprilie şi octombrie, iar sezonul de schi este deschis între lunile octombrie şi mai, deci ai de unde alege.
Sochi mai este, de asemenea, şi o destinaţie importantă pentru competiţiile sportive. Aici s-a desfăşurat în 2014 cea de-a 22-a Olimpiadă de iarnă, iar anul acesta Sochi a fost gazda Campionatului Mondial de fotbal la care naţionala noastră a fost prezentă din nou. Din faţa televizoarelor... Să sperăm că măcar diagonala a fost una generoasă.
Parcul Olimpic este numai una dintre principalele atracţii ale oraşului. Turiştii pot face o vizită la Teatrul de Iarnă, fântânile muzicale din centrul oraşului, muzeele de artă şi istorie, impresionanta grădină botanică, parcurile pitoreşti, restaurantele cu specific (evident) rusesc sau doar o simplă plimbare prin oraş, printre numeroasele structuri arhitecturale Staliniste.
Putem să-i considerăm norocoşi pe bărbaţii din Rusia dacă luăm în considerare faptul că sunt cu aprox. 10 milioane mai multe reprezentante ale sexului frumos decât aceştia, adică sunt cam 1.159 de femei pentru fiecare 1.000 de bărbaţi. În regiunile urbane proporţia este şi mai mare, 1.183 de femei la fiecare 1.000 de bărbaţi. Nu ştim ce se întâmplă cu femeile care rămân pe dinafară, dar e posibil ca familia tradiţională să aibă uşor de suferit. Unii pun acest aspect pe seama celui de-al 2-lea Război Mondial, atunci când mulţi bărbaţi şi-au pierdut viaţa.
Legenda conform căreia ruşii sunt cei mai mari “degustători” de băuturi alcoolice din lume nu are un fundament propriu-zis. Statisticile oficiale relevă faptul că ruşii se află abia pe locul al 4-lea în lume în ceea ce priveşte consumul de băuturi alcoolice, după Belarus, Moldova şi Lituania. Ca fapt divers, România se află exact în urma Rusiei, pe locul 5. Atât de aproape... Apropo, cuvântul “vodka” derivă din “voda” care înseamnă “apă” în limba rusă. Probabil din această cauză, vodka este adeseori confundată cu apa... Berea (şi orice conţine sub 10% alcool) nici măcar nu a fost considerată băutură alcoolică până în 2011.
Rusii au propria piftie numită “holodets”, adică bucăţi de carne în gelatină, iar supa de sfeclă, “borscht”, nu mai este prezentă în meniurile restaurantelor cu această denumire din cauză că provine din limba ucraineană. Versiunea rusească a clătitelor se numeşte “blin” şi sunt servite cu smântână sau chiar cu caviar. Nici la Paris n-aţi mai auzit aşa ceva, suntem convinşi. Rusii iubesc sărbătorile de iarnă atât de mult încât le sărbătoresc de două ori. Crăciunul pe rit vechi se sărbătoreşte în fiecare an pe 7 ianuarie (conform calendarului Gregorian), iar Anul Nou, pe 14 ianuarie. De altfel, în anul 1908, lotul olimpic al Rusiei a ajuns la Londra cu o întârziere de 12 zile deoarece încă foloseau calendarul Iulian.
Clasicul joc “Tetris” a fost inventat în URSS în anul 1984 de programatorul şi omul de ştiinţă rus Alexey Pazhitnov. În schimb, probabil că veţi fi surprinşi să aflaţi că celebrele păpuşi “Matryoshka” îşi au originea din Japonia. Povestea lor începe de la artistul rus Sergey Malyutin care lucra la conceperea unei păpuşi ruseşti din lemn. Acesta a primit în dar o păpuşă japoneză “Daruma”, care conţinea alte păpuşi ascunse înăuntru. Prima păpusă Matryoshka, care conţinea încă alte 8 păpuşi, a fost realizată la sfârşitul secolului al XIX-lea de sculptorul rus Vasily Zvyozdochkin care s-a folosit desenele lui Malyutin.
Circuitul “Sochi Autodrom” este o altă creaţie a arhitectului neamţ Hermann Tilke, şi reprezintă practic un circuit stradal, amenajat pe drumurile parcului construit special pentru Olimpiada de Iarnă din 2014. Privind desenul circuitului, primul lucru care iese în evidenţă este bineînţeles lungul şi “interminabilul” viraj 3, un viraj de stânga de 750 de metri care înconjoară fântâna Poyushchiye. Restul turului de pistă este compus din câteva porţiuni de viteză, întrerupte de o serie de viraje de 90 de grade care necesită acurateţe maximă în abordarea lor.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 18 (6 de stânga + 12 de dreapta)
- Număr de curse disputate: 4
- Prima cursă disputată: 2014
- Cele mai multe victorii (piloţi): 2 - Lewis Hamilton (2014, 2015)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 2 - Lewis Hamilton (2014, 2015)
- Cele mai multe victorii (constructori): 4 - Mercedes (2014, 2015, 2016, 2017)
- Acceleraţie maximă: 70% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 16% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 10
- Cea mai mare forţă laterală: 3,3G (virajul 4)
- Schimbări în cutia de viteze: 72/tur
- Consum de combustibil: 1,98 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,073 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 1.029,5 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 331,4 km/h – Valtteri Bottas (Mercedes AMG)
- Viteză maximă estimată în 2018: 330 km/h
- Zone DRS: 2 (zona de viteză care uneşte virajele 1 şi 2 + cea dintre virajele 10 şi 13)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 3 (Valtteri Bottas, 2017)
- Câştigători cu plecare din pole position: 2 din 4 (50%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Ridicat
- Uzura pneurilor: Medie
- Uzura frânelor: Medie
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Redus
- Lungimea liniei boxelor: 419 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,33 s (timp total: 29,567 s) – Red Bull Racing (Max Verstappen)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: HYPERSOFT, ULTRASOFT, SOFT
- Presiuni minime în pneuri: 21,5 psi (pneurile faţă), 21,0 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0.617 s (Valtteri Bottas vs. Sebastian Vettel – 2017)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +25,022 s (Nico Rosberg vs. Lewis Hamilton – 2016)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 1 (cu DRS: 0)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 2 şi 13
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 75%
- Probabilitate de cursă udă: 10%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Rusiei 2015 – Accidentul înfricoşător din antrenamente al lui Carlos Sainz. Spaniolul a pierdut controlul maşinii la capătul celei de-a doua zone DRS la aprox. 320 km/h, a lovit zidul de pe partea stângă şi s-a înfipt direct în bariera de protecţie cu 140 km/h. Tânărul pilot Toro Rosso a fost scos cu grijă din cockpit şi transportat de urgenţă la spital cu elicopterul. Toată lumea s-a temut de ce era mai rău. Sesiunea de antrenamente a fost oprită, iar producătorii transmisiunii nu au difuzat imagini cu accidentul până în momentul în care au primit informaţia că Sainz e teafăr. Din fericire, spaniolul a scăpat fără nicio zgârietură şi a primit chiar acceptul medicilor ruşi de a concura în cursa de duminică. Pentru că în Mama Rusie astfel de accidente sunt la ordinea zilei...
M.P. al Rusiei 2015 – Accidentul dur al lui Romain Grosjean şi “improvizaţia” memorabilă a comisarilor de traseu. În turul 12 al cursei din 2015, Safety Car-ul îşi făcea apariţia deja pentru a doua oară, după ce Grosjean a pierdut spatele monopostului său Lotus în virajul 3 şi s-a izbit de zidul de protecţie. Dacă francezul a scăpat nevătămat (ceea ce e cel mai important), nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre maşina sa, aceasta lăsând multe resturi pe pistă care au fost cu greu strânse de comisarii de traseu. Și mai memorabilă a fost modalitatea prin care aceiaşi comisari de traseu au "reparat" zidul de protecție, cu bandă adezivă, făcându-l să arate ca proaspăt scos din cutie (după ce a fost resigilat). Pentru că în Mama Rusie banda adezivă e fabricată din beton armat. Noi am fi folosit şi puţină sârmă...
M.P. al Rusiei 2015 – “Războiul de gheaţă” – prima parte. Contactul dintre finlandezii Kimi Raikkonen şi Valtteri Bottas din ultimul tur al cursei din 2015 a adus delir în garajul Force India, frustrare în boxele Ferrari şi Williams şi stupoare în casele fanilor Formulei 1. Ultimul tur, Raikkonen, impulsionat puternic de la boxe. "Totul sau nimic, Kimi!", a fost mesajul echipei pe care Kimi l-a luat literalmente şi pilotul Ferrari încerca să-i sufle locul de pe podium lui Bottas, cu orice risc. Acesta se angaja într-o depășire de tip kamikaze, imediat după lungul viraj de stânga, iar decizia lui Bottas, luată la miime de secundă, a fost să-i închidă “poarta”. Însă, prea târziu... Cele două mașini fac contact, spre imensa bucurie a lui Sergio Perez care urca astfel pe podium, deși la intrarea în ultimul tur era doar al 5-lea. Două etape mai târziu, în Mexic, Valtteri Bottas îl scoate pe Kimi Raikkonen printr-o manevră trasă la indigo. Pentru că în Mama Rusie lucrurile nu rămân așa!
