Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu al Marii Britanii. Cursa e ÎN DIRECT la Digi Sport 1, duminică, ora 16:00
05.07.2018, 18:46Articol scris de Ciprian Condea
La Liga: Real Madrid - Sevilla, duminică, 17:15, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - Rapid, duminică, 20:00, DGS 1
Etapă plină de surprize în Austria. Verstappen obține cel de-al 4-lea succes din carieră şi primul din acest sezon, chiar în cursa de casă a echipei sale, Red Bull Racing. Sprijinit puternic de către susţinătorii săi care au colorat o întreagă tribună în portocaliu (deşi nu sunt fani McLaren...), olandezul a transformat circuitul pentru o zi în "Max Verstappen Ring". Prin această victorie, Verstappen aproape că şi-a şters cu buretele multitudinea de gafe din primele 6 etape ale sezonului şi pare din nou într-o formă bună. Până la următoarea gafă...
“Operaţiunea de limitare a daunelor” a lui Sebastian Vettel, în urma penalizării primite în calificări, s-a transformat într-un câștig neaşteptat. În ciuda faptului că înainte de cursa austriacă exista un ecart de 14 puncte între Vettel şi Hamilton, neamțul revine acum pe primul loc în clasamentul general, fiind la un punct distanță de rivalul său, adică exact situația de dinaintea M.P. al Franței. Practic, a fost recuperat deficitul înregistrat cu o etapă în urmă, pe circuitul Paul Ricard. Interesant este și faptul că italienii nu au apelat la ordine de echipă pentru a-i aduce lui Vettel mai multe puncte şi au preferat să îl lase pe Kimi Raikkonen pe poziţia a 2-a, deși la urma urmei, am asistat la un gest de normalitate - piloţii să-şi câştige punctele pe propriile merite. Însă uneori, mai ales când vine vorba de Ferrari, normalitatea este atât de rar întâlnită încât ne miră.
Dezastru pentru Mercedes chiar în weekend-ul în care au anunţat că au implementat un upgrade major. Nemţii ar fi avut mare nevoie de un buton de "Undo" pentru a reveni la monopostul anterior, în urma evenimentelor petrecute în Austria. Pentru prima oară de la revenirea în Formula 1, ambele mașini Mercedes au suferit cedări tehnice și astfel nemții pun capăt unei serii de 44 (ironic...) de clasări consecutive în puncte. Ultimul dublu-abandon al echipei din Stuttgart se petrecea la M.P. al Spaniei din 2016, însă atunci a fost vorba de un contact între Nico Rosberg și Lewis Hamilton.
Ca o coincidenţă, şi la acea cursă am avut parte de aceiaşi piloţi pe podium, în aceeaşi ordine - Verstappen învingător, iar Raikkonen şi Vettel pe poziţiile a 2-a, respectiv a 3-a. Şi Sergio Perez pe locul 7, ca să spunem informaţia completă, adică aşa cum v-am obişnuit. Mergând şi mai adânc în statisticile Formulei 1, descoperim că ultima oară când două maşini Mercedes au abandonat din motive de ordin tehnic a fost în Marele Premiu al Italiei din 1955. Atunci, Juan Manuel Fangio s-a confruntat cu probleme de transmisie, iar motorul monopostului lui Andre Simon a cedat. Ieşirea prematură din cursă a lui Hamilton a survenit cu doar 7 tururi înainte de final, după ce oricum strategii Mercedes greşiseră calculele şi au ratat momentul de a-l aduce pe Lewis la boxe pe perioada de Safety Car Virtual, aşa cum au procedat echipele rivale. Odată cu acest fiasco, Scuderia Ferrari urcă pe primul loc în clasamentul constructorilor, italienii fiind acum la 10 lungimi distanță de rivalii lor nemți.
