Omonia Nicosia, lecție de supraviețuire pentru români. Reportaj din Cipru
01.02.2016, 11:30Cea mai iubită echipă din Cipru, Omonia Nicosia, dă un exemplu de supravieţuire pentru cluburile din Liga I, cu probleme financiare. Vinde apă, bere şi alte produse cu sigla clubului. Portarul Brănescu şi George Florescu sunt românii care joacă la Omonia şi au rămas impresionaţi de fenomenul de la echipa cu 20 de titluri de campioană.
Champions League: Brugge - Aston Villa, miercuri, 19:45, DGS 1
Champions League: Inter - Arsenal, miercuri, 22:00, DGS 1
Aflată în pragul falimentului acum patru ani, Omonia a fost salvată de un plan inedit al conducătorilor. Produse ca apa, berea şi sucurile, au fost etichetate cu sigla clubului şi scoase pe piaţă. Strategia asigură acum aproape zece la sută din buget.
"A trebuit să ne gândim la o soluţie pentru a îmbunătăţi veniturile, pentru a putea susţine clubul. Acest plan funcţionează de acum aproape patru ani. Prima oară, am pus la dispoziţie cafea şi băuturi energizante, dar, din păcate, nu au avut prea mare succes, după care, am introdus berea, care s-a bucurat de un succes foarte mare în ţară" a recunoscut Panikkos Neofytos, vicepreședintele Omoniei.
Pentru echipa cu 20 de titluri în Cipru joacă şi Laurenţiu Brănescu, portarul împrumutat de la Juventus. Acum, el este ghid pentru al doilea român venit la Omonia, George Florescu, transferat din Azerbaijan.
"Atunci când am semnat contractul a venit președintele cu o sticlă de apă și mi-a arătat-o. Mi-a zis: Uite, suntem o echipă mare. Avem și apa noastră. O importăm din Grecia. Mi s-a părut o chestie foarte interesantă" a recunoscut Florescu. "La început nu am știut. Am crezut că e doar o sticlă pe care scrie Omonia. Apoi am aflat despre ce este vorba. Acum o folosim la antrenamente, la meciuri, e normal. Am urmărit și mult fotbalul în țară și nu există echipă care să aibă marketing așa bine dezvoltat cum are Omonia" a adăugat Brănescu.
În prezent, clubul are un buget anual de 6 milioane de euro şi este susţinută financiar şi de suporteri, organizaţi într-un sistem similar cu celebrii socios, de la Real Madrid şi Barcelona. Aceştia au strâns bani să ajute echipa, aproximativ 2 milioane de euro. Au contribuit şi la salariul unui mijlocaş transferat din campionatul Elveţiei, dorit de marile rivale ale Omoniei.
"Fanii sunt incredibili. Sunt foarte apropiați de echipă, respectă jucătorii și antrenorul. Când am avut meciurile de calificare în Europa League stadionul a fost full și atmosfera senzațională" a dezvăluit portarul împrumutat de la Juventus. "Atmosfera la echipă este foarte bună. Sunt extrem de entuziasmat și foarte bucuros că m-am transferat la o echipă cu un asemenea renume. Omonia e cea mai iubită echipă din Cipru. Aproape o treimie din populația țării ține cu Omonia" a completa Florescu.
În prezent, echipa lui Brănescu şi Florescu este a cincea în Cipru, la 12 puncte în spatele liderului. Ultimul titlu câştigat de Omonia a fost în 2010.
Etichete: george florescu , laurentiu branescu , omonia nicosia , marketing omonia nicosia
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Jurnaliștii ruși de la „Sistema” - echipa de investigații din cadrul redacției ruse a Europei...