Organizatorii marilor curse cicliste au decis să reducă numărul de rutieri pe echipă. Reacția UCI și a managerilor
27.11.2016, 14:09Organizatorii celor mai importante curse din ciclism au decis, la finalul acestei săptămâni, să reducă, începând cu sezonul 2017, numărul de rutieri pe care o echipă îi înscrie pe lista de start.
La Liga: Real Madrid - Sevilla, duminică, 17:15, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - Rapid, duminică, 20:00, DGS 1
În timpul Adunării Generale a Organizatorilor de Curse de Ciclism (AIOCC), ASO (organizatoarea Turului Franței și al Spaniei), RCS Sport (organizatoarea Turului Italiei) și organizatorii clasicelor flamande au decis ca în marile tururi, o echipă să poată înscrie opt rutieri, în loc de nouă, iar, în celelalte curse, șapte, în loc de opt rutieri.
”Această decizie vine în urma celor două obiective pe care ni le-am stabilit. Primul este acela de a spori siguranța rutierilor, prin reducerea plutonului pe drumuri care sunt din ce în ce mai pline de echipamente stradale. Al doilea este acela de a face o cursă să fie mult mai greu de dominat de către o echipă”, au anunțat cele trei companii.
Anunțul a fost urmat de o serie de reacții din partea echipelor, dar și din partea Uniunii Cicliste Internaționale (UCI). Dacă, în cazul reprezentanților echipelor, părerile au fost împărțite, UCI a încercat să clarifice situația și să le transmită celor de la ASO, RCS și Flanders Classics că nu pot modifica unilateral numărul de rutieri pe echipă:
”UCI își dorește să clarifice această poziția legată de mărimea echipelor. Chiar dacă o potențială reducere a mărimii echipelor poate fi susținută de către părțile interesate, inclusiv a organizatorilor curselor, orice schimbare trebuie să fie aprobată de Consiliul Ciclismului Profesionist (PCC), acolo unde sunt reprezentați și organizatorii curselor”, a anunțat UCI.
În regulamentul Uniunii, la articolul 2.2.003 este prevăzut faptul că organizatorii sunt cei care decid câți rutieri pot înscrie echipele pe listele de start, cu mențiunea că aceștia nu pot fi mai puțini de 4 și nu mai mulți de 8. În cazul evenimentelor UCI World Tour, se specifică însă că ”numărul de cicliști pentru marile tururi este de 9, iar pentru celelalte curse, de 8”, cu mențiunea că acest număr poate fi scăzut la 7 de către organizatori, dacă PCC aprobă modificarea până la data de 1 ianuarie a anului în cauză.
”Nu sunt împotriva conceptului de echipe reduse, dar am fi vrut să știm asta înainte să ne planificăm componența echipelor”, a postat managerul lui Cannondale-Drapac, Jonathan Vaughters, pe Twitter, luat prin surprindere de hotărârea celor trei companii, care a venit cu mai puțin de două luni înainte de startul noului sezon.
O părere similară a avut-o și Jim Ochowicz, de la BMC Racing Team:
”Nu mă opun acestei idei, dar este cam târziu pentru a ne organiza. Ne-ma planificat deja componența echipelor și programul de antrenament pentru câteva luni. Dacă regulile sunt schimbate în urma unui proces, iar totul este legal, ne supunem. Dar cred că ar trebui să deschidem o dezbatere cu toți cei care sunt cu adevărat implicați, să ne exprimăm opiniile, iar apoi să venim cu o decizie”, a zis Ochowicz.
Mult mai vehement a fost însă Patrick Lefevere, de la Etixx Quick-Step:
”De ce să ne facem echipe de 30 de oameni în 2018? În aceste condiții, putem continua cu cinci rutieri mai puțini într-o echipă. Atunci ar rămâne încă 100 de rutieri pe afară. Plus alți 25 de oameni din staff, pentru că nu ar mai fi nevoie de ei în continuare.
Ar trebui să înceapă cu străzi mai sigure, decât prin folosirea unor drumuri vechi. Și nu ar trebui să mai existe finishuri, precum în Turul Elveției, la 50 de metri, după un viraj foarte strâns”, a declarat Lefevere în presa belgiană (Het Nieuwsblad).
UCI a luat însă în discuție redimensionarea echipelor încă din din urmă cu câțiva ani, iar în curse precum Turul Poloniei sau Eneco Tour, grupările nu au putut înscrie decât șase cicliști pe lista de start.
Cursele organizate de către ASO: Turul Franței, Vuelta a Espana, Turul Qatarului, Turul Omanului, World Ports Classics, Paris-Roubaix, Fleche-Wallonne, Liege-Bastogne-Liege, Tour de Yorkshire, Criterium du Dauphine, Artic Tour of Norway, Tour de l’Avenir, Paris-Tours.
Cursele organizate de RCS Sport: Giro d’Italia, Turul Dubaiului, Turul Abu Dhabi, Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Milano - San Remo, Milano - Torino, Il Lombardia.
Cursele organizate de Flanders Classics: Omloop Het Nieuwsblad, Dwars Doord Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Turul Flandrei, Scheldeprijs, De Brabantse Pijl.
Etichete: echipe , uci , reducere , aso , rcs sport , flandra , patrick lefevere
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Makaveli, pe numele său real Virgil Alexandru Zidaru, influencer și, mai nou, consilier parlamentar...