Vom avea iar un român în Raliul Dakar! Ce obiective are Gyenes la ediția din 2016
31.12.2015, 20:58Pilotul român Emanuel Gyenes, care pe 2 ianuarie va lua startul în ediţia 2016 a Raliului Dakar, a afirmat pe site-ul său că se aşteaptă la o comportare mai bună ca la ediţia trecută, în care el s-a impus la clasa Maraton şi a încheiat cursa pe locul 21, la general.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Emanuel Gyenes va participa la ediţia 2016 în şaua unei noi motociclete KTM 450 Rally Replica. Gyenes va fi prezent pentru a şasea oară la cea mai solicitantă cursă auto-moto de pe planetă.
Mani Gyenes şi cei doi componenţi ai echipei de asistenţă tehnică, Laszlo Olah şi Szabolcs Racz, au pornit din Satu Mare pe 27 decembrie şi au ajuns în Buenos Aires pe 29 decembrie. Cei trei au de furcă şi cu aclimatizarea şi diferenţa de fus orar. În capitala Argentinei sunt peste 35 de grade Celsius, iar diferenţa de fus orar este de cinci ore.
Dublu câştigător al raliului la clasa Maraton (de-a lungul celor două săptămâni de cursă nu este permisă schimbarea mai multor componente iar printre acestea se află şi motorul) în 2011 şi 2015, Mani va lua pentru a şasea oară startul în cea mai dificilă competiţie de anduranţă din lume. El a decis să se mai înscrie din nou la clasa Maraton, însă prioritatea va fi o clasare cât mai bună la general. La ediţia 2015, pentru a menaja motorul, el nu a putut forţa prea mult în a doua săptămână de raliu şi a încheiat cursa pe locul 21 la general.
"Cred că acest Dakar va fi mai bun ca precedentul având în vedere că am o motocicletă nouă şi sunt mult mai bine pregătit. Mă aştept să avem multe zone rapide, fără prea mult nisip în această ediţie. Nu sunt nerăbdător să ajungem în Bolivia din cauza altitudinii mari şi a frigului care ne aşteaptă acolo. Dar traseul este la fel pentru toţi şi cred că mă voi descurca la fel cum am făcut şi în 2015. Cred că cel mai mult îmi vor plăcea probele din Argentina.
În prima zi de maraton trebuie să fii mai atent şi să ai grijă de pneuri şi de motocicletă, având în vedere că nu vom avea posibilitatea să ducem pneuri de schimb şi piese. (...) Nu cred că organizatorii ne-au rezervat un traseu foarte uşor în etapele maraton pentru că până la urmă rolul acestei reguli (lipsa ajutorului venit de la echipa de asistenţă) este de a vedea dacă piloţii pot avea grijă singuri de propriile motociclete", a spus Gyenes.
Dakar 2016 însumează 9.319 km, dintre care 4.701 km de probe speciale. Totul va începe pe 2 ianuarie, cu startul oficial şi un Prolog ce va stabili ordinea de start pe prima etapă a raliului: Rosario - Vila Carlos Paz (632 km din care 227 km de probă specială). Vor fi 13 etape, pe teritoriul a două state, Argentina şi Bolivia, iar peste această ediţie se va flutura steagul în pătrăţele pe 16 ianuarie.
Marea provocare din acest an vor fi cele două etape maraton, în care nu este permisă asistenţa tehnică, şi probele speciale desfăşurate la altitudini de peste 3.500 de metri. În etapa San Salvador de Jujuy-Uyuni, cea care duce caravana în Bolivia, pe proba specială se va ajunge la 4.600 metri altitudine. Aerul rarefiat şi cu o cantitate mai mică de oxigen va fi o problemă atât pentru concurenţi, cât şi pentru motoare.
Agerpres
Etichete: raliul dakar , gyenes dakar , obiective gyenes
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Atacul de joi, în care a Rusia a lansat o rachetă balistică de mare putere asupra Ucrainei, a fost...