Halep, "invizibilă" pe reţelele de socializare. Probleme de imagine: de ce nu reuşeşte să atragă un sponsor
01.02.2018, 11:17Simona Halep e în continuare fără sponsor, iar la acest lucru contribuie fără îndoială şi faptul că sportiva noastră nu ştie să îşi vândă imaginea. În perioada Australian Open, deşi marea noastră campioană a devenit celebră în întreaga lume prin ceea ce a realizat, accidentată fiind, Simo nu a existat pe reţelele de socializare. Ea pierde astfel milioane de euro, ignorând un aspect esenţial în viaţa oricărui mare sportiv.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Fără îndoială cea mai în formă jucătoare din lume, doar accidentarea privând-o de primul Grand Slam al carierei, Halep are o mare carenţă: marketabilitatea. Acesta este motivul pentru care Adidas nu a vrut să îi prelungească înţelegerea în condiţiile dorite de româncă, ea devenind primul lider mondial din "era open" care evoluează fără un sponsor de echipament la o competiţie de Mare Şlem.
"Lucrul pe care Simona trebuie neapărat să îl schimbe ţine de marketabilitatea sa. Trebuie să îşi revigoreze reţelele sociale. Pentru numele lui Dumnezeu, fato, opreşte-te: nu mai pune poze cu nepoata ta şi cu oameni din familie. Fanii tenisului vor să te admire pe tine. Acei ochi verzi superbi trebuie văzuţi dintr-o altă perspectivă, aşa că lasă conturile de Instagram şi Facebook pe mâna unor profesionişti", notează un fan pe tennisforum.com.
Problema e că în perioada Australian Open, Halep a fost invizibilă pe reţelele de socializare. Asta deşi doar pe Facebook are 1,3 milioane de followeri, un număr impresionant. În primul tur la Antipozi, campioana noastră a trecut de Aiava, strângând din dinţi ca o adevărată războinică, după o accidentare la gleznă. Apoi, a salvat mingi de meci cu Lauren Davis, pentru a se impune cu 15-13 într-o confruntare care va rămâne pentru totdeauna în istoria "openului vesel". Nu în ultimul rând, a supravieţuit altor două mingi de meci în semifinala cu Kerber, unul dintre cele mai bune meciuri ale anului. Toate aceste momente în care Simona a scris istorie pe teren nu au fost exploatate în niciun fel pe reţelele de socializare de cei care se ocupă de administrarea paginilor.
Concret, deşi exista "material" cât pentru un roman, între 14 ianuarie şi finalul turneului de la Melborune, nimic nu a fost postat pe pagina de Facebook a Simonei. Într-un final, acum 18 ore, la câteva zile bune de la terminarea competiţiei, apare un mesaj de la Simona.
Pe twitter, acelaşi lucru: între 16 şi 30 ianuarie, contul a fost inactiv.
Aceste carenţe contribuie fără îndoială la o imagine slabă a Simonei pentru diferitele mari branduri, gata să aloce sume importante pentru a-şi asocia imaginea cu o mare campioană. Iar aceste neajunsuri sunt cu atât mai regretabile, cu cât Halep beneficiază de un "bazin" de fani important. Pe Facebook, ea are 1,3 de followeri, aproape cât Wozniacki şi mult mai mult decât Pliskova, Svitolina sau Muguruza, spre exemplu.
Fanii pe Facebook ai celor mai bune jucătoare de tenis din lume
Simona Halep - 1,3 milioane
Caroline Wozniacki - 1,5 milioane
Karolina Pliskova - 106.000
Elina Svitolina - 255.000
Garbine Muguruza - 457.000
Cele mai urmărite jucătoare de tenis din lume pe Facebook sunt, aşa cum era de aşteptat, Serena Williams şi Maria Sharapova.
Serena Williams - 5,2 milioane
Maria Sharapova - 15 milioane
Deşi a terminat 2017 pe primul loc, în materie de contracte de imagine Simona stă destul de slab. Anul trecut, conform cifrelor publicate de revista Forbes, Halep s-a aflat printre sportivele plătite cel mai bine, cu încasări de 4,9 milioane de euro. Dar ea a fost depășită net de Serena Williams, de exemplu, deşi aceasta a fost retrasă din activitate, aşteptând să nască. Fără a participa la competiţii, sportiva din SUA a câştigat 21,5 milioane de euro din imaginea sa.
Simona Halep a încheiat contractul cu Adidas la finalul anului trecut și de atunci nu a semnat cu nicio firmă de echipament sportiv. De acest lucru vrea să profite Nike, companie care i-a oferit sportivei noastre un contract în valoare de 1,3 milioane de euro pe an, informează El Pais.
Halep le-a solicitat nemților de la Adidas două milioane de euro pe an pentru a semna un nou contract, dar aceștia au refuzat-o. Acum, sportiva care ocupă primul loc în lume negociază cu Nike, Asics, Lacoste și K-Swiss.
Etichete: halep , halep australian open , halep facebook , halep retele de socializare , halep marketabilitate
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...