România, în pericol să piardă organizarea meciurilor la Euro 2020, din cauza lipsei infrastructurii
12.03.2015, 13:16România ar putea pierde dreptul de a organiza patru meciuri la Campionatul European din 2020. Linia de metrou care va lega Capitala de aeroportul Otopeni costă aproximativ un miliard de euro, iar autorităţile nu se grăbesc să se apuce de ea, se arată într-un reportaj Digi24.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
România ar putea încasa câteva sute de milioane de euro, în calitate de gazdă a patru dintre meciurile din cadrul Campionatului european de fotbal din 2020. Înainte de aceasta, UEFA impune modrernizarea Arenei Naţionale, realizarea liniei de metrou care să lege aeroportul Otopeni de Bucureşti şi o autostradă continuă între graniţa de vest şi Capitală.
Despre metroul până la aeroport se vorbeşte de mulţi ani. Există şi un studiu de fezabilitate, realizat în 2012, conform căruia construirea magistralei, care va avea 12 staţii, ar costa peste un miliard de euro, fără TVA. Deocamdată nu a fost realizată nici licitaţia pentru desemnarea constructorului.
Cătălin Bălan, reporter Digi 24: “Din această staţie va pleca linia de metrou de 14 kilometri care va ajunge la Otopeni.” În cel mai bun caz, lucrările vor începe anul viitor dacă autorităţile vor găsi şi bani pentru finanţarea acestui proiect
Cătălin Bălan, reporter Digi 24: “Stadionul de 250 de milioane de euro care va găzdui cele 4 meciuri are şi el nevoie de modificări. Arena naţională trebuie să aibă mai multe locuri în tribună, dar şi în afara ei, în spaţiile de parcare.”
În acest moment sunt doar 1.500 de locuri de parcare, dar numărul trebuie dublat, potrivit cerinţelor UEFA. Iar capacitatea stadionului ar trebui să crească cu aproximativ 5.000 de locuri.
Radu Naum, realizator Fotbal Club, a vorbit și el despre acest subiect: “Există un pericol potenţial de retragere a acestei organizări parţiale a Campionatului European dacă România nu se mişcă în niciun fel în direcţia bună. Legătura de metrou până la aeroport trebuia făcută din vremuri imemoriale, autostrăzile iarăşi le aşteptăm de zeci de ani.”
La autostrada care va face legătura dintre Bucureşti şi graniţa de vest se lucrează, pe secţiuni cu lungimi de la 20 la 60 de kilometri, însă nimeni nu poate estima când întregul drum va fi gata.
La București, pe Arena Națională, ar trebui să se dispute trei meciuri din faza grupelor și una dintre partidele din optimile de finală de la turneul European de peste 5 ani.
Etichete: program digi sport , digi sport , euro 2020 , digisport , program digisport , digi24 , bucuresti euro 2020 , romania euro 2020
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...