Pune Nike presiune pe Sharapova prin Halep? Ce ar vrea să obţină brandul american
08.02.2018, 17:42Simona Halep va semna zilele viitoare un contract cu Nike. Mutarea aceasta o are în vedere pe marea noastră campioană, dar poate fi şi o formă a gigantului brand de a pune presiune pe Sharapova. Rusoaicei îi expiră anul acesta contractul, iar Nike ar vrea să o păstreze, dar în cu totul alte condiţii.
Cupa Spaniei: Deportivo Minera - Real Madrid, luni, 20:00, DGS 1
Premier League: Wolves - Nottingham Forest, luni, 22:00, DGS 1
Simona s-a despărțit recent de sponsorul ei principal, Adidas, cu care colabora din 2014 și de la care primea un milion de euro pe an. Ajunsă pe primul loc în ierarhia WTA, Halep a cerut renegocierea contractului, însă gigantul german a refuzat. La Shenzhen, ea a devenit astfel primul lider mondial din Era Open care evoluează fără sponsor într-un meci oficial. Povestea s-a repetat la Australian Open, însă zilele acestea, ajunsă la Cluj, Halep a apărut de mai multe ori cu însemne Nike. Semnarea unui contract e iminent, discutându-se de o sumă între 1,7 milioane şi 2 milioane de euro pe an.
Fără îndoială că semnarea în sine a contractului cu reprezentanta noastră e o realizare pentru Nike, dar, conform informaţiilor din piaţă, e şi o formă de a pune presiune pe Sharapova. În condiţiile în care Serena tocmai a născut şi nu se ştie în ce formă va fi în 2018, "Masha" rămâne poate singurul mare star al tenisului, deşi şi-a mai pierdut din fani după episodul de dopaj. Totuşi, în anul suspendării, de exemplu, rusoaica a câştigat 1,5 milioane de euro din premii şi 20 de milioane de euro din publicitate; o sumă la care doar Serena Williams a mai avut acces.
În acest moment rusoaica are un contract de 70 milioane de dolari cu Nike, semnat în 2010, pentru o perioadă de 8 ani. Astfel, în 2018, rusoaicei îi expiră înţelegerea. Nike o doreşte în continuare, dar pentru o sumă mult mai mică. După ce a fost prinsă dopată, brandul de echipament sportiv a spus că ia în calcul să suspende angajamentul cu fostul număr unu mondial. Ulterior, s-a revenit asupra deciziei, stându-i aproape. Brandul american e conştient că ar fi o mare lovitură să o piardă pe "Masha", însă nu mulţi jucători de pe piaţa de echipament îi pot satisface pretenţiile rusoaicei. În acest context, se doreşte o înţelegere pentru o sumă mult mai mică, având în vedere şi vârsta Mariei (face 31 anul acesta), dar şi lipsa performanţelor.
În contextul acesta, Nike şi-a asigurat deja serviciile lui Sloane Stephens, câştigătoarea de la US Open, care are o deschidere mare peste Ocean. Aceasta va primi 1,5 milioane de euro pentru următorii doi ani, având şi o serie de bonusuri promise. Venirea Simonei în familia Nike va pune o presiune suplimentară pe Sharapova, care, deşi înţelege că nu se compară cu românca din punct de vedere al marketingului, are handicapul lipsei de performanţe. Cum brandul de echipament sportiv are "spatele asigurat" şi la feminin - după ce la masculin are contracte cu cei mai buni jucători din lume, Federer şi Nadal -, rusoaica va trebui să negocieze mai aproape de termenii doriţi de Nike.
"Cei mai mulţi dintre sponsori au rămas alături de ea în perioada în care a fost suspendată pentru dopaj. Dar sunt sigur că există o serie de clauze de penalităţi în contracte pentru asemenea situaţii", a explicat Simon Chadwick, profesor în managementul sportului la Universitatea din Salford, potrivit BBC. "În termeni de brand şi reputaţie, Sharapova e lider de piaţă. Ea atrage toată atenţia, iar revenirea sa a demonstrat acest lucru. E un star imens, iar lumea tenisului are nevoie de ea", a explicat şi Karen Earl, chairman la European Sponsorship Association.
Etichete: halep , sharapova halep , halep sharapova , halep nike , nike hale , nike halep sharapova
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Mercenarul sârb Bratislav Zivkovic, declarat indezirabil în România după ce SRI a arătat că acesta...