Avantaj trecător pentru Kimi. Lotus nu crede că își va mai păcăli adversarii
19.03.2013, 14:47Fostul campion mondial Kimi Raikkonen (33 de ani) a detonat "bomba" în Marele Premiu de F1 din Australia, pe circuitul de la Melbourne, unde s-a impus într-o cursă în care a pornit abia de pe locul al șaptelea.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Cheia victoriei a fost tactica aleasă de echipa sa, care a reușit să termine întrecerea cu doar două opriri la boxe, față de cele trei la care au apelat majoritatea piloților de pe circuit.
Decisivă a fost totuși calitatea superioară a pneurilor E21 folosite de Raikkonen, dar, deși inginerii de la Lotus sunt încântați de rezultatele mașinii, ei nu cred că argumentul pneurilor îl va mai ajuta în viitor pe concurentul finlandez. Directorul tehnic James Allison a detaliat situația:
"Avem o mașină echilibrată, dar nu putem presupune că vom mai păcăli pe cineva în cursele viitoare, efectuând cu o oprire mai puțin decât ei. Mașina este bună, piloții au confirmat asta, dar nu asta este tot ce contează. Nu este atât de greu să-ți menajezi cauciucurile pentru a opri doar de două ori, cum a făcut Kimi, spre deosebire de Romain Grosjean, care a oprit de 3 ori".
Același Allison a admis că performanțele din calificări nu sunt concludente pentru modul în care funcționează actualul bolid folosit de Lotus. La fel ca în cursa de la Melbourne, un factor departajator în sesiunea de calificări a fost tipul de cauciucuri utilizate.
"Pe un singur tur de pistă, suntem a treia sau a patra echipă ca rapiditate, ceea ce înseamnă că ne clasăm undeva între locurile 5 și 8 (n.r. în calificări). Important pentru mașina noastră este că se poate adapta la diferite tipuri de circuit și la curse cu caracteristici diferite. Cauciucurile contează mai mult decât în sezonul precedent", a conchis tehnicianul de la Lotus.
Fostul pilot Niki Lauda, membru în conducerea team-ului Mercedes, a criticat pneurile furnizate de Pirelli echipelor din Formula 1, fiind de părere că acestea creează confuzie chiar şi în rândul tehnicienilor, nu numai în cel al fanilor.
"Situaţia cu pneurile este absolut stupidă. Să creezi în mod artificial din ce în ce mai multe opriri la boxe este greşit. Pirelli nu poate ajuta cu nimic, pentru că ei fac numai ceea ce le cere FIA, dar în 90 la sută din timp nimeni nu înţelege ce se întâmplă într-o cursă. Avantajul meu este că îi întreb pe inginerii de la Mercedes, dar fanii nu pot face asta. Dar şi oamenii noştri sunt confuzi. Când pneurile sunt atât de moi este rău pentru Formula 1. Publicul nu ştie dacă vor fi mai mult de două opriri la boxe. Pentru F1 este o direcţie fundamental greşită", a declarat austriacul, fost triplu campion mondial, pentru Bild.
El a fost contrazis însă de Paul Hembery, reprezentant al producătorului italian Pirelli: "Mulţi fani ne-au spus că întrecerile de Formula 1 sunt mult mai captivante acum".
Următorul Mare Premiu, cel al Malaeziei, are loc în weekendul viitor, iar antrenamentele, calificările și cursa sunt transmise ÎN DIRECT de Digi Sport 1. Cursa începe duminică, 24 martie, de la ora 10:00, în comentariu LIVE TEXT pe www.digisport.ro
VIDEO REZUMATUL CURSEI DE LA MELBOURNE
Etichete: kimi raikkonen , lotus formula 1 , raikkonen australia , australia melbourne , raikkonen victorie , kimi raikkonen lotus , lotus team
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...