Probabil că nu la un abandon tehnic s-a gândit Daniel Ricciardo atunci când a închis ochii şi a suflat în lumânări de ziua sa de naştere. A fost exact opusul cursei pe care şi-ar fi dorit-o australianul. Dacă problemele de uzură accentuată a pneurilor dădeau senzaţia că mai rău de atât nu se poate, cutia de viteze a monopostului său Red Bull Racing i-a dat lovitura de graţie şi a cedat în turul 54. De remarcat faptul că Romain Grosjean punctează pentru prima dată în ultimele 13 Mari Premii şi aduce cea mai bună clasare a echipei Haas în Formula 1 odată cu entuziasmantul loc 4 obţinut pe Red Bull Ring. De altfel, este pentru prima dată când Haas încheie cu ambele monoposturi în top 5 şi, prin aportul lui Kevin Magnussen, acumulează 22 de puncte dintr-un foc (record personal), urcând peste McLaren şi Force India la constructori. McLaren supraviețuiește din nou doar prin ambiţia lui Fernando Alonso care a reuşit să încheie pe locul 8, deşi a plecat în cursă de pe linia boxelor, câştigând 12 poziţii. Cu un monopost McLaren. Trebuie să recunoaştem că este într-adevăr o performanţă notabilă...
Avem parte de un sezon foarte echilibrat din punct de vedere al victoriilor de etapă. Dacă în 2016, Mercedes reuşea să se impună de 14 ori din primele 15 curse, acum, pentru prima dată în istoria Formulei 1, trei constructori diferiţi şi-au trecut în cont câte 3 victorii în primele 9 Mari Premii ale unui sezon. La fel precum în basmele populare, cifra magică 3 a stat la baza succeselor echipei Red Bull Racing, austriecii reuşind să cucerească etapele 3, 6 şi 9. Pentru a păstra această progresie, unul dintre cei doi fii ai Împăratului ("Taur") Roşu, Verstappen sau Ricciardo, trebuie să câştige expediţia către măreţul steag în pătrăţele de pe misteriosul tărâm maghiar, dar despre asta vom mai povesti când vom ajunge la capitolul potrivit. Deocamdată, în capitolul X al volumului 2018, eroii Formulei 1 se îndreaptă către legendarul ţinut Silverstone pentru Marele Premiu al Marii Britanii, al cărui eveniment principal va avea loc duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
SILVERSTONE, MAREA BRITANIE
Arhipelagul Regatului Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord este aşezat în Europa Occidentală şi cuprinde Anglia, Ţara Galilor, Scoţia şi Irlanda de Nord, plus încă peste 450 de insule de mici dimensiuni, fiind cea mai mare insulă din Europa ca suprafaţă şi a 9-a din lume. Aici nu mai puţin de 7 din cele 10 echipe de Formula 1 îşi au "cartierul general": McLaren (Woking), Williams (Grove), Red Bull Racing (Milton Keynes), Renault (Enstone), Force India (Silverstone), Mercedes (Brackley) şi Haas (Banbury - sediul european al echipei).
Aproximativ 30% din populaţia Londrei s-a născut în afara Regatului Unit, aici vorbindu-se peste 300 de limbi, mai mult decât oriunde altundeva în lume. Simbolul capitalei Marii Britanii este celebrul Big Ben, aceasta fiind porecla clopotului vechi de 159 de ani şi nu a ceasului, aşa cum confundă multă lume. Turnul ceasului cu clopot este cunoscut din 2012 ca Elizabeth Tower, numit astfel pentru a celebra jubileul de diamant (aniversarea a 60 de ani de domnie) al Reginei Elisabeta a II-a. Pe lângă cele 25.578 de bijuterii pe care regina le adăposteşte aici (da, cineva chiar le-a numărat...), mai există şi diamantul Cullinan de 530 de carate (1 carat = 0,2 grame) din vârful sceptrului regal. Până în 1985, acesta a deţinut recordul de cel mai mare diamant din lume. Cu plăcere pentru pont, dar aveţi grijă! Palatul Buckingham are propria secţie de poliţie...
Regina Elisabeta a II-a a vizitat nu mai puţin de 116 de ţări din toată lumea, deşi este singura persoană din Marea Britanie care poate călători în afara ţării fără paşaport şi poartă întotdeauna în bagajul Majestăţii Sale propriul colac de toaletă căptuşit cu perne umplute cu puf pentru un confort sporit. Magazinul londonez Harrods, care are parte de nu mai puţin de 100.000 de vizitatori zilnic, îşi închide porţile o zi pe an, special pentru ca Regina să-şi poată face cumpărăturile de Crăciun în linişte. Daniel Ricciardo ar trebui să ia în serios următorul sfat. Mare grijă cum lipiţi timbrele poştale cu Regina Angliei! Dacă le lipiţi cu capul Reginei în jos se consideră act de trădare şi puteţi fi amendaţi.
Se spune că britanicii beau zilnic în jur de 165 de milioane de ceşti de ceai. Cu siguranţă că multă lume a auzit de celebrul "ceai de la ora 5", dar de unde a pornit acesta? Totul a început undeva pe la mijlocul anilor 1840, atunci când Anna Maria Russell, Ducesa de Bedford, a considerat că este bine să ai parte de o gustare între masa de prânz şi cină, la ora 5, adică la mijlocul intervalului dintre cele două mese. Pentru că i se făcea foame în timpul după-amiezei, aceasta le cerea servitorilor să îi aducă pe furiş în cameră o ceaşcă de ceai şi nişte prăjituri sau sandwich-uri. Apoi, Ducesa a început să-şi invite şi prietenele să servească împreună cu ele "ceaiul de la ora 5". De atunci, acest obicei aristocratic a început să devină din ce în ce mai răspândit printre britanici. Însă ei nu consumă doar ceai, deşi aşa pare... Peste 27 de tone de căpşune cu 7.000 de litri de frişcă sunt savurate în fiecare an numai în timpul celor două săptămâni de turneu de la “All England Lawn Tennis and Croquet Club”, Wimbledon. N-or fi inventat britanicii apa caldă, dar cu siguranţă prima cafenea din lume care vindea ciocolată caldă a fost deschisă în Londra în anul 1652.
Dacă în avancronica dedicată Marelui Premiu al Franţei vorbeam despre faptul că în Franţa te poţi căsători cu o persoană decedată, în Marea Britanie aflăm că poţi închiria bocitoare pentru înmormântări. Dacă n-ai avut prea mulţi prieteni în timpul vieţii, rudele îţi pot închiria persoane care să fie plătite ca să plângă, să zbiere şi să urle de durere la comandă pentru o înmormântare organizată ca la carte. Această afacere ar fi prins cel mai bine la noi, dar ne-au luat-o englezii înainte. Interesant de ştiut şi faptul că cea mai scurtă călătorie cu avionul din lume măsoară doar 2,7 km, durează puţin peste un minut (recordul este de 53 de secunde) şi uneşte două insule din Scoţia (Westray şi Papa Westray). Noi ştiam că scoţienii sunt strânşi la pungă, dar nu credeam că sunt şi strânşi la... picioare. Poate în curând vom auzi şi că scoţienii urcă până la parter cu liftul.
Aflăm în continuare că există peste 30.000 de englezi cu numele John Smith, iar în anul 1811, aproape un sfert din femeile din Marea Britanie purtau numele Mary. De asemenea, gurile rele spun că forţele navale britanice se foloseau de piesele lui Britney Spears pentru a alunga piraţii somalezi de pe coasta de est a Africii. Probabil că prima piesă din playlist era "Toxic". Totodată, poliţia britanică a reuşit în 2008 marea performanţă de a-i acorda un permis de port armă unui băiat de numai 7 ani (că doar... ce se poate întâmpla?!). Cel mai scurt război din istorie datează din 27 august 1896, Anglia fiind în conflict cu Zanzibar pentru 38 de... minute! Până şi această secţiune a fost redactată într-un timp mai îndelungat...
Silverstone este un sat din comitatul Northamptonshire cu o populaţie totală de aprox. 2.000 de locuitori, recunoscut în mare parte datorită circuitului cu cea mai mare vechime din calendarul Campionatului Mondial de Formula 1. Construit pe un fost aerodrom din timpul celui de-al 2-lea Război Mondial, Silverstone oferă din perspectiva pilotului, prin cei 5,8 kilometri ai săi, un tur de pistă rapid care necesită curaj şi fineţe.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 18 (8 de stânga + 10 de dreapta)
- Număr de curse oficiale disputate pe circuitul Silverstone: 51
- Prima cursă disputată pe circuitul Silverstone: 1950
- Cele mai multe victorii (piloţi): 5 - Alain Prost (1983, 1985, 1989, 1990, 1993); Lewis Hamilton (2008, 2014, 2015, 2016, 2017)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 5 - Lewis Hamilton (2008, 2014, 2015, 2016, 2017)
- Cele mai multe victorii (constructori): 12 - Ferrari (1951, 1952, 1953, 1954, 1958, 1990, 1998, 2002, 2003, 2004, 2007, 2011), McLaren (1973, 1975, 1977, 1981, 1985, 1988, 1989, 1999, 2000, 2001, 2005, 2008)
- Acceleraţie maximă: 66% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 10% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 4
- Cea mai mare forţă laterală: 4,5G (virajele 1, 9 şi 11)
- Schimbări în cutia de viteze: 50/tur
- Consum de combustibil: 2,02 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,034 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 296,3 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 330,6 km/h
- Viteză maximă estimată în 2018: 330 km/h
- Zone DRS: 3 (linia dreaptă din faţa boxelor şi porţiunile dintre virajele 5-6 şi 14-15)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 7 (Emerson Fittipaldi – 1975)
- Câştigători cu plecare din pole position: 19 din 51 (37,25%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Mediu
- Uzura pneurilor: Ridicată
- Uzura frânelor: Scăzută
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
- Lungimea liniei boxelor: 376,4 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,02 s (timp total: 27,583 s) – Williams Racing (Felipe Massa)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SOFT, MEDIUM, HARD
- Presiuni minime în pneuri: 24,0 psi (pneurile faţă), 22,0 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,765 s (Nico Rosberg vs. Mark Webber – 2013)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Alberto Ascari - 1952; Juan Manuel Fangio - 1956; Jackie Stewart - 1969; Alain Prost - 1985)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 36 (cu DRS: 21)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 3, 6 şi 15
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 56%
- Probabilitate de cursă udă: 19,6%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Marii Britanii 1987 – Nigel Mansell câştigă acasă, după o cursă de recuperare fantastică. Mansell a susţinut dintotdeauna că atunci când pilotezi pe pista de casă beneficiezi de un avantaj de câteva zecimi în plus pe tur faţă de adversari. Cel mai bun exemplu care i-a întărit afirmaţia s-a petrecut în 1987, atunci când britanicul s-a impus într-un stil de mare campion. Cu 28 de tururi înainte de final, Mansell revine pe circuit după ce-şi face ultima oprire la boxe la 29 de secunde de coechipierul său de la Williams, Nelson Piquet. Pe pneuri proaspete, britanicul începe o cursă nebunească de recuperare şi bate recordul circuitului de 8 ori, în uralele celor peste 100.000 de spectatori aflaţi în tribunele de la Silverstone. Cu numai trei tururi înainte de final, Mansell îl prinde din urmă pe Piquet şi pe Hangar Straight virează fals către exterior şi se duce brusc pe interior, păcălindu-l pe Piquet şi aducându-şi fanii să celebreze împreună cu el pe circuit o nouă victorie.
M.P. al Marii Britanii 1995 – Damon Hill îl scoate din cursă pe Michael Schumacher. Cei doi protagonişti n-au fost niciodată în cele mai bune relaţii. Tensiunea dintre ei fusese în prealabil amplificată de un incident care se petrecuse chiar în cursa anterioară, în M.P. al Franţei, atunci când Schumacher l-a acuzat pe Hill de faptul că îi frâna intenţionat în faţă. În turul 46 al cursei de la Silverstone, britanicul a încercat o depăşire, dar a ratat punctul de frânare în virajul 16 (“Vale”) şi a intrat în Schumacher, ieşind amândoi din cursă. Reacţia neamţului a fost vehementă: “Ceea ce a făcut Damon azi a fost complet inutil. De fapt, a fost chiar stupid...”. Johnny Herbert a fost marele oportunist al acestui accident şi a câştigat cursa. A fost prima victorie din carieră pentru colegul lui Schumacher de la Benetton, chiar pe circuitul de casă. Britanicii se aşteptau ca un conaţional de-al lor să triumfe, dar nu se gândeau la Herbert...
M.P. al Marii Britanii 1998 – Michael Schumacher câştigă cursa la boxe. În 1998 am asistat la poate cea mai ciudată victorie din Formula 1. Schumacher a primit o penalizare de 10 secunde de tip Stop&Go, după ce l-a depăşit pe Alexander Wurz în condiţii de Safety Car în turul 43. Decizia de penalizare a fost luată foarte târziu, mai exact cu doar două tururi înainte de finalul cursei. Regulamentul spune că un pilot care încasează o penalizare are la dispoziţie 3 tururi pentru a o ispăşi. Ferrari a profitat din plin de asta şi l-a chemat pe Schumacher la boxe fix când acesta se afla în ultimul tur. Neamţul a trecut linia de sosire pe linia boxelor şi rezultatul a fost validat. Marea perdantă - McLaren Mercedes - a contestat rezultatul, iar stewarzii au decis să-i adauge lui Schumacher, într-o oarecare “compensaţie”, cele 10 secunde de penalizare la timpul de cursă. Însă, fără niciun rezultat pentru că neamţul a avut un avans de 22 de secunde faţă de Mika Hakkinen. Trei comisari implicaţi în acest scandal au plătit cu licenţele lor după o şedinţă extraordinară a Consiliului Mondial din cadrul FIA.
M.P. al Marii Britanii 2003 – ”Spectatorul cu kilt” pătrunde inconştient pe circuit. Turul 11 al cursei din 2003 a adus un eveniment total neprevăzut. Un spectator irlandez, de meserie preot romano-catolic, în vârstă de 56 de ani a intrat pe circuit şi a alergat înspre piloţi arătându-le acestora diferite mesaje religioase. S-a decis neutralizarea cursei, mai ales după ce spectatorul s-a dus chiar pe trasa ideală, piloţii fiind nevoiţi să efectueze manevre de evitare a unei tragedii. “Preotul” a fost oprit într-un final de un comisar de cursă atunci când s-a îndreptat înspre marginea circuitului. Tribunalul din Northampton l-a condamnat pe spectatorul cu “probleme” la 2 luni de închisoare şi la plata unei amenzi. El şi-a explicat gestul cum altfel decât într-un mod religios, spunând că a luat poarta deschisă prin care a pătruns pe pistă ca pe un semn primit de la Dumnezeu. Morala: Nu toate porţile duc spre Rai!
M.P. al Marii Britanii 2004 – Accidentul urât al lui Jarno Trulli. Italianul a pierdut controlul Renault-ului său înainte de virajul de mare viteză Bridge, la peste 250 km/h. El a lovit zidul de pneuri de pe marginea pistei şi s-a rostogolit pe pietriş până ce monopostul s-a făcut bucăţi. Trulli a scăpat nevătămat şi a declarat la finalul cursei: “Totul s-a petrecut foarte rapid. A fost puţin cam nebunesc, poate”.
M.P. al Marii Britanii 2008 – Prima victorie a lui Lewis Hamilton pe pământ natal. În 2008, condiţiile de pistă udă le-au dat mari batai de cap aproape tuturor piloţilor. Singurul care a părut să nu fie deranjat de vremea tipic britanică a fost chiar Lewis Hamilton care s-a impus la o distanţă imensă (68 de secunde) de următorul clasat, Nick Heidfeld. Doar ceilalţi doi piloţi de pe podium au reuşit să termine în acelaşi tur cu liderul.
M.P. al Marii Britanii 2013 – Pirelli, în “pană” de... idei. Una dintre cele mai memorabile curse din era recentă a Formulei 1 a fost transmisă în direct la Digi Sport. Până în turul 8, se părea că vom avea o cursă liniştită, fără evenimente neprevăzute, dar ne-am înşelat. Balul a fost deschis chiar de către liderul cursei din acel moment, Lewis Hamilton, căruia i-a explodat pneul stânga-spate. Deşi a parcurs aproape un tur întreg până să ajungă la boxe, Lewis a reuşit o cursă de recuperare excelentă şi a terminat pe un nesperat loc 4. După numai două tururi, şi Felipe Massa a păţit acelaşi lucru, tot pe stânga-spate. Turul 15 a oferit o nouă victimă a pneurilor Pirelli, a 3-a, Jean-Eric Vergne. După o perioadă de acalmie în care credeam că piloţii au scăpat de “blestemul” pneului stânga-spate, mai exact cu doar 4 tururi înainte de final, a apărut şi cel de-al 4-lea ghinionist al cursei, Sergio Perez. Pirelli n-a vrut să-şi asume nicio urmă de vină pentru cele întâmplate. În opinia italienilor, echipele au fost vinovate pentru că au ales să folosească presiuni scăzute în pneurile de pe puntea spate, deşi curbele de la Silverstone suprasolicitau suplimentar acea zonă. Cu alte cuvinte, “Ghinion!”.
M.P. al Marii Britanii 2014 – Duelul dintre Vettel şi Alonso. Vettel a dat în 2014 peste un Alonso însetat să-l învingă pe neamţ. Neamţul s-a plâns continuu de metodele de apărare ale spaniolului: “Nu poate să facă asta! Puteam să-l lovesc! Nu mi-a lăsat spaţiu!”, a spus acesta prin radio. De cealaltă parte, lui Alonso nu i-au convenit trasele abordate de Vettel: “Limitele pistei sunt valabile pentru toţi, nu?”, a întrebat ironic pilotul de atunci al Scuderiei Ferrari. Într-un final, Vettel a trecut de Alonso după un duel roată la roată care ne-a ţinut cu respiraţia tăiată. Cursa a fost deschisă de un accident spectaculos al lui Kimi Raikkonen, al cărui impact a măsurat 47 G.
M.P. al Marii Britanii 2017 - Daniil "Torpila" Kvyat face o nouă victimă, chiar propriul coechipier. Startul cursei de anul trecut a fost de foc mai ales pentru piloţii Scuderiei Toro Rosso. Carlos Sainz a simţit pe propria piele ce înseamnă să fii "torpilat" de Kvyat. În complexul Maggots-Becketts-Chapel cei doi piloţi au avut un duel roată la roată, însă un comportament subvirator l-a făcut pe rus să intre în partea laterală a monopostului lui Sainz. "Puteţi să-i transmiteţi lui Dani că a făcut o treabă foarte bună acolo", a fost reacţia prin radio a lui Sainz. Acesta a fost încă unul din episoadele care i-au făcut pe şefii structurii Red Bull să renunţe la serviciile rusului. În luna ianuarie a acestui an, Ferrari a făcut neaşteptatul anunţ că rusul va fi pilot de dezvoltare al echipei pentru sezonul 2018, fiind acum coleg cu una din "victimele sale preferate", Sebastian Vettel. Aşteptăm ca anul viitor italienii să îl coopteze şi pe Pastor Maldonado.
M.P. al Marii Britanii 2017 - Italienii de la Pirelli îi distrug pe cei de la Ferrari. Nu puteam să uităm de finalul halucinant al cursei de anul trecut, atunci când Pirelli le-a tăiat creanga de sub picioarele propriilor săi "ragazzi" de la Ferrari în cel mai negru scenariu posibil pentru toată suflarea Scuderiei de la Maranello. Pneurile ambilor piloţi au cedat în ultimele 3 tururi, cel mai şifonat din această situaţie ieşind Sebastian Vettel (locul 7), neamţul risipind puncte preţioase în lupta pentru titlu pe care, de altfel, a pierdut-o în final în faţa rivalului său, Lewis Hamilton.
ŞTIAŢI CĂ...
De 25 de ori s-a întâmplat ca un britanic să câştige acasă în cele 72 de curse disputate în total în Marea Britanie, dacă includem şi etapele desfăşurate pe circuitele Aintree şi Brands Hatch. Lewis Hamilton se află la egalitate cu Jim Clark şi Alain Prost, având 5 victorii, dar poate deveni cel mai titrat pilot din istoria M.P. al Marii Britanii în acest weekend.
Dacă Hamilton va obţine pole-ul sâmbătă, va fi cel de-al 50-lea alături de Mercedes şi astfel va ajunge la doar 8 distanţă de recordul absolut de pole position-uri cu o singură echipă, record deţinut de Michael Schumacher la Ferrari.
În urma abandonului din Austria, britanicul a pus capăt unei serii de 33 de clasări consecutive în puncte, fiind la egalitate cu deţinătorul recordului absolut - Nick Heidfeld. În acest moment, pilotul care deţine cea mai lungă serie de clasări în puncte este Sebastian Vettel (13), el fiind şi singurul pilot cu maximum de tururi parcurse în sezonul 2018.
Daniel Ricciardo şi Valtteri Bottas nu au luat startul niciodată la Silverstone din top 3.
Kimi Raikkonen îşi continuă seria de clasări pe podium fără victorie, având acum 26 de podiumuri de la ultima sa victorie, cu 10 mai multe decât oricare alt pilot din istoria competiţiei.
Liderul din clasamentul general s-a schimbat pentru a 3-a cursă la rând. Acest lucru nu s-a mai întâmplat din 2012, atunci când 4 piloţi diferiţi s-au aflat pe prima poziţie a clasamentului în primele 4 etape: Jenson Button, Fernando Alonso, Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel.
Pe vremea în care nu exista încă Formula 1, primul Mare Premiu al Marii Britanii s-a desfăşurat la Brooklands în 1926 şi a fost câştigat de francezul Louis Wagner într-o maşină Delage.
Sauber a punctat cu ambele maşini în Austria pentru prima oară de la M.P. al Australiei din 2015 încoace, atunci când Felipe Nasr termina în top 5, iar Marcus Ericsson pe locul 8.
Prima victorie din istoria Scuderiei Ferrari a fost înregistrată în M.P. al Marii Britanii din 1951. Argentinianul Jose Froilan Gonzalez a adus doar prima dintr-un lung şir de 232 de victorii în Formula 1, fiind cea mai titrată echipă din acest punct de vedere.
Nico Hulkenberg nu a abandonat niciodată din M.P. al Marii Britanii. De asemenea, pilotul Renault n-a mai fost bătut de un coechipier la Silverstone din 2010 încoace, acela fiind chiar sezonul său de debut.
Colegul lui Hulkenberg, Carlos Sainz, este singurul pilot (excluzându-i pe Vettel, Raikkonen, Hamilton şi Ricciardo) care a luat startul în fiecare cursă din top 10 în acest sezon. Totodată, este şi pilotul cu cele mai multe tururi parcurse (554), după Vettel (558).
REMEMBER - M.P. AL MARII BRITANII 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Marcus Ericsson – 5p
- Daniil Kvyat – 5p
- Kevin Magnussen – 5p
4. Max Verstappen – 4p
- Brendon Hartley – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p
- Lance Stroll – 4p (+3p după M.P. al Austriei)
- Romain Grosjean – 4p
9. Stoffel Vandoorne – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
14. Fernando Alonso – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
- Pierre Gasly – 2p
18. Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI
1. George Russell (ART Grand Prix) – 132p
2. Lando Norris (Carlin) – 122p
3. Artem Markelov (Russian Time)– 94p
4. Alexander Albon (DAMS) – 89p
5. Sergio Sette Camara (Carlin) – 86p
6. Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 82p
7. Nick de Vries (Pertamina Prema) – 75p
8. Jack Aitken (ART Grand Prix) – 49p
9. Luca Ghiotto (Campos Racing) – 47p
10. Louis Deletraz (Charouz Racing) – 44p
FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE
1. Carlin – 208p
2. ART Grand Prix – 181p
3. Charouz Racing – 126p
4. DAMS – 123p
5. Russian Time – 112p
6. Pertamina Prema – 104p
7. Campos Racing – 47p
8. MP Motorsport – 45p
9. Trident – 30p
10. BWT Arden – 26p
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
Inevitabilul s-a produs. Eric Boullier a demisionat din funcţia de director de cursă al echipei McLaren. Dacă timp de 3 sezoane, McLaren a aruncat vina performanţelor sale mediocre în seama propulsorului Honda, în acest an se aştepta ca echipa britanică să revină la vârf alături de Renault, însă acest lucru nu s-a întâmplat. “Aceste schimbări reprezintă începutul unui şir complet de schimbări pozitive ce vizează conducerea structurii McLaren la nivel de competiţie”, se arată în comunicatul McLaren. “Sunt foarte mândru că am avut ocazia să lucrez în ultimii 4 ani alături de o echipă atât de uimitoare, dar recunosc acum că este timpul ca eu să fac pasul înapoi”, a spus Boullier. Odată cu această demisie, au mai avut loc câteva permutări în cadrul echipei. Fostul pilot de Formula 1, Gil de Ferran va deveni director sportiv, în timp ce Andrea Stella care a venit de la Ferrari la McLaren în 2015, odată cu Fernando Alonso, va ocupa funcţia de director de performanţă. Eric Boullier a venit la McLaren în urmă cu 4 sezoane şi jumătate, în ianuarie 2014, după ce în prealabil părăsise Lotus F1, echipă care un an mai târziu avea să devină actuala Renault F1.
Mercedes a câştigat Marele Premiu al Marii Britanii de fiecare dată din 2013 încoace, iar în ultimii 4 ani Lewis Hamilton a fost de nebătut. Britanicul ar putea să revină în fruntea clasamentului general în acest weekend dacă va termina în faţa lui Sebastian Vettel. Cine îl poate opri pe britanic? Aflăm în Marele Premiu al Marii Britanii, duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1. Antal Putinică şi Florin Ion vă invită să vă serviţi ceaiul de la ora cinci...sprezece urmărind emisiunea Grila De Start. Vorba englezilor, “God save the Queen... of motorsport!”.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , f1 , marea britanie , mp al marii britanii , live f1
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Makaveli, pe numele său real Virgil Alexandru Zidaru, influencer și, mai nou, consilier parlamentar...