M.P. al Rusiei 2016 – “Kvyaldonado” îl loveşte pe Vettel până îi încheie cursa. Etapa de anul trecut debuta cu un moment fierbinte. În timp ce fanele rusoaice “cauzau” o atmosferă incendiară în tribunele de la Soci, Daniil Kvyat făcea acelaşi lucru pe pistă. Rusul l-a lovit din spate pe Vettel pe frânarea violentă din virajul 2, iar pentru că n-a fost suficient ca să-l elimine definitiv pe neamţ, l-a mai lovit încă o dată şi în virajul următor. Vettel ieşea astfel din cursă, nu înainte însă de a face o criză de nervi în cockpit. Aceasta urma să fie ultima cursă a lui Kvyat la volanul monopostului Red Bull Racing, el fiind înlocuit de Max Verstappen începând cu etapa următoare. Anunțul, pe cât de dur, pe atât de neprevăzut, a fost făcut la doar 4 zile după cursa din Rusia. Pentru că în Mama Rusie nu dai și fugi fără să fii pedepsit.
ŞTIAŢI CĂ...
- Daniel Ricciardo nu s-a clasat niciodată mai sus de locul 7, iar Red Bull Racing nu a urcat niciodată pe podium, spre deosebire de alte echipe precum Force India şi Williams care au realizat acest lucru până acum. Reuşesc Ricciardo sau Verstappen să spargă gheaţa?
- Lewis Hamilton este singurul pilot cu 3 podiumuri din cele 4 curse desfăşurate la Soci, iar Valtteri Bottas este singurul care nu s-a calificat niciodată mai jos de locul 3. Anul trecut, finlandezul a devenit primul pilot care câştigă cursa din Rusia cu plecare din afara primei linii a grilei de start, aceasta fiind şi prima sa victorie din carieră. Bottas a devenit cu această ocazie al 5-lea finlandez cu victorie în Formula 1, după Keke Rosberg, Mika Hakkinen, Heikki Kovalainen şi Kimi Raikkonen.
- Doar un singur M.P. al Rusiei de până acum nu a avut nevoie de o neutralizare în primul tur, cel din 2014.
- Toţi învingătorii de la Soci au beneficiat de o strategie cu doar o singură oprire la boxe. Niciun pilot nu a încheiat în top 4 dacă a decis să efectueze mai mult de o oprire.
- Ruşii au avut doar trei piloţi în Formula 1, Vitaly Petrov, Daniil Kvyat şi actualul pilot Williams, Sergey Sirotkin. Cea mai bună clasare a unui rus în Formula 1 o reprezintă locul 2 al lui Kvyat din M.P. al Ungariei desfăşurat în 2015.
- Până în acest sezon, nu se întâmplase niciodată ca primii 6 piloţi din calificări să încheie în exact aceleaşi poziţii la finalul cursei. Anul acesta s-a întâmplat de două ori: la Monaco şi, etapa trecută, la Singapore.
REMEMBER - M.P. AL RUSIEI 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Romain Grosjean – 9p (+2p după M.P. al statului Singapore)
2. Marcus Ericsson – 7p
3. Sergey Sirotkin – 6p (+2p după M.P. al statului Singapore)
4. Max Verstappen – 5p
- Sergio Perez – 5p (+3p după M.P. al statului Singapore)
6. Brendon Hartley – 4p
- Nico Hulkenberg – 4p
- Lance Stroll – 4p
- Pierre Gasly – 4p
- Valtteri Bottas – 4p
11. Sebastian Vettel – 3p
- Kevin Magnussen – 3p
13. Fernando Alonso – 2p
- Kimi Raikkonen – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
17. Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI
1. George Russell (ART Grand Prix) – 219p
2. Lando Norris (Carlin) – 197p
3. Alexander Albon (DAMS) – 176p
4. Artem Markelov (Russian Time) – 160p
5. Nick de Vries (Pertamina Prema) – 155p
6. Sergio Sette Camara (Carlin) – 142p
7. Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 112p
8. Luca Ghiotto (Campos Racing) – 94p
9. Nicolas Latifi (DAMS) – 73p
10. Jack Aitken (ART Grand Prix) – 62p
FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE
1. Carlin – 339p
2. ART Grand Prix – 281p
3. DAMS – 249p
4. Russian Time – 205p
5. Pertamina Prema – 184p
6. Charouz Racing – 174p
7. Campos Racing – 95p
8. MP Motorsport – 60p
9. BWT Arden – 52p
10. Trident – 31p
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
După ce în prealabil Sauber Alfa Romeo a anunţat că Kimi Raikkonen va fi pilot oficial al echipei din 2019, în această săptămână elveţienii au dezvăluit şi numele coechipierului său: Antonio Giovinazzi. Se speculează că Ferrari a oferit o reducere substanţială a costului unităţilor de putere oferite către Sauber pentru ca echipa să-l accepte pe Giovinazzi în detrimentul lui Marcus Ericsson care va rămâne totuşi în cadrul echipei ca pilot de rezervă. Giovinazzi va fi primul italian care va face un sezon complet în Formula 1 din 2011 încoace, atunci când Vitantonio Liuzzi şi Jarno Trulli au pilotat pentru HRT şi, respectiv, Lotus. Giovinazzi îşi va face încălzirea în prima sesiune de antrenamente din Rusia de astăzi.
