Lewis Hamilton a dovedit că este mare fan al Barcelonei! Un star al catalanilor, invitat surpriză înainte de cursă
articol scris de Digi Sport09.05.2021, 16:35
Antoine Griezmann nu a reușit mare lucru contra fostei sale echipe, Atletico Madrid, în remiza albă de pe Camp Nou - starul Barcelonei a profitat de ziua liberă de după derby și a devenit spectator la Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Francezul a fost invitatul septuplului campion mondial, Lewis Hamilton, în paddock-ul celor de la Mercedes, acolo unde nici VIP-urile nu au acces de obicei. Griezmann s-a întreținut mult timp cu Hamilton, care este un fan declarat al Barcelonei.
Britanicul l-a condus chiar la bolidul cu care urma să concureze pe circuitul Barcelona- Catalunya.
Cine este Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes care îl ajută pe Lewis Hamilton să scrie istorie în Formula 1
Mercedes AMG a câștigat ultimele șapte campionate mondiale din Formula 1, atât la piloți, cât și la constructori, iar la succesul din ultimii ani a contribuit și Vlad Petrescu (26 de ani), unul dintre inginerii români din compania germană.
Vlad Petrescu a învățat la Colegiul Național George Coșbuc din București, iar ulterior a plecat în Olanda pentru a studia ingineria aero-spațială. Ulterior, Vlad a studiat și la University College London, unde i s-a ivit șansa de a aplica pentru un post de inginer la Mercedes. Românul a trecut interviul cu brio și în curând va împlini doi ani de când lucrează pentru echipa de Formula 1 Mercedes-AMG, care în ultimii șapte ani a dominat categoric "Marele Circ".
Cine este Vlad Petrescu, inginerul român care îl ajută pe Lewis Hamilton să scrie istorie în Formula 1
Digi Sport a stat de vorbă cu Vlad Petrescu, care a explicat cum arată viața în interiorul echipei Mercedes, cât de dificil este să reziști în Formula 1 și de ce Max Verstappen ar fi pilotul ideal să-l înlocuiască pe Lewis Hamilton.
Digi Sport: Vlad, poți să ne povestești cum a început aventura ta în cadrul echipei Mercedes din Formula 1?
Vlad Petrescu: Sunt fan Formula 1 din 2016. Am început cu Red Bull, mi-a plăcut foarte mult de Max Verstappen. Aveam 21 de ani când am fost la prima mea cursă, în Malaezia, iar el avea 19 ani. Am simțit o legătură, pentru că era apropiat de vârsta mea și era deja destul de impunător pe circuit. Mi-a plăcut mult de el. Ulterior am început să urmăresc mai de aproape Mercedes, iar acum doi ani am întâlnit un fost student de la UCL (n.r University College London), unde am învățat în Anglia, care m-a întrebat dacă vreau să vin la un interviu la Mercedes. Am fost la interviu și a mers bine, mi-au oferit un job două săptămâni mai târziu. După ce am terminat masterul la UCL am început să lucrez pentru Mercedes.
Digi Sport: Care este rolul tău în cadrul echipei Mercedes?
Vlad Petrescu: Acum sunt în departamentul de product engineering, deci sunt un inginer care face partea de concept a unor anumite subsisteme de pe motor. Mercedes Formula 1 este împărțită în două mari companii: compania de șasiu, care este undeva în Brackley, și compania care se ocupă de partea de motor. La rândul ei, partea de motor are mai mulți clienți, nu doar Mercedes. Noi facem motorul și pentru Aston Martin, Williams și McLaren. Deci avem patru clienți, asta înseamnă opt motoare pentru toți șoferii, plus motoarele de rezervă, deci în total sunt 16 motoare care trebuie să fie gata la fiecare cursă din Formula 1.
În echipa de product engineering eu răspund de anumite subsisteme și practic fac piesele pentru aceste motoare. Sunt un inginer proiectant care se uită la cum funcționează motorul din trecut și încearcă să-l îmbunătățească, iar atunci când crapă ceva pe circuit trebuie să văd cum să-l fac mai robust.
Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes: "Culeg informațiile după cursă și mă gândesc ce putem să îmbunătățim pe viitor"
Când am început, acum aproape doi ani, primul meu subsistem a fost partea de evacuare. Apoi am trecut la partea de admisie, iar apoi am făcut partea de hidraulică, pentru că hidraulica se combină foarte bine cu partea de admisie și cu partea de evacuare. Recent am fost mutat în echipa care se ocupă de pistoane, rulmenți, partea internă a motorului. Toată performanța pleacă dintr-un subsistem care necesită un detaliu foarte, foarte fin. La partea de evacuare nu erau foarte multe detalii față de pistoane.
Când am intrat în echipă, aveam în gând că aproape toată lumea călătorește în jurul lumii, la curse. Acum, din partea companiei noastre care se ocupă de motor, avem un singur inginer care se duce pentru fiecare pilot. În rest, totul se desfășoară dintr-o cameră specială, unde avem o grămadă de ecrane, unde ne uităm la tot felul de date care vin în timp real. Putem să luăm decizii critice foarte rapid.
Chiar dacă nu sunt implicat acolo, rolul meu este să culeg toate informațiile după cursă și să mă gândesc la viitor, cum putem să îmbunătățim, cum putem să mai câștigăm 10 milisecunde pe tură. Cam aici intervine rolul meu, eu nu iau acele decizii critice pe moment. Aceia sunt niște ingineri operatori, care știu în ce parametri trebuie să ruleze motorul.
Digi Sport: Câți angajați se află în echipa Mercedes F1?
Vlad Petrescu: Pe partea de șasiu sunt angajați 1000 de oameni. Șasiul include și sistemul de frânare, sistemul de direcție, radiatoarele, tot în afara de motor. Separat suntem încă 1000 de oameni pe partea de motor. Mașina de Formula 1 este o creatură destul de complexă. Nu este doar un motor cu combustie internă. Avem și partea de hybrid, ceea ce conține bateriile, două motoare electrice și partea de electronică.
Avem un departament de integrare, care se asigură că fiecare motor se integrează în cerințele clienților. Un clinet poate spune că <<ieșirea de la pompă vreau să fie conectată în felul ăsta la partea de șasiu, deținută de McLaren>>, dar Mercedes o să zică că vrea altfel. La partea asta sunt mici diferențe, dar regulile nu permit ca noi să preferăm Mercedes ca și client și să le punem 10 CP în plus și la McLaren să limităm puterea. Nu există așa ceva, toate motoarele trebuie să aibă aceleași specificații.
Digi Sport: Cât de mare este presiunea într-o echipă din Formula 1?
Vlad Petrescu: Este o presiune destul de mare. Acum un an de zile nu aveam o presiune atât de mare din punct de vedere al banilor. Erau bani, doar că nu erau reglementări din punct de vedere al orelor de simulare, al orelor de tunel de aerodinamică, al orelor de dinamometru. Noi, la partea de motor, avem nevoie de multe teste pe dyno. Iar din acest an avem limitări la cât de mult timp putem să ținem motorul pe acest dyno, deci nu putem să-l testăm la infinit. Asta deși avem resursele necesare, am destui oameni care pot face asta, avem foarte multe echipamente.
Ca să fie mai corect față de celelalte echipe nu avem voie să testăm mai mult de un anumit număr de ore. Ceea ce pune foarte multă presiune pe noi. Eram obișnuiți să testăm foarte rapid, să avem cicluri rapide între o idee, un design nou și testarea piesei. Nu avem voie să mergem la o cursă de câteva sute de kilometri cu o componentă care are doar 10 km în teste. Trebuie să știm că poate rezista la un anumit număr de kilometri.
Lewis Hamilton ar putea pleca din Formula 1 după titlul #8
Digi Sport: Hamilton și Bottas au declarat că Mercedes nu mai are cea mai rapidă mașină din Formula 1. Red Bull ți-a lăsat impresia că a devenit principala forță din F1?
Vlad Petrescu: E greu de spus dacă Red Bull a devenit principala forță în Formula 1. Sunt o echipă destul de puternică, clar au adus niște îmbunătățiri majore anul acesta. Motorul nostru este destul de competitiv, avem îmbunătățiri care pot aduce și mai multă performanță. Vom vedea cum se va desfășura partea de aerodinamică, pentru că au fost niște limitări pe partea de aerodinamică în acest sezon și am avut de suferit, iar Red Bull nu a avut de suferit. Vom vedea cum se vor desfășura următoarele curse.
