Cardiff lansează acuze de neglijenţă, în cazul dispariţiei lui Sala. A apărut un nou detaliu-cheie
27.01.2019, 12:41SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
Cardiff vrea să ia o decizie care poate fi catalogată drept revoltătoare, în cazul lui Emiliano Sala. Galezii vor să se judece pentru banii pe care trebuie să-i plătească lui Nantes și lansează acuze de neglijență, pentru că ar putea să sufere pierderi financiare considerabile. Momentan, plățile au fost "înghețate", până în momentul în care se vor lua cât de cât niște decizii oficiale în ceea ce privește dispariția avionului.
"Cardiff și-a precizat foarte clar poziția, și anume că nu are nimic de-a face cu organizarea zborului respectiv, iar acum noi informații vin zilnic, în timp ce noi continuăm să investigăm lanțul de evenimente și cauzele accidentului. Luăm în calcul posibilitatea de neglijență, care ar fi cauzat accidentul", a precizat clubul Cardiff.
Potrivit pubicației britanice The Telegrapf, cursa ar fi fost rezervată independent de agentul lui Sala, Mark McKay, cel care a intermediat tranzacția. Echipele de intervenție consideră că avionul s-a prăbușit în Canalul Mânecii, în timp ce zbura de la Nantes la Cardiff, luni seară. Clubul galez ar dori să discute și cu proprietarii avionului Piper PA-46-310P Malibu, avion construit în 1984, pilotat de un pilot de ocazie, care avea pilotajul ca hobby.
Detaliile financiare din contractul lui Emiliano Sala cu Cardiff
Suma de transfer a lui Emiliano Sala de la Nantes la Cardiff este de 17 milioane de euro, cea mai mare din istoria galezilor, plus bonusuri care ar fi dus tranzacția la un total de 23 de milioane, în cazul în care clubul galez ar fi evitat retrogradarea. Sala trebuia să facă primul antrenament cu noii săi colegi marți, iar documentele de transfer fuseseră înaintate deja către Federația Engleză de Fotbal și FIFA.
Din suma totală de transfer, prima tranșă din cele trei este de 6 milioane de euro, însă Cardiff a "înghețat" până acum orice virament. Pe lângă aceste sume, agenții jucătorului, Meissa N'Diaye și McKay, au și ei de primit o sumă considerabilă. În total, afacerea costă undeva la 30 de milioane de lire sterline (aproximativ 34,58 de milioane de euro), după estimările contabililor clubului galez, sumă ce include salariul lui Sala pe toată perioada contractuală, taxele, plus veniturile estimate din vânzările de tricouri și materiale promoționale. Contractul urma să fie pe 3 ani. Asigurarea în caz de accidente de acest fel ar acoperi doar jumătate din această sumă.
"Cardiff va plăti oricât este necesar în momentul în care se vor stabili răspunsurile și se pot determina toți factorii", susțin oficialii clubului.
Potrivit sursei citate, clubul galez ar fi avut stipulată o sumă de asigurare de aproximativ 20,9 milioane de euro în cazul în care s-ar fi întâmplat un accident de acest gen, după un contract semnat cu gigantul de asigurări Lloyd’s. În plus, politica clubului, în ceea ce privește accidentele este manageriată de China Re Syndicate 2088, sub brokerajul celor de la Miller, însă numele lui Sala e puțin probabil să fi fost deja adăugat pe lista politicii cluburilor din Premier League, pe 19 ianuarie, cu doar două zile înainte de dispariția sa.
În plus, limita acoperită de China Re Syndicate 2088 reprezintă în jur de 16 la sută, în timp ce cealaltă asigurare, cea de la Lloyd's, ar plăti restul. Avionul este și el asigurat la o companie din Londra și este înregistrat în Statele Unite ale Americii.
Proprietarii aeronavei susțin că "vor coopera total cu autoritățile, inclusiv cu investigatorii accidentelor aviatice și cu poliția".
Potrivit Aviației Americane, pilotul Dave Ibbotson are licență de zbor, însă nu există vreo evidență potrivit căreia el ar avea calificare și pentru zborurile de linie (comerciale).
"Mare parte a piloților posedă licențe private, care sunt semi-comerciale. Asta nu înseamnă că trebuie să zbori pentru o oarecare recompensă financiară, dar nu se poate spune că nu poți pilota pentru sume rezonabile. Așa funcționează în cazul multor piloți", a spus Ian Marshall, un prieten de-ai pilotului Ibbotson.
Operațiunile de căutare a avionului în care se afla Sala au fost oprite joi, iar apoi reluate, după un val de reacții care au venit din toate părțile lumii
Un nou detaliu misterios în cazul dispariției avionului în care se afla Emiliano Sala
Echipele de salvare au acoperit o zonă de peste 2.700 de kilometri pătrați, până acum, fără a găsi rămășițe din avion sau orice alt indiciu. Mai multe voci sonore din lumea fotbalului, printre care Messi sau Maradona, au insistat ca operațiunile de căutare să fie reluate, chiar dacă oficialitățile și echipele de căutare au spus că șansele ca cei doi să mai fie găsiți în viață sunt către zero. În plus, a apărut un nou detaliu, care a adăugat și mai mult mister asupra celor întâmplate. O recepționistă de la hotelul în care a stat Sala înainte să plece spre Cardiff susține că ea crede că avionul ar fi trebuit să plece cu 10 ore înainte față de ora la care a decolat.
Avionul în care se afla Emiliano Sala a dispărut luni seara de pe radar
Avionul privat de mici dimensiuni, de tip Piper Malibu, în care se afla fotbalistul argentinian Emiliano Sala (28 de ani), a fost dat dispărut, luni seară, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Anterior, pilotul le ceruse acestora permisiunea să coboare la o altitudine de 700 de metri, din cauza condițiilor meteo.
De atunci, nu se mai știe nimic despre cei doi pasageri din avionul Piper Malibu, atacantul Emiliano Sala și pilotul David Ibbotson.
Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat sâmbătă, după o scurtă vizită la Nantes, fosta sa echipă, unde a călătorit cu acelaşi aparat pentru a-şi lua la revedere de la foştii lui colegi.
Etichete: accident aviatic , emiliano sala , avion emiliano sala , accident aviatic sala
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții