Exclusiv Bani puțini, multă pasiune. Ascensiunea fulminantă a clubului Poli Iași în mediul online: "Nu am inventat noi roata"
articol scris de Octavian Vasilescu20.06.2020, 16:59
Poli Iași traversează un moment dificil din punct de vedere fotbalistic, echipa fiind implicată în lupta pentru evitarea retrogradării, însă moldovenii se prezintă foarte bine la alt capitol: social media.
La Liga: Real Madrid - Sevilla, duminică, 17:15, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - Rapid, duminică, 20:00, DGS 1
Ascensiunea fulminantă a clubului Poli Iași în mediul online
În ultima perioadă, Poli Iași a devenit o figură importantă pe rețelele de socializare, iar acest lucru nu este întâmplător. Chiar dacă nu au un buget la fel de mare precum Craiova sau CFR, cei care se ocupă de imaginea Politehnicii în social media au dus clubul în fruntea acestui clasament virtual.
În timp ce formații precum FCSB sau Astra nu reușesc să-i atragă pe oameni spre echipă prin intermediul Facebook, Instagram sau YouTube, Poli Iași face exact acest lucru. De ce la Iași s-a putut? Ne explică Lucian Lucescu, managerul de comunicare al clubului din Copou.
"Avantajul nostru este că am găsit persoane foarte capabile, diamante neșlefuite, care au înțeles strategia pe care dorim s-o implementăm. S-a văzut o creștere a traficului pe social media, chiar a fost nevoie să schimbăm site-ul pentru că se bloca de la numărul tot mai mare de accesări.
Suntem deschiși la orice propunere, chiar dacă pare nonconformistă. Nimic nu se publică fără să ne punem toți de acord și să luam în calcul inclusiv eventualele reacții negative, de care nu ne e frică", a spus Lucian Lucescu, pentru Digi Sport.
Oamenii care se ocupă de imaginea clubului Poli Iași în mediul online
Din această echipă care administrează imaginea clubului Politehnica Iași fac parte Emi George Isac (analist video), Robin Vasilius (fotograf), Armand Bertea (grafician), iar președintele Ciprian Paraschiv are ultimul cuvânt: "Ideile noastre ar fi murit din fașă dacă Ciprian Paraschiv nu era dispus să le asculte. A contat deschiderea sa către noile metode de comunicare".
Lucian Lucescu mizează pe mediul online în încercarea de a readuce oamenii pe stadion: "Din păcate, mulți dintre cei care vin la meciuri sunt suporteri de rezultat. Și, chiar dacă pierdeam, am invercat sa facem uitat eșecul prin postări hazlii. Noi credem foarte mult în forța online-ului. În pandemie am încercat sa ținem fanii aproape cu emisiuni live aproape zilnic", a declarat managerul de comunicare al moldovenilor.
Poli Iași, un model de urmat în mediul online: "Nu am inventat noi roata"
Echipa responsabilă de imaginea clubului în social media mizează pe creativitate: "Nu avem neapărat un model după care ne ghidăm, dar nici nu susțin ca am inventat noi roata. Ne inspirăm din exemple de bună practică de la cluburile mai mari. Pe de altă parte, cred că suntem destul de creativi și originali.
Resursele noastre sunt limitate, dar ce ne diferențiază de restul este ca noi chiar credem în acest mod de comunicare cu stakeholderii. Mai e un argument important. Noi iubim echipa și, chiar și în perioada de șomaj tehnic, am muncit cu la fel de mult drag", a declarat Lucian Lucescu, pentru Digi Sport.
Proiect ambițios la Iași
Poli Iași nu investește bani în promovarea postărilor, totul se întâmplă organic: "Nu avem postări sponsorizate. Ne place să vedem că suntem pe trend ascendent. Urmărim cu atenție și criticile fanilor, nu ștergem mesaje, nu blocăm utilizatori".
În viitorul apropiat, moldovenii vor să extindă și mai mult acest departament: "Visăm la POLI TV cu emisiuni zilnice, conținut amplu pe site, pentru prima echipă și academie, transmisiuni live de la meciurile echipei de tineret, care va fi înființată în toamna, poate o revista și altele...
Poate câștigăm Cupa României și vom avea buget pentru toate acestea :)", a încheiat Lucian Lucescu.
Clasamentul Ligii 1 în social media
- FCSB - 1.7 milioane de urmăritori pe Facebook
- Dinamo - 411.000
- Universitatea Craiova - 212.000
- CFR Cluj - 126.000
- FC Viitorul - 122.o00
- Poli Iași - 39.000
- Sepsi OSK - 25.000
- FC Botoșani - 24.000
- Hermannstadt - 22.000
- Astra Giurgiu - 16.000
- FC Voluntari - 11.000
- Chindia Târgoviște - 7.000
- Gaz Metan - 4.000
- Academica Clinceni - 4.000
Cum arată clasamentul suporterilor în Liga 1
- Universitatea Craiova - 13.058 de suporteri (media numărului de spectatori la jocurile de pe teren propriu)
- FCSB (joacă meciurile de acasă pe Arena Națională) - 6.502
- Dinamo - 4.610
- CFR Cluj - 4.071
- FC Viitorul - 2.975
- Sepsi OSK - 2.779
- Poli Iași - 2.732
- FC Botoșani - 2.684
- Chindia Târgoviște (joacă meciurile de acasă la Ploiești) - 2.598
- Gaz Metan Mediaș - 2.300
- Hermannstadt (stadionul este în renovare, doar o tribună este deschisă) - 1.614
- Academica Clinceni - 1.105
- FC Voluntari - 991
- Astra Giurgiu - 885
VIDEO Poli Iași a pierdut ultimul meci de campionat
Meciurile din Liga 1 pot fi urmărite în direct pe canalele Digi Sport și în format live video pe site-ul digisport.ro.
Etichete: facebook , video liga 1 , instagram , meciuri poli iasi
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Din 2022, Asiia Nesoeva, o jurnalistă din Tatarstan, colecționează ultimele mesaje pe care soldații...