Rapidiștii, intrigați după ultimele noutăți privind stadionul. Comunicat oficial: "Subliniem asta"
18.10.2019, 17:03SuperLiga: Poli Iași - FCSB, luni, 20:00, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Botoșani, luni, 17:00, DGS 1
Ultimele noutăți venite dinspre noua arenă a Rapidului i-a pus pe jar pe fanii giuleșteni. Între timp, echipa lui Daniel Pancu a ținut să facă precizări noi în legătură cu acest subiect. În plus, Arena Rapid se pare că nu va fi gata până la Euro 2020.
POZIȚIA CLUBULUI
"Clubul Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu a fost parte a discuțiilor legate de noul stadion, nu a fost niciodată consultat în privința proiectului (neavând calitate în această privință) și nu participă în niciun fel la construcția stadionului. Subliniem faptul că discutăm despre o relație instituțională între Guvernul României, CNI, Ministerul Transporturilor (în calitate de proprietar al stadionului) și Clubul Sportiv Rapid (în calitate de administrator), relație în care entitatea privata Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu poate, instituțional, interfera.
Fotbal Club Rapid 1923 S.A. este însă, în calitate de viitor potențial beneficiar al investiției, interesat de finalizarea rapidă a stadionului, astfel încat echipa să se întoarcă cât mai repede acasă. Mai mult decât atât, urmărind strategia de dezvoltare pe termen mediu, clubul este interesat de închirierea anumitor spații din stadion, spații ce ar urma să primească diverse destinații – muzeu al clubului, fan-shop, pub destinat suporterilor și, nu în ultimul rând, sediul clubului.
Rapidul trebuie să se întoarcă acasă și administrativ, la adresa sa istorică din Calea Giulești. Pentru îndeplinirea acestor obiective, clubul este pregătit sa poarte negocieri cu proprietarul stadionului și administratorul acestuia. Subliniem faptul că, la acest moment, clubul de fotbal Fotbal Club Rapid 1923 S.A. nu deține din punct de vedere legal nici calitatea de chiriaș sau de partener (nici pentru disputarea meciurilor și nici pentru utilizarea spațiilor din stadion), această calitate urmând a fi obținută după negocieri cu administratorul stadionului (CS Rapid).
Dincolo de aceasta, clubul Fotbal Club Rapid 1923 S.A. ințelege pe deplin comentariile legate de proiectul noului stadion. și în special pe cele legate de capacitatea generală a stadionului, forma și capacitatea Tribunei a II-a și elementele de identitate ale Giuleștiului.
Conform informațiilor pe care am încercat să le obținem după prezentarea publică a ultimei versiuni a proiectului, capacitatea a fost limitată de trei factori:
- amplasament (vecinatatea cu Calea Giulești, Sala Polivalentă, liniile de cale ferată, bazinul de polo și Opera Comică pentru Copii);
- facilitățile pe care noul stadion trebuie să le inglobeze, conform criteriilor UEFA, pentru un stadion de categoria 4 (parcări subterane, căi de acces și defluire, etc). Astfel, noua Tribună I ocupă o amprentă mai mare decât cea a vechiului stadion, tot amplasamentul fiind „deplasat” spre calea ferată, terenul disponibil pentru Tribuna a II-a devenind așadar sensibil mai mic. Tribuna 1, spre exemplu, trebuie să pună la dispoziție facilități inexistente în vechiul stadion, ca de exemplu, zone de ospitalitate, zone pentru presă sau jucători.
UEFA reglementează, spre exemplu, parametrul „curba de vizibilitate a tribunei”, aceasta reprezentând modul în care poziționarea spectatorilor de pe un rând de scaune nu obturează vizibilitatea celor pozitionați în spatele lor. Acest criteriu, având în vedere configurația stadionului, a fost unul dintre factorii ce au împiedicat creșterea înălțimii Tribunei a II-a.
- facilitățile sportive incluse în proiect, la solicitarea Clubului Sportiv Rapid. Spre exemplu, teren de handbal omologat sub Peluza Sud, facilități pentru diverse sporturi (ex – scrimă), spațiu de alergare în interiorul stadionului, în jurul terenului de joc, spații de cazare.