Digi Sport: Te aștepți ca Hamilton să plece de la Mercedes după acest sezon?
Vlad Petrescu: Sincer, aș fi surprins dacă Toto Wolf știe în momentul de față dacă Lewis Hamilton continuă sau nu. A semnat doar pe un an, iar eu cred că dacă va lua și al 8-lea titlu se va orienta spre altceva. Îi pasă foarte mult de natură, de mediu, n-aș fi surprins dacă ar decide să investească în alte domenii de genul acesta.
Digi Sport: Cum gestionați această rivalitate dintre Hamilton și Bottas?
Vlad Petrescu: Se vede foarte clar că Bottas își dorește foarte mult și nu este mulțumit cu locul 2. El nu este acolo doar ca să-și ia salariul și să fie locul 2 pe scenă. Cred că își dorește cel mai mult locul 1, se vede că poate, știe că mașina îl poate ajuta, se antrenează foarte mult pe partea fizică, dar totul ține de psihic. Nu trebuie să-ți pierzi din motivație dacă ești ținut două secunde în spatele lui Lewis la pit stop. Hamilton reușește mai mereu ajungă pe primul loc atunci când pleacă din spatele lui Bottas.
Vlad Petrescu, inginerul român de la Mercedes: "Max Verstappen ar fi un pilot potrivit pentru noi"
Digi Sport: Crezi că Max Verstappen ar putea să facă pasul spre Mercedes?
Vlad Petrescu: Îl așteptăm cu brațele deschise (râde). Sunt sigur că dacă Hamilton va considera să plece la finalul anului, Toto a pregătit deja terenul de câțiva ani. Sunt sigur că Max va lua în considerare să lucreze cu Mercedes, chiar și-a exprimat dorința la un moment dat. Din punctul meu de vedere va fi un pilot foarte, foarte bun pentru noi.
Ce am observat la el este că se adaptează foarte repede la diferite mașini. Se vede foarte clar că Albon sau Checo (n.r Sergio Perez), care are foarte multă experiență, s-au adaptat foarte greu la mașina Red Bull. Max se poate adapta foarte rapid, stă aproape de ingineri și înțelege ce să le ceară. Din punctul ăsta de vedere ar fi un pilot potrivit pentru Mercedes. Mă așteptam ca Max să câștige în Bahrain, dar în acele momente îți dai seama cât de multă experiență are Hamilton și cât de important este să te poziționezi corect într-o curbă.
Cât de mult contează forma fizică în Formula 1
Digi Sport: În trecut ai participat la diferite competiții de tip triatlon sau maraton. Cât de importantă ți se pare pregătirea fizică a piloților din Formula 1?
Vlad Petrescu: Acum câteva zile mă uitam la simulările de pe calculator, mă uitam la componentele de care trebuie să am eu grijă și la forțele care sunt exercitate pe acele componente. Mă uitam la accelerarea maximă de 6G de care suferă componentele și șoferii. Când am fost eu pe circuitul de karting am suferit sub 1G, iar a doua zi aveam febră musculară peste tot, deși eram cât de cât pregătit din punct de vedere fizic.
Acum avem camere la bord, care ne dau o sugestie cum ar fi să stai în acel cockpit, și este impresionant cum gâtul unui pilot poate să supraviețuiască. Totul ține de mușchii gâtului, apoi de picioare și brațe. Îți dai seama cât de tare trebuie să apeși pedala de frânare la acele forțe. E ceva impresionant, se antrenează foarte mult toți piloții. Contează foarte mult și capacitatea psihică, cât de mult poate să împingă această motivație la fiecare tură de circuit. Hamilton spunea că el pierde vreo 5kg într-o cursă. Chiar dacă am alergat la triatlon și la maraton, n-am experimentat niciodată așa ceva, nu pot să compar cu experiența lor.
Etichete: lewis hamilton , antoine griezmann , grand prix f1 spania
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...