Prima condamnare la închisoare după moartea lui Emiliano Sala, în accidentul aviatic din 2019
articol scris de Digi Sport12.11.2021, 17:31
Champions League: PSV - Girona, marți, 19:45, DGS 1
Champions League: Real Madrid - Milan, marți, 22:00, DGS 1
Intermediarul care a organizat zborul în care şi-a pierdut viaţa fotbalistul argentinian Emiliano Sala în 2019 a fost condamnat, vineri, la 18 luni de închisoare pentru că a angajat un pilot despre care ştia că nu este calificat pentru a face călătoria, transmite AFP.
David Henderson, condamnat la închisoare. A fost găsit vinovat pentru moartea lui Emiliano Sala
Pe 28 octombrie, după două săptămâni de audieri şi şapte ore de deliberare, juriul popular al unui tribunal din Cardiff l-a declarat pe David Henderson (67 de ani) vinovat de imprudenţă sau neglijenţă care ar fi putut pune în pericol aeronava. Sentința definitivă a fost pronunțată abia acum.
Henderson a pledat vinovat pentru transportul unui pasager fără autorizaţie valabilă. El a fost lăsat de atunci în libertate.
Conform procurorului de caz, acuzatul trebuia iniţial să piloteze aparatul, care s-a prăbuşit în Canalul Mânecii pe 21 ianuarie 2019. Dar, fiind ocupat, el a aranjat ca David Ibbotson, un pilot de 59 de ani, să-i ia locul. Procurorul l-a acuzat pe Henderson că "a utilizat un pilot despre care ştia clar că nu este calificat şi nici competent pentru a efectua aceste zboruri".
- Fostul atacnat Emiliano Sala tocmai se transferase de la Nantes la Cardiff pentru 17 milioane de euro.
Emiliano Sala a murit într-un accident aviatic, pe 21 ianuarie 2019
Trupul jucătorului, a cărui dispariţie a provocat o undă de şoc în lumea fotbalului, a fost găsit în carcasa avionului la peste două săptămâni de la dispariţie, la o adâncime de 67 m. În schimb, corpul pilotului de 59 de ani nu a mai fost găsit.
Prezentând SMS-uri la audieri, procurorul Martin Goudie l-a acuzat pe intermediar că a acţionat "în interesul său financiar" şi că a ştiut foarte bine că pilotul nu era calificat: "A ignorat anumite cerinţe (de securitate) când acest lucru îi convenea lui şi intereselor sale de afaceri".
Proprietarul aparatului Piper Malibu, Fay Keely, a indicat în timpul mărturiei sale că i-a cerut explicit, în scris, acuzatului să nu mai apeleze la serviciile lui David Ibbotson, după mai multe nereguli semnalate.
Apărarea lui David Henderson a respins însă orice "imprudenţă", afirmând că încălcările regulilor reproşate clientului său sunt "doar o chestiune de birocraţie" şi ele nu au pus în pericol cu adevărat zborul.
Avocatul lui Henderson, Stephen Spence, a asigurat că singura diferenţă dintre o licenţă comercială şi una privată este posibilitatea ca pasagerii să plătească, fără ca aceasta să spună ceva despre capacităţile pilotului, care avea mai mult de 3.500 de ore de zbor la activ.
În raportul definitiv publicat în martie 2020, biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene (AAIB) a estimat că pilotul a pierdut controlul aparatului în timpul unei manevre efectuate la o viteză prea mare, "probabil" destinată să evite vremea rea, pentru a putea zbura cu o vizibilitate mai bună.
Potrivit raportului, pilotul a fost "probabil" intoxicat cu monoxid de carbon de sistemul de evacuare al motorului.
Agerpres
Etichete: emiliano sala , piper malibu , david henderson
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții