Revine în Formula 1, la aproape 9 ani după ce a fost la un pas de moarte. Medicii i-au spus că nu va mai putea pilota
22.11.2018, 20:15Robert Kubica revine în Marele Circ, după accidentul din februarie 2011, în care era să-și piardă viața. Deși se bănuia de ceva vreme, știrea a fost anunțată în mod oficial de către echipa Williams, pentru care va concura polonezul în 2019.
SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
Inițial nu se știa cu exactitate dacă Robert Kubica va fi doar pilot de teste sau dacă va pilota în Marile Premii. Kubica, ajuns la 33 de ani, va face echipă cu tânărul britanic George Russell (20 de ani), care a făcut furori în Formula 2, acolo unde este lider în clasament. Cu alte cuvinte, echipa Williams va avea un cuplu complet nou de piloți în stagiunea viitoare, după renunțarea la Lance Stroll și la Serghei Sirotkin.
"E o mare realizare. Cred că este chiar cea mai mare realizare a vieţii mele. La un moment dat, cu toţii avem impresia că un anumit lucru este imposibil de realizat. Poate că această ştire îi va face pe oameni să înţeleagă că nimic nu e imposibil", a spus Robert Kubica, care în acest an este pilot rezervă la Williams.
În 2011, Robert Kubica a suferit un accident foarte grav
Kubica era unul dintre piloții de viitor din Formula 1, considerat la fel de talentat precum Alonso sau Hamilton, însă a suferit un accident groaznic pe 5 februarie 2011, în timp ce participa la un raliu în Italia (Raliul Ronde di Andora), deși era pilot în Formula 1.
Cu toate acestea, datorită pasiunii sale, a fost o decizie personală de a concura în raliuri. La acel moment, o balustradă de protecţie de pe marginea drumului a pătruns prin caroserie, iar pilotul a trebuit să treacă prin mai multe operaţii la mâna dreaptă și la piciorul drept, medicii transmițându-i că nu va mai putea pilota, după ce au fost la un pas să-i amputeze brațul. Inițial, Kubica și-a pierdut funcțiile motrice ale mâinii drepte, însă și le-a recuperat apoi treptat.
Robert Kubica a pilotat în Formula 1 între 2006 și 2010, adunând 76 de curse, timp în care a obținut o victorie (2008, Marele Premiu al Canadei, când era la BMW Sauber) și 12 clasări pe podium, terminând pe locul 4 în clasamentul general al piloților în 2008. Ultima cursă în Formula 1 a avut-o în octombrie 2010, la Abu Dhabi, când era la Renault. Culmea este că anunțul a venit chiar înaintea Marelui Premiu din Abu Dhabi, care va fi duminică, de la ora 15:00, ÎN DIRECT la Digi Sport 2.
Marele Premiu de F1 din Abu Dhabi - Tot ce trebuie să știi despre MP Din Abu Dhabi
Marele Premiu din Abu Dhabi este ultima cursă din calendarul acestui sezon. Lewis Hamilton este deja campion mondial, titlu pe care l-a obținut în urmă cu două etape. În sezonul trecut, pe superbul circuit din Emiratele Arabe Unite s-a impus Valtteri Bottas (Mercedes).
Interesant este că Robert Kubica a revenit la volanul unei mașini de raliu în septembrie 2012, adică la un an și 7 luni de la accidentul în urma căruia medicii i-au spus că nu va mai putea pilota vreodată. Cu toate acestea, Kubica n-a renunţat niciodată revenirea pe circuit, începând un program intens de recuperare. În plus, el a continuat să participe la raliuri, câștigând în 2013, WRC-2. Apoi, Kubica a testat o mașină de GP3 și una de Formula E, înainte de a reveni în Formula 1.
Un incident bizar, care arată cât de ghinionist este Kubica, s-a petrecut la câteva luni după accidentul suferit, când Kubica a alunecat pe gheață și a căzut exact pe mâna operată. Nu s-a dat bătut, deși medicii s-au chinuit să-l repună pe picioare pe polonez, care s-a ales cu o mulțime de tije metalice în mână. Kubica s-a refăcut și a continuat cu marea sa pasiune, fiind pilot de teste pentru Renault, din 2017. După numai un an, polonezul este din nou titular, semnând cu Williams.
Etichete: robert kubica , marele premiu din abu dhabi , kubica williams , revenire kubica , accident kubica
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rusia reprezintă o ameninţare mai mare pentru securitatea Uniunii Europene decât pentru apărare...