Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Italiei. Cursa e duminică, ÎN DIRECT la Digi Sport
30.08.2018, 10:26Articol scris de Ciprian Condea
Champions League: PSV - Girona, marți, 19:45, DGS 1
Champions League: Real Madrid - Milan, marți, 22:00, DGS 1
Sebastian Vettel a câștigat Marele Premiu al Belgiei din weekend-ul trecut, ocazie cu care a atins și depășit borna de 1.000 de puncte de când pilotează pentru Scuderia Ferrari. De asemenea, neamţul l-a surclasat pe Alain Prost în ceea ce priveşte victoriile obţinute în carieră, ajungând la 52. După ce ploaia l-a împins din nou de la spate pe Lewis Hamilton în calificări, iar britanicul a obținut un pole position neașteptat având în vedere că Ferrari dominase toate sesiunile de antrenamente. Vettel a trecut însă de rivalul său la start și de atunci n-a mai pierdut primul loc până la final.
Și a fost un start absolut nebun de cursă, care ne-a amintit cu nostalgie de cel din 2012. Dacă atunci Romain Grosjean trecea peste cockpit-ul lui Fernando Alonso, de data aceasta i-a venit rândul spaniolului să decoleze pe deasupra lui Charles Leclerc, fiind ajutat de Nico Hulkenberg. Sistemul Halo l-a salvat pe monegasc de la o accidentare foarte urâtă și posibil chiar de la o soartă precum cea a regretatului Jules Bianchi. Poate că, într-adevăr, e inestetic, dar şi-a făcut treaba. Discuțiile cu privire la utilitatea sistemului Halo iau sfârșit aici.
Valtteri Bottas a fost penalizat pentru a 2-a etapă consecutivă fără să conteze câtuşi de puţin în ierarhia finală, mai exact cu 5 secunde şi 2 puncte pentru contactul cu Sirotkin de la start. Aşadar, iată că FIA continuă să penalizeze Mercedes, lucru absolut remarcabil pentru o federaţie despre care răutăcioşii spuneau că îi sprijină pe nemţi. Lăsând ironia la o parte, Nico Hulkenberg a fost penalizat mult mai drastic pentru incidentul provocat de el: 10 poziţii pe grila de la Monza şi 3 puncte. Dacă mai schimbă şi motorul, poate pleca liniştit de la Torino.
Max Verstappen şi-a răsplătit fanii care au venit să-l susţină în Belgia şi a încheiat pe podium, imediat în urma lui Vettel şi Hamilton. Imediat în urma lor, la jumătate de minut distanţă, dar rămâne un rezultat bun pentru olandez. Noua echipă Racing Point Force India s-a descurcat mai mult decât onorabil la “debutul” în Formula 1, blocând linia a 2-a pe grila de start şi terminând cu ambele monoposturi în top 6. Aşadar, după numai o singură cursă, au trecut peste Williams la constructori şi au venit ameninţător la doar un punct în spatele celor de la Sauber. Nu-i rău pentru o “debutantă”...
Sebastian Vettel l-a egalat pe Lewis Hamilton în ceea ce priveşte victoriile de etapă, dar se află în continuare la 17 puncte în urma britanicului. Lupta continuă de la scorul de 231-214, însă acum Ferrari se află pe teren propriu. Tifosi promit un weekend de neuitat şi o atmosferă incendiară menită să le împingă favoriţii de la spate. Marele Premiu al Italiei va fi duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
MONZA, ITALIA
Republica Italiană se află pe locul 4 în topul celor mai importante destinaţii turistice din lume, cu aproximativ 5 milioane de vizitatori anual. Peste 75% din teritoriu este, fie deluros, fie muntos, iar cea mai ridicată altitudine din Italia se înregistrează în vârful Mont Blanc (sau Monte Bianco) - 4.810 m.
Fontana di Trevi din Roma este unul dintre simbolurile capitalei Italiei în care se zice că este bine să arunci monede cu mâna dreaptă peste umărul stâng. Se estimează că turiştii lasă anual în jur de 1,1 milioane de euro în fântână (3.000 de euro/zi). Deseori, banii din fântână ajung pe mâna altor persoane prin metode considerate ilegale, dar cei care totuşi mai rămân sunt folosiţi pentru a subvenţiona o piaţă pentru oamenii nevoiaşi ai Romei.
Se spune despre Italia că are mai multe opere de artă pe kilometru pătrat decât oricare altă ţară din lume, reflectând pasiunea acestui popor pentru artă. Se bănuieşte că una dintre ele aparţinându-i marelui Leonardo Da Vinci s-ar ascunde în spatele unui zid din Florenţa, însă nimeni nu doreşte să distrugă zidul deoarece are pictată o frescă inestimabilă pe el.
În micuţa localitate Vacone din Italia se află restaurantul “Solo Per Due” (“Doar pentru doi”), care nu are decât o singură masă şi două scaune. Restaurantul este recunoscut ca fiind cel mai mic şi mai exclusivist din lume. Costul unei rezervări, evident de două persoane, este de 500 de euro, fără a fi incluse băuturile servite.
Italienii şi-au declarat război civil din cauza unei... găleţi. În anul 1325, câţiva locuitori din Modena au furat o găleată din Bologna, acest fapt însemnând la vremea respectivă o mare umilinţă. “Războiul găleţii” s-a soldat cu aproximativ 2.000 de răniţi şi, ceea ce e cel mai grav, locuitorii din Bologna n-au reuşit să-şi revendice găleata.
În Italia, pisicile sunt puse în aceeaşi “găleată” cu ruinele Romei, de exemplu, deoarece ambele sunt considerate ca făcând parte din patrimoniul cultural. Uciderea unei pisici este pedepsită cu închisoarea de până la 3 ani, la care se adaugă şi plata unei amenzi în valoare de 10.000 de euro. Se estimează că Roma este casa a 300.000 de pisici. În 2011, una dintre ele a moştenit, în mod accidental, o avere de 10 milioane de euro după ce stăpânul ei în vârstă de 94 de ani s-a stins. Acea pisică a devenit al 3-lea cel mai bogat animal din lume. Da, este cu adevărat incredibil faptul că mai există încă două animale care o depăşesc. Mamma mia!
În cultura italiană, numărul 13 este considerat norocos deoarece se spune că ar aduce prosperitate şi belşug. În schimb, numărul 17 este ghinionist din cauza felului în care este scris. Cu litere romane, “XVII”, poate fi rearanjat ca “VIXI”, un cuvânt latin care se găseşte pe pietrele funerare şi care înseamnă “Am trăit” cu sensul de "Viaţa mea s-a încheiat". Chiar dacă e scris cu cifre arabe, 17 tot ghinionist rămâne pentru italieni deoarece, în viziunea lor, înfăţişează un om (cifra 1) agăţat de o spânzurătoare (cifra 7).
Italienii urăsc acest număr atât de mult încât unele clădiri nu au un al 17-lea nivel, unele hoteluri nu au o cameră “17”, compania aeriană italiană Alitalia nu are un scaun cu nr. 17, iar Renault şi-a vândut modelul "R17" în Italia ca "R177" din această cauză.
Chinezii au inventat artificiile, dar italienii le-au dat culori. Acestea sunt create folosindu-se pudre metalice. De exemplu, calciul generează culoarea portocalie, sodiul este folosit pentru galben şi bariu pentru verde. Se spune că Marco Polo a adus artificiile din China în Europa în jurul anului 1295, de aici începând a se răspândi.
Nicio altă ţară din Europa nu are mai mulţi vulcani decât Italia deoarece Peninsula Italiană se află pe o falie în scoarţa Pământului, ca urmare a mişcărilor tectonice verticale. Cei trei vulcani importanţi (Etna, Stromboli şi Vezuviu) au erupt în ultimul secol. Italienii au parte şi de cele mai multe cutremure din Europa. Se estimează că 100.000 de oameni şi-au pierdut viaţa în 1693, în urma celui mai puternic cutremur produs în Italia, având loc în regiunea Sicilia şi măsurând 7,4 grade pe scara de magnitudine a acelui moment.
Un alt cutremur important din Italia a fost cel de la Napoli din 23 noiembrie 1980 (6,9 grade Richter), soldat cu cca. 3.000 de morţi, iar peste 300.000 de oameni au rămas fără adăpost în pragul iernii. Cel mai recent cutremur de mare intensitate a avut loc pe 24 august 2016 (6,2 grade Richter) şi a fost urmat de cel puţin 1.000 de replici.
Construit în 1922, în numai 6 luni, Monza a fost la acea vreme doar al 3-lea circuit permanent din lume, după Brooklands (1907) şi Indianapolis (1909). El a pornit de la ideea fondatorilor Automobile Club Milano care îşi doreau să sărbătorească într-un fel aparte cei 25 de ani de la înfiinţare. Circuitul de lângă Milano beneficiază de 3 desene diferite: circuitul de bază (5,793 km), un circuit secundar (2,405 km) și un oval de mare viteză (4,250 km). Din cauza caracteristicilor sale care necesită un profil aerodinamic redus, nivelul de aderență este foarte scăzut, iar mașinile întâmpină probleme subviratorii în majoritatea virajelor.
În antiteză, este prezent și comportamentul supravirator, mai ales în sectorul 2, lucru care presupune o atenție sporită din partea piloților.
Cu cât un circuit este mai rapid, cu atât acesta devine un pericol mai mare pentru piloți, iar Monza nu face excepție. Aici și-au pierdut viața nu mai puțin de 52 de piloți și încă 35 de spectatori. Modificările dese aduse circuitului au avut drept scop îmbunătățirea condițiilor de siguranță atât pentru piloți, cât și pentru spectatori, dar pista este criticată în continuare din cauza lipsei zonelor de eșapare, atât de necesare în special în zona șicanei Della Roggia, loc în care mulți piloți au greșit decisiv de-a lungul timpului.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 11 (4 de stânga + 7 de dreapta)
- Număr de curse disputate la Monza: 67
- Prima cursă disputată: 1950
- Cele mai multe victorii (piloţi): 5 – Michael Schumacher (1996, 1998, 2000, 2003, 2006)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 4 – Lewis Hamilton (2012, 2014, 2015, 2017)
- Cele mai multe victorii (constructori): 18 - Ferrari (1951, 1952, 1960, 1961, 1964, 1966, 1970, 1975, 1979, 1988, 1996, 1998, 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010)
- Acceleraţie maximă: 76% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 13% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 6
- Cea mai mare forţă laterală: 3,1G (virajul 7)
- Schimbări în cutia de viteze: 50/tur
- Consum de combustibil: 1,98 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,520 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 638,1 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 357,4 km/h – Sergio Perez (Force India)
- Viteză maximă estimată în 2018: 355 km/h
- Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din faţa boxelor şi cea care uneşte virajele 7 şi 8)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 11 (Peter Gethin, 1971)
- Câştigători cu plecare din pole position: 23 din 67 (34,3%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Minim
- Uzura pneurilor: Redus
- Uzura frânelor: Maxim
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
- Lungimea liniei boxelor: 418,8 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,15 s (timp total: 23,728 s) – Mercedes AMG (Valtteri Bottas)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SUPERSOFT, SOFT, MEDIUM
- Presiuni minime în pneuri: 22,5 psi (pneurile faţă), 21,5 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,01 s (Peter Gethin vs. Ronnie Peterson – 1971)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Juan Manuel Fangio – 1954)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 37 (cu DRS: 16)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 1, 4 şi 8
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 20%
- Probabilitate de cursă udă: 6%
Clasamentul
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Italiei 1971 – Cel mai strâns finish din istoria Formulei 1. În ziua de azi cu greu mai putem vedea sosiri în care primii doi să fie despărţiţi de 6 zecimi de secundă. Gândiţi-vă că în 1971 nu mai puţin de 5 maşini au terminat în această diferenţă. La doar un an de la decesul lui Jochen Rindt, piloţii au oferit spectacolul pe care toţi fanii competiţiei îl visau. După ce 8 piloţi diferiţi au trecut pe rând la conducerea cursei de 25 de ori, Peter Gethin a câştigat singura sa cursă din carieră pentru doar 0,01 secunde faţă de Ronnie Peterson. Francois Cevert, Mike Hailwood şi Howden Ganley au completat topul primilor 5, cel din urmă terminând la doar 0,61 secunde de Gethin.
