"De la Gară la Otopeni în 16 minute!". Adevărul incredibil din spatele unei promisiuni optimiste
07.02.2019, 15:01Visul lui Gică Popescu al unui tren care să facă legătura între Otopeni şi Gara de Nord, pentru Euro 2020, în doar 16 minute e o utopie. Digi24 anunţă că în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanţe nu e alocată vreo sumă pentru acest proiect.
SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Gică Popescu (51 de ani), consilierul Executivului din Calea Victoriei pe problemele legate de organizarea lui Euro 2020 la București, a precizat acum o lună, în direct la Fotbal Club, pe Digi Sport 1, că sunt șanse extrem de mari ca linia de cale ferată care să lege Aeroportul Otopeni de Gara de Nord să fie gata până înaintea turneului final din vara anului viitor.
Fostul căpitan al naționalei României, dar și al Barcelonei, a explicat că este o chestiune de zile până când autorizația de construcție va fi aprobată. ”Așa, să-ți dau o veste bună. Suntem aproape de a obține autorizația de construcție a liniei ferate care să lege Otopeniul de gara centrală. Lucrurile sunt în regulă și cu PUZ-ul (n.r. - Planul Urbanistic Zonal) și cu tot. Pe durata acestui an, 2019, vor începe lucrările, care vor dura opt luni. Există deja și traseul, există și proiectul. Va exista un tren suprateran la București şi se va ajunge în 16 minute la Otopeni! Pot spune acum că vom merge la Euro cu trenul! Cel mai târziu, în mai 2020 lucrarea va fi gata. Ideea este că, pentru acest Euro 2020, noi trebuie să avem mai multe posibilități de a scoate oamenii din aeroport și de a-i duce la București. Deci, vor fi și autobuze”, a dezvăluit Gică Popescu, invitat în studioul emisiunii ”Fotbal Club”, de la Digi Sport 1.
Proiectul, în impas
Potrivit Digi24, până în aprilie 2020 ar trebui să fie gata lucrările la dublarea liniei de cale ferată dintre Mogoșoaia și Balotești, cât și racordul căii ferate cu Terminalul 1 al aeroportului Henri Coandă. Totuşi, în proiectul de buget supus dezbaterii publice de către Ministerul de Finanţe, nu sunt alocaţi bani pentru aceste investiţii. Acum, sunt prevăzute în buget doar sumele pentru revizuirea studiului de fezabilitate: peste 1.5 milioane de lei. Aşa că nici măcar angajaţii CFR nu mai cred în promisiunile oficialilor.
Specialiştii spun că şi dacă s-ar bate palma luna aceasta pentru licitaţie, în lipsa indicatorilor tehnici, nu poate fi luat în calcul în buget niciun ban pentru a finanţa lucrările. Nici expropierile din zonă nu sunt gata si nici acord de mediu nu există.
În cel mai optimist scenariu, experţii spun că am putea merge cu trenul până la aeroport abia peste doi ani. Până acum, Ministerul Transporturilor nu a formulat un punct de vedere referitor la acest subiect.
Etichete: euro 2020 , infrastructura euro 2020 , popescu euro 2020 , tren gara de nord otopeni
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rezultate parțiale în timp real ale alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie, primul tur de...