(P) Pasiunea europenilor pentru sport, la cote mai mari ca niciodată
26.01.2023, 14:53După o perioadă marcată de diverse restricții în urma crizei din sănătatea publică, Europa este din nou scena numeroaselor evenimente cu public live, începând din anul 2022. Pasiunea europenilor pentru sport este mai mare ca niciodată, fanii revenind în sălile de sport și pe stadioane pe parcursul ultimelor 12 luni, indică raportul Mastercard Sport Economy Index 2023.
Champions League: PSV - Girona, marți, 19:45, DGS 1
Champions League: Real Madrid - Milan, marți, 22:00, DGS 1
Publicat pentru cel de-al doilea an consecutiv, sondajul realizat în rândul a peste 11.000 de europeni indică faptul că, față de 2021, cu 12% mai multe persoane au participat la evenimente sportive live și cu 10% mai multe persoane au făcut exerciții fizice în mod regulat.
Potrivit Mastercard Economics Institute, pasiunea pentru sport se traduce și prin cheltuielile de consum din acest sector. Astfel, în ultimul an, sumele plătite de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37%.
Cei de la cunoscuta marcă de carduri de debit și credit, cu o cotă de piață relevantă și în România, subliniază că anul 2023 oferă premizele pentru noi creșteri în tot ceea ce implică apropierea oamenilor de sport. În acest an sunt programate o mulțime de evenimente de top, sponsorizate de acest brand de soluții de plată, precum UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros și Campionatul European League of Legends.
Tehnologia, asociată tot mai puternic divertismentului sportiv
În prezent, tehnologia aduce oamenii mai aproape de sport. În cadrul studiului, 61% dintre europeni au declarat că tehnologia a reprezentat un factor important în modul în care s-au bucurat de evenimentele, echipele și concurenții lor favoriți. Iată așadar că, deși se vorbește adesea despre modul în care tehnologia modernă ne face mai sedentari, există și părți pozitive legate de sport prin prisma digitalizării. În plus, în societate există tot mai multe inițiative în favoarea divertismentului în aer liber, promovându-se mișcarea, accesul la sport și sănătatea sprijinită prin activitate fizică regulată.
Este cunoscut faptul că, în ultimii ani, sectorul online s-a dezvoltat și mai puternic. Jocurile video, inclusiv cele de cazino - sloturi, ruletă, blackjack, baccarat, poker, bingo, pariurile sportive sau cele virtuale, s-au dezvoltat semnificativ pe internet, alături de zona de streaming cu filme și seriale. Acum, astfel de metode de divertisment rămân de actualitate, însă într-un mix mult mai echilibrat, alături de activități offline sau legate în mod direct de sport și mișcare. De exemplu, în 2022, aproximativ 52% dintre europeni au utilizat un controler de jocuri video.
Revenind la studiul mai sus menționat, europenii au folosit tehnologia în 2022 pentru a urmări evenimentele de la distanță pe rețelele sociale, pentru a urmări mai multe meciuri în același timp, pentru a trăi un eveniment sportiv prin intermediul VR, pentru a urmări competiții de eSports prin intermediul platformelor de streaming și pentru a asculta podcasturi sportive.
Suporterii, din nou pe stadioane
Nu doar fotbalul, ci și alte sporturi precum baschetul, tenisul, voleiul și ciclismul au atras oameni spre a viziona live conținut de acest gen. Evenimentele transmise în direct cu ajutorul tehnologiei sunt printre cele mai populare forme de divertisment în Europa. Dar europenii nu urmăresc asemenea evenimente doar de la distanță, ci și pe arene, la fața locului, împărtășind momentele epice cu prietenii și urmăritorii din social media.
"Revenirea pe stadioane și în locații a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacției fanilor, șase din zece spunând că experiența lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021", se mai arată în raportul Mastercard Sport Economy Index 2023.
Viitorul în sport, tot mai mult marcat de tehnologie
Cu privire la cele mai importante îmbunătățiri pe care ar trebui să le ofere organizatorii de evenimente sportive, europenii au menționat muzica live în pauza jocurilor, facilități mai bune pentru fanii cu dizabilități și căști pentru a auzi live comunicările dintre manager și jucător.
Alte răspunsuri vizează de exemplu experiențe VR pentru a arăta perspectiva jucătorului, implicarea suporterilor în timpul jocului (votarea "omul meciului" sau difuzarea de imagini din public, așa cum vedem în sportul american), ecrane TV pe spatele scaunelor pentru a urmări alte tipuri de divertisment, zile cu costume tematice pentru fanii din public.
Oamenii fac mai multă mișcare și sunt dispuși să plătească abonamente la sală
Foarte îmbucurător este că 54% dintre europeni au făcut mai multe exerciții fizice în 2022 decât în 2021. Cele mai populare activități fizice au fost drumețiile, înotul, alergarea, fotbalul și ridicarea greutăților. Peste patru din zece persoane au fost mai dispuse în ultimele 12 luni să plătească un abonament pentru a face exerciții fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc.
Mastercard Sport Economy Index 2023 este o cercetare care a implicat un total de 11.081 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, chestionate în Austria, Bulgaria, Franța, Germania, Italia, Polonia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie în noiembrie 2022.
Etichete: advertorial sport
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Jurnaliștii ruși de la „Sistema” - echipa de investigații din cadrul redacției ruse a Europei...