Odată cu această numire, 6 echipe şi-au confirmat oficial piloţii pentru sezonul 2019, dintre care doar Mercedes şi-a păstrat ambii piloţi în componenţă.
Mercedes: Hamilton | Bottas (confirmaţi)
Ferrari: Vettel | Leclerc (confirmaţi)
Red Bull Racing: Verstappen | Gasly (confirmaţi)
Renault: Ricciardo | Hulkenberg (confirmaţi)
McLaren: Sainz | Norris (confirmaţi)
Sauber: Raikkonen | Giovinazzi (confirmaţi)
Haas: ? | ? (zvon: Magnussen şi Grosjean)
Toro Rosso: ? | ? (zvon: Wehrlein şi Kvyat)
Force India: ? | ? (zvon: Stroll şi Perez)
Williams: ? | ?
ZVON. Scuderia Toro Rosso îl va numi în acest weekend ca pilot pentru sezonul 2019 pe Daniil Kvyat care se va întoarce astfel în cadrul structurii Red Bull. Cariera rusului a înregistrat în ultimii ani un declin pronunţat. Dacă totul părea să decurgă atât de bine în 2015 atunci când Kvyat ajungea de la Toro Rosso la echipa mare, Red Bull Racing, în 2016, înainte de M.P. al Spaniei, rusul a fost retrogradat înapoi la Toro Rosso, fiind promovat în locul său Max Verstappen. Anul trecut, după M.P. al S.U.A., Kvyat a fost retrogradat pentru a doua oară, însă de data aceasta de la Toro Rosso la statutul de pilot “liber de contract”. Ferrari i-a oferit un ajutor nesperat şi anul acesta a fost pilot de dezvoltare la Scuderie. Cel poreclit “Torpila” este pe cale să se reîntoarcă de anul viitor la Toro Rosso după ce Helmut Marko pare că şi-a epuizat toate soluţiile pentru un post de pilot oficial. Dacă în anii trecuţi piloţii structurii Red Bull “stăteau la coadă” pentru a ajunge în Formula 1, acum austriecii au rămas fără soluţii, aşa că sunt nevoiţi să apeleze din nou la Kvyat. Coechipierul rusului se zvoneşte că va fi neamţul Pascal Wehrlein care şi-a încheiat recent orice legătură cu structura Mercedes, manevră efectuată special pentru această mutare.
Lewis Hamilton caută victoria cu numărul 70 din carieră în acest weekend, însă Sebastian Vettel abia aşteaptă să reducă din handicapul ce-l separă de rivalul său în lupta pentru titlu. Max Verstappen va împlini 21 de ani chiar în ziua cursei şi doreşte să-şi facă un cadou cât mai frumos. Fernando Alonso va încerca să-şi depăşească performanţa de anul trecut din M.P. al Rusiei. Nici nu-i va fi prea greu, având în vedere că atunci spaniolul s-a retras încă din turul de încălzire. Marele Premiu al Rusiei, duminică, 30 septembrie, de la ora 14:00, în direct la Digi Sport 1. Antal Putinică şi Florin Ion vă vor introduce în atmosfera cursei în cadrul emisiunii Grila De Start care va debuta la ora 13:15.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , lewis hamilton , avancronica formula 1 , marele premiu de formula 1 al rusiei , mp f1 rusia
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Jurnaliștii ruși de la „Sistema” - echipa de investigații din cadrul redacției ruse a Europei...