Arena Națională, afacere nereușită. Primăria a cheltuit în 4 ani de două ori mai mulţi bani decât a încasat!
19.03.2015, 21:38Arena Naţională este o investiţie costisitoare care pierde bani şi la trei ani şi jumătate de la deschidere, arată o analiză efectuată de știrile TVR 1. Încasările din chirii nu au acoperit nici jumătate din cheltuielile de întreţinere. Echipele de fotbal nu se înghesuie să joace pe cel mai mare stadion din ţară pentru că nu îşi permit chiria.
Europa League: FCSB - Midtjylland, joi, 19:45, DGS 1
Europa League: Manchester United - PAOK, joi, 22:00, DGS 2
O zonă de cafenele deschise şi când nu sunt meciuri, organizarea de evenimente. Era ambiţia primarului Sorin Oprescu înainte de inaugurarea Arenei Naţionale, un stadion de 234 de milioane de euro. Până acum, nici vorbă de profit.
Costuri de întreținere de 26 de milioane de lei
Primăria a cheltuit în ultimii patru ani de două ori mai mulţi bani decât a încasat! Printre altele, gazonul a fost înlocuit de câteva ori. Astfel, în conturile primăriei au intrat 13 milioane de lei, iar costurile de întreţinere s-au ridicat la 26 de milioane.
Ceea ce ar trebui să fie îngrijorător pentru Primărie este că numărul de evenimente organizate pe Arena Naţională a scăzut. Dacă în 2013 stadionul a fost închiriat de 37 de ori, în 2014 numărul evenimentelor care au avut loc acolo a scăzut la 20.
Steaua și Dinamo nu sunt dispuse să plătească 60.000 de euro pe meci
În trei ani şi jumătate pe Arena Naţională au avut loc doar două concerte ale unor trupe mari: Red Hot Chili Peppers în 2012 şi Depeche Mode în 2013. Au mai fost şi două evenimente politice. În rest, au fost organizate doar meciuri de fotbal. Şi acestea, tot mai puţine în ultima vreme. Steaua şi Dinamo nu mai vor să plătească aproape 60.000 de euro pentru fiecare meci jucat pe Arena Naţională.
Arena Naţională ar fi trebuit să aibă cafenele şi magazine deschise şi atunci când nu sunt meciuri. Spaţiile sunt însă goale. Sistemul e folosit cu succes de stadioanele din străinătate.
La alții se poate. Benfica și Bayern, modele de succes
Cele mai profitabile sunt arenele deţinute de cluburile de tradiţie din fotbalul european. Benfica Lisabona, de exemplu, câştigă aproape 400 de mii de euro pe an doar de la cei care vor să facă turul stadionului Da Luz. Intrarea costă 12 euro şi jumătate.
Bayern Munchen este însă de departe cel mai bun exemplu când vine vorba de profitul obţinut de pe urma stadionului. Bavarezii au luat, în 2005, un credit de aproape 350 de milioane de euro pentru a construi o arenă nouă. Banii urmau să fie returnaţi în 25 de ani.
Din sponsorizări şi bilete vândute, clubul german a achitat creditul în doar nouă ani şi jumătate.
Etichete: arena nationala , analiza , primaria , arena nationala bani , sorin oprescu
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Cu puțin înainte de alegeri, la insistențele Kamalei Harris, echipa de campanie a intrat în jocul...