Pilotul era şi acţionar al companiei. Deciziile luate au contribuit la moartea celor 71 de oameni
01.12.2016, 13:35Pentru a nu fi acuzate că au vreo vină în producerea tragediei, autorităţile columbiene au făcut tot posibilul pentru a se afla cât mai repede adevărul despre motivele care au dus la moartea a 71 de oameni. Iar amănuntele oferite astăzi de presa din ţara lui Valderama arată că vina este exclusiv a celor care deţineau avionul. Rezervorul tipului de avion care a transportat echipa de fotbal Chapecoense nu corespundea reglementărilor internaţionale pentru un zbor atât de lung. Iar pilotul, unul dintre acţionarii firmei!, nu a transmis explicit SOS de teamă ca societatea să nu fie anchetată şi să se descopere că deciziile luate încălcau legea. Cel puţin aceste sunt concluziile specialiştilor columbieni.
SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
Dacă afli istoricul companiei aviatice LaMia îţi dai seama că avea probleme imense. Înfiinţată în 2011, în Venezuela, de omul de afaceri Ricardo Albacete Vidal, cu sprijinul guvernatorului provinciei Merida, compania avea un sigur avion. Dar problemele au apărut rapid şi în 2011, societatea nu a mai obţinut licenţele de zbor. Apoi au existat două încercări de resuscitare financiară a companiei, cu sprijinul autorităţilor din aceeaşi provincie.
Rezultatele însă nu au fost strălucite nici atunci, iar după ce chinezul Sam Pa, unul dintre oamenii cu care Albacete făcea afaceri, a fost arestat la Beijing în 2015, societatea a s-a mutat în Bolivia, acolo unde unul dintre cei doi proprietari a devenit Miguel Quiroga, 36 de ani. Exact pilotul avionului căzut. Căsătorit cu o braziliancă, în urmă cu trei săptămâni devenise tată a treia oară. Un amănunt sumbru, tatăl său, tot pilot, a murit într-un accident aviatic pe vremea când "Miky" era un puşti.
Experţii contactaţi de columbieni au explicat cum s-a putut ajunge la o asemenea tragedie. "Din start n-a fost respectată regula legată de kerosen. În mod normal, un avion trebuie să aibă în rezervor combustibil suficient pentru acoperirea unei distanţe în condiţii grele de climă (vânt, ploaie, furtună etc), plus o cantitate suficientă pentru un extra zbor de 40 de minute, pentru orice eventualitate. Conform graficelor, avionul în care se aflau brazilienii şi cu care Argentina cu Messi la bord zburase cu 20 de zile înainte, trebuia să acopere 1960 de km și avea combustibil doar pentru 1965 de km!
Mai mult decât atât, discuţia dintre turnul de control şi pilot arată inconştienţa acestuia din urmă. În ciuda situaţiei critice, căderea sistemului electric şi lipsa combustibilului, nu a transmis necesarul SOS, care ar fi dezvăluit gravitatea reală a momentului. Aceiaşi experţi explică faptul că în cazul transmiterii mesajului pe care îl auzim în filme, "Mayday, Mayday", oficialităţiile aeronautice erau obligate să deschidă o anchetă. Iar printre pedepse în astfel de cazuri se merge de la amenzi, restricţii operaţionale, până la pierderea licenţei de zbor. Adică falimentul companiei în cauză. Pilotul şi acţionarul Quiroga spera că poate pune avionul la sol şi să scape.
Deciziile sale s-au dovedit însă extrem de proaste. Aeronava s-a prăbuşit la câteva zeci de kilometri de Medelin, într-o zonă muntoasă, împădurită. 71 de oameni, între care delegaţia formaţiei braziliene de fotbal Chapecoense, 20 de jurnalişti, membri ai echipajului şi alţi călători au decedat. Dintre toţi cei aflaţi la bord, şase încă sunt în viaţă.
Etichete: avion prabusit , tragedie chapecoense , tragedie columbia , fotbalisti brazilia
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rusia reprezintă o ameninţare mai mare pentru securitatea Uniunii Europene decât pentru apărare...