România, marele ghinion al Simonei Halep în plan financiar. "Subiect sensibil pentru ea"
23.07.2019, 17:41Premier League: Man. City - Tottenham, sâmbătă, 19:30, DGS 1
SuperLiga: CFR Cluj - Rapid, sâmbătă, 21:30, DGS 1
Simona Halep este omul momentului în tenisul mondial, după ce a câştigat Wimbledonul. Cu performanţe fantastice în ultimii 5 ani, românca nu reuşeşte să atragă prea multe branduri mari. Sloane Stephens, o sportivă care nu a atins performanţele româncei, are câştiguri incomparabil mai mari.
Sportivelor din Estul Europei le este foarte greu să îşi găsească un contract de sponsorizare de valoare. La începutul anului trecut s-a discutat intens despre faptul că Simonei Halep nu i-a fost prelungit contractul cu Adidas. Sportiva noastră ar fi vrut o sumă mai mare decât avea înainte, lucru perfect normal în condiţiile în care devenise cea mai bună din lume. Firma germană a preferat să investească în Naomi Osaka şi Jelena Ostapenko, sportive mai tinere şi cu un potenţial de marketing mai mare.
În cele din urmă, după o perioadă în care a evoluat cu un echipament fără logo, Simo a semnat cu Nike, primind 1,7 milioane de dolari/an. "Simona nu câştigă cât ar trebui să câştige pentru numărul 1, pentru că e din România", a spus Alexandra Dulgheru, la Digi Sport Matinal, în trecut.
Simona Halep şi Sloane Stephens, faţă în faţă
Acum, subiectul e dezbătut şi de străini, care pun insuccesul Simonei Halep în atragerea de sponsori pe seama provenienţei sale.
"În România, Halep este comparată cu gimnasta Nadia Comăneci, de cinci ori medialiată cu aur la Jocurile Olimpice şi prima gimnastă care a obţinut nota 10 la J.O. Deşi Halep este un talent imens, sponsorizările au fost un subiect sensibil pentru Simona. Venind dintr-o ţară mică, cu sub 20 de milioane de locuitori, Halep s-a lovit în acest domeniu cu multe provocări. E extrem de populară în România, dar brandul "Halep" nu reprezintă un punct de atracţie în afara României", notează tennisfansite.com.
Sursa citată notează că Nike şi wilson sunt principalii sponsori ai româncei, în timp ce Sloane Stephens câştigă sume incomparabil mai mari. Nici nu e de mirare în condiţiile în care sportiva de 26 de ani din SUA are contracte cu Nike, Head, Mercedes Benz, Colgate, Milk Processor Education Program, doTerra International, Universal Thread.
Cori Gauff, potenţial de marketing "nelimitat"
Discuţia vine în contextul în care mulţi experţi vorbesc despre cât de mulţi bani va câştiga în viitor Cori Gauff, jucătoarea de 15 ani eliminată de Simona Halep în optimile de la Wimbledon.
Aceasta are un potenţial de marketing mai mare decât oricine în sportul mondial. O spune un expert în domeniu, care e de părere că tânăra jucătoare poate câştiga 50 de milioane de lire din sponsorizări fără să câştige vreun trofeu, doar pentru imaginea creată la Wimbledon.
Nigel Curry, un expert în marketing, fost chariman la European Sponsorship Association, e impresionat de fenomenul denumit de britanici "Cocomania". Lumea sportului nu a mai avut o asemenea vedetă, la feminin, Serena Williams fiind deja eclipsată de noua stea a tenisului american.
"Fără vreun dubiu, Coco are potenţial să devină cea mai bine plătită sportivă din istorie. Pulbicul abia aştepta o figură ca asta în peisajul sportiv. Acum, cred că poate câştiga 50 de milioane de lire pe an din sponsorizări, după ce s-a întâmplat la Wimbledon. Dar, dacă va deveni câştigătoare de Grand Slam, suma aceasta s-ar putea dubla cu uşurinţă", a spus Curry pentru The Sun.
Etichete: simona halep , halep stephens , simona halep sponsori
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții