Informații surprinzătoare, după un an și două luni de la moartea lui Emiliano Sala. Pilotul n-avea licență!
13.03.2020, 17:28SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Emiliano Sala și-a pierdut viața pe 21 ianuarie 2019, într-un accident aviatic, însă abia acum s-au aflat informații cutremurătoare. Potrivit BBC, cercetările au arătat că pilotul David Ibbotson (59 de ani) nu avea licență de a pilota acel tip de aeronavă pe timp de noapte și nu se pricepea să utilizeze instrumentele de bord.
El mai degrabă zbura "din priviri", în sensul că se folosea de ceea ce vedea cu ochiul liber decât de instrumente. Însă avionul s-a prăbușit pe timp de noapte, așa că vizibilitatea era foarte redusă.
În plus, licența sa pentru acel tip de avion era expirată din noiembrie 2018. Raportul a fost publicat abia vineri, 13 martie 2020, de Autoritatea pentru Investigarea Accidentelor Aviatice.
Sursa citată menționează că au fost găsite "probe semnificative" care arată că "domnul Ibbotson se aștepta să fie plătit pentru cursă, în ciuda lipsei sale de licență". Investigațiile au dus la concluzia că "nici pilotul și nici avionul nu aveau permisiunea necesară pentru a efectua zboruri comerciale."
Pe lângă toate acestea, s-a mai descoperit faptul că pilotul automat funcționa intermitent, așadar a fost catalogat drept "neoperativ".
Investigațiile accidentului în care a murit Emiliano Sala au scos la iveală informații terifiante
În plus, se menționează că fostul atacant a fost "profund inconștient" din cauza monoxidului de carbon care a pătruns în interiorul avionului, ca urmare a suprasolicitării motorului. Un pilot calificat pentru așa ceva ar fi știut situațiile în care poate traversa Canalul Mânecii în condiții meteorologice dificile.
În raportul menționat se specifică faptul că "Ibbotson a pierdut controlul aparatului de zbor în timp ce efectua o coborâre pentru a evita norii. Probabil a fost și el afectat de monoxidul de carbon".
Investigatorii au aflat că avionul a început să se dezintegreze în aer, în timp ce pilotul încerca să recapete controlul. Eforturile sale de a se ridica, la un moment dat, a provocat dislocarea cozii și a marginilor exterioare de la ambele aripi, care s-au rupt înainte de impactul cu apa, la o viteză estimată de 434 de kilometri pe oră.
Emiliano Sala: "Mi-e frică"
Argentinianul călătorea de la Nantes la Cardiff, pe 21 ianuarie 2019. Aeronava în care se afla, de tip Piper Malibu N264DB, a pierdut contactul cu turnul de control și a dispărut de pe radare în nordul localității Guernsey.
La un moment dat, în timpul zborului, dându-și seama că ceva nu era în ordine cu aeronava, Sala a transmis un mesaj pe rețelele de socializare:
"Mă aflu într-un avion care pare că se rupe în bucăți. Mi-e frică", a fost mesajul vocal trimis de Sala unor prieteni.
Avionul a decolat din Nantes la ora locală 19:15, pe 21 ianuarie 2019. O oră mai târziu, a dispărut de pe radare, la o distanță de 22 de mile în nordul localității Guernsey.
Cadavrul lui Sala a fost găsit la începutul lunii februarie 2019, pe fundul mării. La acea vreme, în urma examinărilor medicale, s-a stabilit că fostul atacant murise din cauza rănilor suferite la cap și la corp. Trupul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit nici până în ziua de azi.
Filmul accidentului de avion în care a murit Emiliano Sala
"Acest zbor era cu certitudine una ilegală, ceea ce noiam spus de multe ori. Cred că ceea ce e mai trist este că existau probabil în jur de șapte oportunități de-a lungul zborului când cursa putea să se întoarcă.
Iar într-un zbor comercial, ar fi făcut-o, dar în acest caz, el pur și simplu a mers mai departe, în ciuda tuturor celor întâmplate, până în momentul impactului. Tot ce putea fi mai rău s-a întâmplat", a precizat Dave Edwards, directorul executiv al Autorității Charterelor Aeriene.
Radarele și simulatoarele, precum și toate probele, fotografiile și filmulețele epavei au permis investigatorilor să pună la un loc traiectoria avută de pilot în ultimele 4 minute și jumătate, din momentul în care a pierdut contactul cu turnul de control și până în momentul impactului cu apa.
- Epava a fost descoperită la o adâncime de 67 de metri.
- 17 milioane de euro era suma pe care Cardiff urma să o plătească celor de la Nantes pentru Sala.
Etichete: emiliano sala , accident emiliano sala , david ibbotson , piper malibu n264db
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții