Retragere în masă a cluburilor germane de pe Twitter/X după alegerile din SUA? Motivul din spatele protestului și ce urmează să se întâmple
articol scris de Digi Sport14.11.2024, 23:46
SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: Dinamo - Rapid, duminică, 20:00, DGS 1
Decizia președintelui ales al Statelor Unite, Donald Trump (78 de ani), de a-l aduce în echipa sa pe proprietarul rețelei sociale Twitter/X, Elon Musk (53 de ani), nu e pe placul cluburilor din fotbalul german.
St. Pauli și-a anunțat joi decizia de a rupe definitiv legăturile cu platforma transformată în X și cumpărată de Musk. St. Pauli nu va mai publica nimic pe platforma lui Musk. "Este de așteptat ca X să promoveze în campania pentru alegerile din Germania conținut care promovează manifestări autoritare, inumane și de extremă dreapta, manipulând astfel discursul public", și-a motivat conducearea lui St. Pauli decizia.
De la preluarea platformei de către miliardarul Tesla în 2022, X a fost frecvent criticată pentru lipsa de filtre care să oprească hate-ul și postările cu caracter extremist. Musk nu doar că s-a implicat în campania electorală a lui Trump, dar a obținut și un post politic odată cu victoria republicanilor. Va fi șef al "Departamentului pentru eficiența guvernamentală".
Cluburile germane fac front comun în privința X
Într-o reacție transmisă BILD, Bayer Leverkusen a anunțat că va monitoriza atent dacă platforma intervine activ în algoritmi pentru a influența deciziile politice. În cazul în care se va constata că acest lucru are efecte negative asupra clubului, Bayer ar putea să se retragă de pe X. Deocamdată, clubul rămâne pe platformă, deoarece reușește să ajungă, prin canalele sale în germană, engleză și spaniolă, la milioane de fani, parteneri și clienți.
Și VfL Wolfsburg și-a exprimat îngrijorarea, potrivit sursei citate: "Observăm cu mare atenție situația actuală de pe Twitter/X și implicarea lui Elon Musk. Vrem să ajungem la publicul nostru fără influențe externe și să aducem un beneficiu pentru VfL și Bundesliga. Radicalizarea conținutului, orientarea clară către dreapta și implicarea lui Musk în politica americană ne fac să ne gândim tot mai mult la o posibilă retragere de pe platformă. Vom lua o decizie în acest sens în curând".
Hannover 96 a emis un comunicat într-o notă similară, dar deocamdată rămâne activ pe platformă. Stuttgart, Leipzig, FC Augsburg, Bremen și Hoffenheim vor lua și ele decizii referitoare la utilizarea X în scurt timp.
Hamburg, rivala lui St. Pauli blocată de câțiva ani în liga secundă germană, și-a exprimat îngrijorarea: „Observăm și noi tendințele politice și populiste pe platformă. În fiecare perioadă, analizăm dacă există motive fundamentale pentru a părăsi platforma". Clubul a început să transmită mesaje clare împotriva manifestărilor de extremă dreaptă, iar fotografia de profil actuală are un mesaj de condamnare a rasismului.
Gladbach transmite că X a fost deja subiect de discuție în club, iar volumul de material publicat în platformă a fost redus. Totuși, clubul subliniază că va rămâne activ, având în vedere că X îi permite să ajungă la mulți fani ai Borussiei și să perceapă opiniile și stările lor.
De asemenea, Köln subliniază relevanța platformei americane: "FC Köln este activ pe X și folosește platforma pentru comunicarea zilnică cu fanii. În prezent, aceasta este singura platformă funcțională pentru comunicarea în timp real. Cu toate acestea, urmărim evoluția X cu atenție și ne angajăm într-o analiză critică".
Bluesky, noua rețea pe care vor comunica echipele de fotbal?
O investigație a Sportschau înainte de alegerile din SUA arăta că aproape toate cluburile privesc cu scepticism conducerea actuală a X, dar continuă să utilizeze platforma datorită impactului său global. De aceea, purtătorii de cuvânt ai cluburilor s-au coordonat. Concluzia comună este că, deocamdată, din lipsa unei alternative, mulți nu își permit să renunțe la X. Rețeaua de micro blogging este un loc important pentru fanii fotbalului din întreaga lume, care le permite să fie aproape de echipele lor.
St. Pauli își va muta activitatea pe platforma Bluesky. Canalul de comunicare a câștigat un milion de utilizatori noi în săptămâna de după alegerile din SUA. Numărul total de utilizatori a crescut de la 13 milioane la 15 milioane la sfârșitul lunii octombrie.
Etichete: donald trump , alegeri sua , elon musk , st pauli a renuntat la twitter
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții