Video Cazul Emiliano Sala. Raportul provizoriu privind prăbușirea avionului. Ce au găsit anchetatorii și cum arăta epava
26.02.2019, 12:08Cazul Emiliano Sala. În cursul zilei de luni, 25 februarie 2019, a fost dat publicității primul raport referitor la cauzele prăbușirii avionului în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala. Raportul provizoriu al Departamentului Britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) arată că avionul în care se aflau fotbalistul şi pilotul David Ibbotson era rupt în trei bucăţi atunci când a fost găsit pe fundul Canalului Mânecii.
SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
"Avionul era rupt în trei, iar părţile erau ţinute la un loc de cablurile electrice şi de control. Motorul era desprins de zona cockpitului. Avionul nu mai avea părţi ale aripilor şi coada”, se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.
AAIB a fost informat în 21 ianuarie, la ora 21.22, că avionul Piper PA-46-310P Malibu a dispărut de pe radar în timp ce se afla pe ruta Nantes – Cardiff. Ultimul contact radio al pilotului cu radarul din Jersey a avut loc la ora 20.12
În raport sunt menţionate condiţiile meteo în timpul zborului şi este descris în amănunt avionul. Avionul a fost fabricat în 1984, iar până la 30 noiembrie 2018 avea la activ 6.636 de ore de zbor. Ultima revizie semnificativă a avut loc în 30 noiembrie 2018. Aparatul de zbor avea un transmiţător de urgenţă pentru localizare, însă chiar dacă ar fi fost setat pe poziţia activat semnalele sale nu pot fi detectate în apă.
Avionul nu avea un dispozitiv de înregistrare a datelor de zbor protejat în caz de accidente sau unul de înregistrare a discuţiilor din cockpit, dar nici nu exista obligaţia de a le avea.
Potrivit BBC, anchetatorii ar trebui să încerce să afle câte ore de zbor a avut pilotul în ultimele 28 până la 90 de zile înaintea accidentului. Ibbotson avea la activ aproximativ 3.700 de ore de zbor şi avea licenţă de pilot privat în SUA şi Marea Britanie. O astfel de licenţă nu permite însă ca un pilot să transporte pasageri cu plată", se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.
Anchetatorii nu au stabilit încă ce discuție a avut loc între Ibbotson și Sala și nici care era statutul licenței de zbor a pilotului. Se estimează că raportul complet al autorităţilor britanice cu privire la acest caz nu va fi publicat înainte de luna noiembrie.
Cardiff City s-a declarat îngrijorat după publicarea raportului provizoriu
Într-un comunicat postat pe site-ul oficial, Cardiff City a precizat că are motive serioase de îngrijorare cu privire la validitatea licenţei pilotului şi la calificarea acestuia pentru un astfel de zbor.
"În plus, suntem îngrijoraţi după ce am aflat că avionul nu îndeplinea cerinţele autorităţilor din Marea Britanie sau din SUA pentru activitate comercială, astfel că este posibil să fi operat ilegal", se arată pe site-ul clubului.
Îmagini zguduitoare cu epava avionului în care s-a aflat Emiliano Sala
Presa internațională a difuzat noi imagini absolut zguduitoare cu epava avionului în care și-a găsit sfârșitul fostul coleg al lui Ciprian Tătărușanu. Sunt imagini de pe fundul Canalului Mânecii, care prezintă resturile avionului Piper Malibu ce trebuia să îl ducă în acea fatidica seară de 21 ianuarie pe Sala de la Nantes la Cardiff, noua sa echipă. Sunt imagini care au primit acceptul de a fi difuzate abia după ce a fost publicat raportul provizoriu.
Etichete: nantes , cardiff , emiliano sala , accident emiliano sala , cazul emiliano sala , prabusire avion , ancheta emiliano sala , raport emiliano sala
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rusia reprezintă o ameninţare mai mare pentru securitatea Uniunii Europene decât pentru apărare...