Uriaşul Sagan! Slovacul a reuşit "imposibilul": şi-a apărat titlul mondial, după o cursă nebună
16.10.2016, 18:25Peter Sagan (Slovacia) şi-a apărat titlul mondial cucerit în 2015, cu o nouă cursă în care a "zburat sub radar" pentru a demonstra încă o dată cât este de puternic la sprintul final. Graţie victoriei de la Doha, Sagan devine abia al şaptelea ciclist din istorie care reuşeşte să câştige tricoul curcubeu în doi ani la rând.
SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
Considerat deja de mulţi unul dintre cei mai mari ciclişti din istorie, Sagan a făcut încă o demonstraţie de forţă în deşertul din Qatar. Deşi Slovacia a avut o echipă formată doar din trei ciclişti, rutierul lui Tinkoff a făcut o cursă inteligentă, pentru ca în final să fie prea puternic pentru Cavendish (Marea Britanie, campion mondial în 2011) şi Tom Boonen (Belgia, cel mai titrat ciclist din istorie în Qatar, cu peste 20 de succese adunate în carieră). Cei doi au ocupat în această ordine celelate trepte ale podiumului.
La cinci ani distanţă de când Copenhaga a organizat o ediţie a Campionatelor Mondiale în care cursa de şosea a fost o afacere între sprinteri, Doha a oferit anul acesta o nouă oportunitate pentru cei mai rapizi rutieri din pluton. Cu mici excepţii, dar nu de primă mână (Coquard, Guardini şi Mareczko), toată crema sprinterilor a fost prezentă la start.
Belgia, la rampă
Deşi plată ca în palmă, cursa se anunţa dură, în condiţiile în care se anticipau temperaturi de peste 40 de grade şi vânturi (din fericire de spate, nu laterale) în secţiunea de deşert, înainte de a se intra pe circuit. Iar Belgia - care avea mai multe cărţi de jucat, însă niciuna nu oferea o alternativă de top pentru un sprint masiv - a avut grijă să facă cei 257 de kilometri cu adevărat brutali.
Ajutaţi de italieni şi englezi, belgienii au reuşit să prindă devreme evadarea zilei şi să distanţeze ulterior un grup important, din care făceau parte sprinteri excelenţi, ca Greipel, Kittel, Gronewegen, Bouhanni, Demare, Gaviria, Caleb Ewan, Sam Bennet sau Danny Van Poppel. Germania a încercat să ducă trena după grupul de 26 din frunte, însă Tony Martin a dat totul la contratimpul individual şi astăzi s-a "copt" repede. Kittel şi-a sacrificat şansele la victorie pentru a trage după grupul fruntaş, însă în pluton prea puţine echipe aveau "motoare" mari, care să facă faţă ritmului impus de cei 26.
Cu mai puţin de 100 de kilometri înainte de final, când ecartul "evadaţilor" a sărit de 2 minute, era clar pentru toată lumea că nu va mai avea loc o joncţiune, iar învingătorul se va alege dintre cei din primul grup.
Belgia, deşi a făcut o muncă excelentă în două treimi din cursă, a greşit esenţial pe final. Deşi avea rutieri capabili să ducă atacuri solitare (Van Avermaet, Roelandts sau Naesen), niciunul dintre aceştia nu a ieşit de la cutie. Posibil ca aceştia să fi fost obosiţi ca urmare a efortului depus sau strategia să se fi concentrat strict în rândul "regelui" Boonen, aflat la ultimul său Mondial (de remarcat efortul supraomenesc al lui Stuyven, care a dus o trenă incredibilă în multe momente).
Astfel, doar olandezii, prin Terpstra (cel mai bun rutier din lume pe vânt) şi Tom Leezer au ieşit la atac, însă mişcările lor au fost anihilate cu uşurinţă.
S-a ajuns la un sprint redus între 12 dintre cei 26 de oameni din grupul de frunte, iar Sagan, poziţionat excelent, l-a bătut pe linia de sosire pe Cavendish, pentru al doilea său titlu mondial. "Nu îmi vine să cred, sunt încă şocat că am reuşti să câştig din nou. Sunt foarte fericit, mai ales că am fost la un pas să pierd mutarea. Când grupul de 26 a atacat, eu am fost ultimul care a răspuns. În acea zonă au fost vânturi laterale şi am fost la un pas să nu reuşesc să îi urmez", a spus la final slovacul, citat de cyclingnews.com.
Frustrarea lui Kristoff
Nu la fel de fericit a fost Kristoff, un alt ciclist cu un background de invidiat în Qatar. Cu cât cursa este mai lungă, cu atât norvegianul îşi conservă mai bine energia şi poate face un sprint de calitate, însă de această dată a fost departe de podium. Extrem de supărat, "Thor" a dat vina la final pe Boasson Hagen. "Edvald a părut mai interesat de posibilităţile lui de a obţine un rezultat bun. Nu ne-am comportat ca o echipă şi astfel şansele mele să devin campion mondial s-au spulberat", s-a plâns Kristoff, supărat că rutierul lui Dimension Data nu l-a ghidat pe final, pentru ca apoi să îl lanseze.
Clasament final
Etichete: sagan , sagan campion mondial , campion mondial 2016 , sagan campion mondial 2016
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Rusia reprezintă o ameninţare mai mare pentru securitatea Uniunii Europene decât pentru apărare...