Depunem toate eforturile pentru a reveni, în cel mai scurt timp, cu mai multe informații oficiale de la CNI și, în limita posibilului, cu schițe și planuri cât mai explicite.
CE NE PROPUNEM
În acest moment, proiectul se află în faza de implementare, modificările substanțiale de proiect (de tipul celor care ar duce la creșterea capacității Tribunei a II-a) fiind, în ințelegerea noastră, excluse, întrucat ar conduce la modificări ale proiectului de structură și, implicit, la modificări de buget și autorizare.
O stopare a proiectului în acest moment ar conduce la intârzieri pe termen nedefinit ale finalizării stadionului, fără a exista certitudinea modificării proiectului, a disponiblității autorităților pentru suplimentarea terenului sau a existenței fondurilor necesare.
Realist, Fotbal Club Rapid 1923 S.A. iși poate propune următoarele:
- explorarea opțiunilor pentru a obține aprobările necesare pentru locuri în picioare la Peluza Nord. Nu știm la acest moment dacă acest lucru poate fi pus în practică, însa vom face toate demersurile necesare DUPĂ ce vom avea calitatea oficială de utilizatori ai noului Giulești;
- instalarea în stadion și în incinta complexului a unor elemente de identitate preluate (copii) din vechiul stadion – ceasuri tip CFR, gard de fier forjat inscripționat CFR;
- instalarea unei locomotive cu aburi (sau replică) în incinta complexului, în funcție de spațiul avut la dispoziție;
- amplasarea în complex, împreuna și cu acordul CS Rapid, a monumentului dedicat sportivilor CS Rapid decedați în evenimentele din Decembrie 1989;
- pe termen lung, discuții cu Ministerul Transporturilor și SNCFR cu privire la dezafectarea liniilor de cale ferată din proximitatea stadionului, fapt care ar permite extinderea acestuia. Este însă un proiect asupra căruia clubul nu are niciun control, putându-și asuma demersul, nu și rezultatul acestuia.
Fanii Rapidului au protestat în legătură cu schimbările de la noul stadion
Fanii Rapidului au contestat faptul că prețul de execuție a crescut brusc. În plus, suporterii au luat foc la aflarea veștii că prețurile au crescut brusc, deși din cele 19.000 de locuri, cât avea fosta arenă, noul stadion va dispune de 14.000 de locuri.
Discuţiile iniţiale au fost că, de la 19.000 de locuri, câte avea vechea arenă, se va coborî la 12.374. Apoi, că probabil vor fi 14.000 de scaune, pentru ca acum să se anunţe că se încearcă ajungerea la maximum 16.000! Pentru a fi mărită capacitatea, CS Rapid a fost de acord să renunţe la cele două culoare de atletism pe care le are acum.
Apoi, fanii nu înțeleg de ce e nevoie ca suprafața acoperită cu iarbă să aibă o lățime de 80 de metri, din moment ce lățimea suprafeței de joc este de 65 de metri și mai ales că precizările au fost că, din lipsa spațiului, nu se poate construi tribuna a doua la același nivel cu peluzele. În comparație, la stadionul Steaua, lățimea suprafeței de iarbă va fi de 68 de metri.
Pentru a nu rămâne descoperiţi, federalii au trimis la UEFA terenurile de rezervă la care se vor putea antrena echipele care vin la Bucureşti: Voluntari, Berceni (baza FCSB-ului) şi Mogoşoaia (unde sperăm că va fi cantonată România).
Stadionul Giulești, noul preţ este mai mare cu 13,5 milioane de euro
- Preţ vechi 25.984.854 milioane euro
- Preţ nou 39.499.366 milioane de euro
- Valoarea estimată 121.131 mii lei, inclusiv TVA ( la cursul de 4,6616 lei/euro)
- Valoarea actualizată 186.911 mii lei, TVA inclus ( la cursul de 4,7320 lei/euro)
- Stadionul va avea o suprafață desfășurată de 40.522 mp
- 14.050 locuri
- Durata totală de realizare este de 21 luni, iar restul de executat va fi finalizat în 13 luni
Etichete: rapid , stadion rapid arena rapid
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții