Federer și Woods reprezintă cele mai valoroase branduri dintre sportivii în activitate
23.07.2014, 22:08Roger Federer și Tiger Woods conduc lista celor mai puternice nume din sport, în ceea ce privește încasările din reclame sau din diverse acțiuni de marketing. Fotbalul este reprezentat destul de modest în top 10 - Cristiano Ronaldo și Messi ocupă ultimele locuri.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Topul celor mai valoroase branduri din sportul mondial, alcătuit de revista Forbes, cuprinde nume importante din tenis, golf, cricket, baschet și fotbal. De departe, Roger Federer și Tiger Woods au produs cei mai mulți bani pe parcursul anului precedent (2013) - câte 46 de milioane de dolari fiecare.
Cifrele campionului elvețian sunt cu adevărat impresionante, dincolo de rezultatele de pe teren. Spre exemplu, pentru a fi siguri de prezența lui FedEx la turnee, organizatorii trebuie să achite echipei tenismanului circa un milion de dolari, iar Nike îi plătește un contract de sponsorizare în valoare de 100 de milioane de dolari, care a fost semnat pe 10 ani.
Site-ul atpworldtour.com mai scrie că Federer are peste 14 milioane de prieteni pe Facebook.
Hans-Willy Brockes, șeful companiei Europäische Sponsoring Börse, care monitorizeaza segmentul financiar din sport, a explicat motivul pentru care Federer produce asemenea sume de bani: "Consistența la nivel înalt i-a crescut treptat valoarea. În cazul lui, nici nu mai contează dacă va mai câștiga sau nu un turneu de Grand Slam, brandul a fost deja construit. Valoarea unui brand este dată de recunoașterea sa la nivel mondial și de impactul pe care-l are un nume în ceea ce privește vânzările. Este motivul pentru care Google și Apple sunt cele mai valoroase branduri din istorie, iar prăjiturile Basler Läckerli se află la un nivel mult inferior".
Motivul pentru care jucătorii de golf sunt situați atât de sus în top este explicat de aceeași sursă: "Golful este un sport care se adresează unei anumite nișe. Fiind costisitor, este un sport care are drept consumatori oamenii pasionați de lux, dispuși să cheltuie sume mari de bani pentru hobby-ul lor. Drept urmare, reclamele la ceasuri și la obiecte de lux au ca actori principali jucătorii de golf, iar domeniile respective lucrează cu sume foarte mari".
TOP 10 CELE MAI VALOROASE BRANDURI DIN SPORTUL MONDIAL
1. Roger Federer (Elveția), tenis – 46 $
Tiger Woods (SUA), golf – 46 milioane $
2. LeBron James (SUA), baschet – 27 milioane $
3. Phil Mickelson (USA), golf – 25 milioane $
4. Maria Sharapova (Rusia), tenis – 23 milioane $
5. Mahendra Singh Dhoni (India), cricket – 21 milioane $
6. Usain Bolt (Jamaica), atletism – 20 milioane $
7. Kobe Bryant (SUA), baschet – 19 milioane $
8. Li Na (China), tenis – 15 milioane $
9. Cristiano Ronaldo (Portugalia), fotbal – 13 milioane $
10. Lionel Messi (Argentina), fotbal – 13 milioane $
Etichete: federer , roger federer , forbes , tiger woods , federer tenis , federer tiger woods
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...