M.P. al Italiei 1988 – Ayrton Senna le face cadou celor de la Ferrari o “dublă”. Încercând să-l depășească cu un tur pe Jean-Louis Schlesser de la Williams în penultimul tur al cursei, Ayrton Senna se lovește de acesta și piloții Ferrari, Gerhard Berger și Michele Alboreto, se trezesc cu o clasare nesperată pe primele două locuri, spre imensa satisfacție a fanilor din tribune. Această “dublă” a venit într-un moment trist pentru ei, la doar o lună după decesul fondatorului Scuderiei, Enzo Ferrari.
M.P. al Italiei 1993 – Cascadoria involuntară a lui Christian Fittipaldi. Nepotul dublului campion mondial de Formula 1, Emerson Fittipaldi, n-a avut o carieră la fel de strălucită precum a sa, dar s-a făcut remarcat printr-o fază unică. Piloţii Minardi se luptau pentru locul 7 până pe ultimii metri ai cursei, dar au fost aproape de un dezastru. Îndreptându-se către linia de sosire, Fittipaldi a vrut să profite de plasa oferită de colegul său, Pierluigi Martini, şi a încercat o depăşire de ultim moment. Martini l-a văzut venind şi a adoptat o trasă defensivă pentru a-şi păstra poziţia, însă Fittipaldi a intrat în roata dreapta-spate a italianului şi a decolat de pe pistă la peste 300 km/h. Maşina sa a făcut o rotaţie de 360 de grade în aer şi a aterizat perfect pe roţi, trecând linia de sosire. De la noi primeşte un 10 cu felicitări atât pentru dificultate, cât şi pentru execuţie.
M.P. al Italiei 1999 – Mika Hakkinen pierde victoria pe mâna sa. Finlandezul de la McLaren părea că se îndreaptă către o victorie ușoară, fiind la peste 8 secunde de urmăritori, însă în turul 30 Hakkinen face o greșeală necaracteristică în șicana Rettifilo. Acesta a ales să abordeze șicana în treapta întâi a cutiei de viteze în loc de treapta a doua și s-a răsucit, părăsind prematur cursa. Heinz-Harald Frentzen a profitat și a câștigat nesperat cel de-al 3-lea Mare Premiu din istoria echipei Jordan, din totalul de 4.
M.P al Italiei 2008 – Scuderia Toro Rosso triumfă acasă în ploaia italiană prin noua lor vedetă, Sebastian Vettel. Neamțul a realizat una dintre cele mai mari surprize din era modernă a Formulei 1. A fost un weekend la care nimeni nu se gândea, nici măcar cei de la Toro Rosso şi bucuria a fost cu atât mai mare cu cât această cursă s-a desfăşurat chiar la ei acasă, în Italia. Profitând de condiţiile schimbătoare din acel weekend de cursă şi de problemele din calificări ale lui Kimi Raikkonen şi Lewis Hamilton (ambii fiind eliminaţi în Q2), Vettel a devenit cel mai tânăr pilot care obţine pole-ul la doar 21 de ani şi 72 de zile şi cel mai tânăr pilot care câştigă un Mare Premiu, o zi mai târziu. Recordul său avea să fie doborât în 2016 de către Max Verstappen prin victoria sa din Spania. Momentul său de glorie din Italia avea să-i deschidă drumul lui Vettel către Red Bull Racing cu care a obținut 4 titluri consecutive. Rămâne de văzut câte va aduna și Verstappen...
M.P. al Italiei 2011 și 2012 – Alonso îl înghesuie pe Vettel în ”Curva Grande”, neamțul se revanșează un an mai târziu. “Nu mi-a lăsat prea mult spațiu acolo. Am fost cu jumătate de mașină pe iarbă, dar a fost suficient ca să trec”, s-a plâns Vettel după cursa din 2011. Într-un moment de o simetrie izbitoare, însă cu roluri inversate, neamțul îi plătește cu aceeași monedă lui Alonso un an mai târziu. Diferența a fost că spaniolul n-a mai reușit să treacă, acesta ajungând cu întreaga mașină pe iarbă, iar stewarzii l-au penalizat pe Vettel cu un drive-through pentru manevra sa.
M.P. al Italiei 2012 – Sergio Perez le ține piept piloților Ferrari și obține un rezultat foarte bun. Încăpățânarea mexicanului a dat roade în 2012, atunci când Perez a fost coșmarul piloților Ferrari, Fernando Alonso și Felipe Massa, și a terminat cu al său Sauber pe locul 2 (o performanță utopică pentru echipa elvețiană în ziua de azi). “A fost una dintre acele curse în care ai un ritm bun și tu ești cel care atacă. A fost o cursă foarte plăcută”, a spus Perez după cursă.
M.P. al Italiei 2014 – Nico Rosberg cedează sub presiunea exercitată de Lewis Hamilton. După un start slab, britanicul ajunsese în postura de a-i vâna poziția de lider a neamțului și, într-un final, insistența sa a fost răsplătită, Rosberg greșind punctul de frânare în șicana Rettifilo. “Lewis era rapid, venea tare din urmă. A trebuit să-mi ridic ritmul și ca urmare am comis o greșeală care m-a costat victoria”, a recunoscut Rosberg.
M.P. al Italiei 2015 – Startul catastrofal al lui Kimi Raikkonen și revenirea sa excepțională. După ce a reușit să prindă prima linie pe grila de start, Kimi visa să-i facă fericiți pe fanii din tribune cu o victorie, dar speranța sa n-a durat prea mult... Finlandezul a avut parte de o plecare de pe loc de coșmar, acesta trezindu-se pierdut în pluton, pe locul 14. Kimi și-a păstrat calmul și a încheiat cursa al 5-lea, reușind să limiteze daunele.
ŞTIAŢI CĂ...
- Fanii italieni sunt numiţi "tifosi", tifosul sau febra tifoidă fiind de fapt o boală. Aşadar, "tifosi" s-ar putea traduce ca "bolnavi de tifos", în sensul că se manifestă într-o manieră febrilă.
Scuderia Ferrari a urcat de 67 de ori pe podium în cele 67 de curse desfăşurate la Monza, dar piloţii britanici au reuşit cele mai multe succese (20) şi cele mai multe plecări din pole (20).
În ultimii 8 ani, învingătorul de la Monza a plecat din prima linie a grilei. Mergând mai departe cu statistica, aflăm că în ultimii 18 ani, pilotul care a plecat din pole a câştigat de 14 ori (77%), mai des decât la Monaco (10 din 18). - Fernando Alonso, Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton au fiecare câte 6 podiumuri la Monza, fiind pe locul 2 all-time după Michael Schumacher (8).
Lewis Hamilton este singurul pilot din istorie cu 6 pole-uri la Monza, iar în acest weekend are şansa de a-i egala recordul de victorii all-time al lui Michael Schumacher – 5. De asemenea, britanicul poate să fie primul pilot cu 5 pole-uri consecutive la Monza. Momentan, se află la egalitate cu Ayrton Senna (1988-1991). Totodată, Hamilton poate obţine cel de-al 200-lea pole al unui pilot britanic în Formula 1. - Monza este circuitul cu cea mai mare vechime din calendarul Formulei 1. Doar o singură dată de la înfiinţarea competiţiei s-a întâmplat ca Monza să nu găzduiască Marele Premiu al Italiei, şi anume în 1980, iar locul său a fost luat atunci de Imola.
- Max Verstappen nu a plecat niciodată la Monza din primele 3 linii ale grilei şi nu a terminat niciodată în top 6. Acest lucru înseamnă că încă nu i-a doborât cea mai bună performanţă a tatălui său la Monza, un loc 4 obţinut cu echipa Arrows în anul 2000.
- Monza este supranumit “Templul vitezei”, 75% din tur fiind parcurs cu pedala de acceleraţie la podea. Deoarece circuitul suprasolicită motoarele la maximum, Marele Premiu al Italiei este cel mai scurt din calendar ca durată.
REMEMBER - M.P. AL ITALIEI 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Marcus Ericsson – 7p
- Romain Grosjean – 7p
3. Brendon Hartley – 4p
- Nico Hulkenberg – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p
- Lance Stroll – 4p
- Pierre Gasly – 4p
- Valtteri Bottas – 4p
9. Felipe Massa – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Kevin Magnussen – 3p
- Max Verstappen – 3p
13. Fernando Alonso – 2p
- Sergio Perez – 2p
- Kimi Raikkonen – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
18. Jolyon Palmer – 1p
- Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI
1. George Russell (ART Grand Prix) – 188p
2. Lando Norris (Carlin) – 183p
3. Alexander Albon (DAMS) – 161p
4. Nick de Vries (Pertamina Prema) – 153p
5. Artem Markelov (Russian Time) – 128p
6. Sergio Sette Camara (Carlin) – 124p
7. Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 112p
8. Luca Ghiotto (Campos Racing) – 89p
9. Louis Delétraz (Charouz Racing) – 62p
10. Jack Aitken (ART Grand Prix) – 61p
FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE
1. Carlin – 307p
2. ART Grand Prix – 249p
3. DAMS – 216p
4. Pertamina Prema – 182p
5. Charouz Racing – 174p
6. Russian Time – 148p
7. Campos Racing – 90p
8. MP Motorsport – 54p
9. BWT Arden – 52p
10. Trident – 31p
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
Cumpărarea şi salvarea echipei Force India de către un grup de investitori condus de Lawrence Stroll îl aduce pe fiul său, Lance, la doar o chestiune de timp de un loc de pilot oficial al echipei. Imediat după calificări, camerele TV au surprins o discuţie între Sebastian Vettel şi Esteban Ocon în care francezul era resemnat cu privire la şansele sale de a continua cu actuala sa echipă, deşi se afla la cel mai bun rezultat din carieră într-o sesiune de calificări.
Vettel: - Anul viitor? În continuare nimic?
Ocon: - Nu.
Vettel: - Vei fi aici (n.r. – la Force India), nu?
Ocon: - Nu, nu. Locul este luat.
Vettel: - Oh, da? De către cine?
Ocon: - Încearcă să ghiceşti – cel care a cumpărat echipa.
Vettel: - Da, dar celălalt?
Ocon: - Celălalt (n.r. – Sergio Perez) aduce bani.
Zvonurile anunţau chiar o posibilă înlocuire a lui Esteban Ocon cu Lance Stroll înaintea etapei din acest weekend, la Williams urmând să apară Robert Kubica. Din ultimele informaţii, Lance Stroll a efectuat o vizită la sediul echipei Force India de la Silverstone în această săptămână, dar Perez şi Ocon vor pilota pentru echipa lui Lawrence Stroll şi la Monza. Stroll declarase în prealabil că se află “în standby” pentru o posibilă (şi foarte probabilă) schimbare de echipă. De asemenea, se zvoneşte că Sergio Perez deja a semnat prelungirea contractului cu Force India, iar Esteban Ocon ar fi la un pas de a ajunge la McLaren.
Lewis Hamilton a plecat din pole de fiecare dată din 2014 încoace la Monza, iar Mercedes este neînvinsă pe pământ italian de 4 ani şi caută să le strice din nou petrecerea italienilor. Ferrari are cele mai multe victorii la Monza, dar n-a mai câştigat aici din 2010. Poate “Furia Roşie” să aducă sărbătoarea în rândul tifosilor? Vom afla urmărind Marele Premiu al Italiei, duminică, 2 septembrie, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1. Antal Putinică şi Florin Ion vă vor introduce în atmosfera incendiară de la Monza în cadrul emisiunii Grila De Start care va debuta la ora 15:15.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , lewis hamilton , sebastian vettel , f1 monza , f1 italia
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Presa internațională a descris luni „victoria preşedintei pro-occidentale Maia Sandu” în al doilea...