Video&Foto Stadionul Giulești ”Valentin Stănescu” e istorie! Imagini spectaculoase de la demolarea arenei
01.03.2019, 14:08SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Lucrările de demolare ale Stadionului Giulești ”Valentin Stănescu” din Giulești au început deja. După ce mai multe scaune au fost distribuite spre Regie, acolo unde Rapid își va desfășura partidele de pe teren propriu până când noua arenă va fi gata, dar și spre Clinceni, pe terenul celor de la Academica, iar instalația de nocturnă a fost trimisă, pe linie de stat, către Călărași, pentru a fi folosită de Dunărea, buldozerele au intrat nemiloase pe ”bătrânul” Giulești.
Florin Racoviță a postat, pe contul său de facebook, un clip filmat cu drona și care prezintă imagini noi de pe stadionul aflat lângă Podul Grant. Peluza dinspre Opera Comică a fost deja ”găurită”, în timp ce tribuna a II-a începuse deja să fie ”mușcată” de buldozer.
În Liga a 3-a, Rapid va evolua mâine 2 martie în prima etapă a returului în deplasare, cu Progresul Spartac, de la ora 15:00 iar pe 9 martie va juca acasă cu AS Popeşti Leordeni.
Galerie Foto
VIDEO cu filmulețul postat de Florin Racoviță
Aşa ar urma să arate noul stadion Rapid
Câte locuri vor avea stadioanele pentru Euro 2020 pe care Guvernul ar trebui să le ridice
Steaua, Rapid, Arcul de Triumf şi Dinamo sunt cele patru stadioane pe care Guvernul României s-a angajat să le ridice sau să le modernizeze. Dintre ele, Dinamo e dat la o parte deocamdată din cauza litigiilor, iar la celelalte stadiul nu este tocmai avansat.
- 31.254 de locuri va avea stadionul Steaua
- 8.207 de locuri la stadionul Arcul de Triumf
- 14.000 de locuri va avea stadionul Rapid
- 18.000 de locuri sunt preconizate pentru stadionul Dinamo
Federaţia Română de Fotbal a oferit celor de la UEFA şi trei baze de pregătire unde echipele şi-ar putea stabili cantonamentul.
- baza de pregătire din Berceni a FCSB-ului
- baza de pregătire a Voluntariul
- baza de pregătire a FRF de la Mogoşoaia.
Stadionul "Giulești - Valentin Stănescu", 79 de ani de istorie
Pe 10 iunie 1939, Regele Carol al II-lea inaugura stadionul construit după modelul celebrului Highbury, fieful "tunarilor" de la Arsenal Londra (construit în 1913 și dărâmat în 2006, după ce britanicii nu au primit acceptul autorităților să îl extindă și să îl modernizeze; și-au construit o nouă arenă, sprijiniți și de sponsorul lor principal).
Gheorghe Dumitrescu este arhitectul care a semnat proiectul stadionului, după o idee a managerului rapidist de atunci, Costică Bauer-Ardeleanu, cel care a avut ideea și relațiile necesare acestui "import". Gheorghe Scurtu, posesorul muzeului Rapidului și un istoric neoficial al clubului "feroviar", spune, citat de vanatoruldelegende.blogspot.ro, că Bauer ar fi adus de la Londra liftul de pe Highbury și câteva scaune.
În 1935 s-a ales locul construcției. În 1936 au început lucrările (finanțate doar din banii angajaților CFR) și au fost finalizate în același an, însă inaugurarea a fost amânată doi ani și jumătate. Presa vremii notează că un amical de pe 30 septembrie, cu Admira Viena - campioana de atunci a Austriei - a fost mutat pe OMEF, din cauză că nu ar fi fost toate lucrurile puse la punct.
Arena a fost omologată abia în a doua parte a anului 1937, până atunci găzduind numai antrenamente și pregătiri. Primul meci oficial s-a jucat pe Giulești pe 27 noiembrie 1937, în ultima etapă a turului de campionat, când Rapid câștiga cu 2-0 în fața Jiului.
Deschiderea oficială a avut loc abia pe 10 iunie 1939, când se serba Ceferiada, cu ocazia împlinirii a 70 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată realizată cu capital românesc: București - Giurgiu.
Ziarul "Timpul" a aproximat la 20.000 numărul de oameni prezenți la inaugurare. Pe gazonul giuleștean, Regele Carol al II-lea a îngenuncheat și a sărutat crucea. Ceremonia religioasă a fost oficiată de Vicarul Patriarhiei, în lipsa unui Patriarh în funcție, în acel moment. La eveniment au mai participat și Mihai, care avea să fie următorul rege, premierul Armand Călinescu, prințul Paul al Greciei, dar și numeroși alți diplomați și reprezentanții a 12 administrații de căi ferate din întreaga Europă.
Etichete: stadion rapid , stadioane euro 2020 , meciuri rapid , rapid liga 3 , demolare stadion rapid
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții