Poli Iași a pierdut sprijinul fanilor! “Cerem recuperarea identității”
articol scris de Digi Sport13.07.2023, 14:21
SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Poli Iași, campioana din Liga a 2-a, a decis să schimbe sigla clubului, iar acest fapt a generat revoltă în rândul fanilor.
Schimbarea siglei clubului, motiv de scandal la Poli Iași
Poli Iași va debuta în Superliga, ediția 2023-2024, în deplasare, împotriva celor de la CFR Cluj. Partida este programată sâmbătă, de la ora 21:30, în direct pe Digi Sport 1.
Acum două zile, Poli Iași a prezentat “noua identitate vizuală” a clubului. Noul logo este un cal în culorile alb și albastru.
Schimbarea siglei a stârnit reacții negative în rândul fanilor. Inclusiv antrenorul Leo Grozavu și căpitanul echipei, Gabriel Vașvari, au spus că vechea siglă folosită de Poli Iași era mai frumoasă.
Poli Iași a folosit până acum sigla și palmaresul echipei de tradiție a Iașiului, apărută în 1945, pentru care plătea o chirie de 2.000 de lei pe lună. Lichidatorul societății sub care a funcționat Politehnica 1945 a scos la licitație marca și palmaresul și a cerut 237.000 de euro, respectiv 2.370 de euro.
Conducerea clubului din SuperLiga n-a vrut să participe la licitație, iar situația a rămas incertă, întrucât n-a apărut niciun cumpărător.
Joi, 13 iulie, galeria echipei ieșene a anunțat că și-a retras sprijinul, în semn de protest față de decizia conducerii de a schimba sigla.
"Ce s-a întamplat în toţi aceşti ani? Din 2010 şi până acum am avut zeci de întâlniri cu fiecare director, administrator, conducător, preşedinte şi ce funcţii s-au mai împărţit pe la Iaşi, discuţii ce au avut mereu ca subiect o singură idee. Recuperarea identităţii. Rezultatul tuturor discuţiilor din aceşti 13 ani a fost o siglă închiriată de Horia Sabo în 2018 care s-a dovedit a fi de fapt o simplă formalitate, dar nepăsarea precedenţilor conducători a fost atât de mare încât nici asta nu au putut face.
După 5 ani în care am mers cu sigla închiriată și păreau că se fac anumiți pași spre singurul deziderat, ieri (n.r. – marți) la Palas s-a prezentat o nouă identitate vizuală care a distrus orice speranţă a noastră în legătură cu recuperarea identității și ne-a demonstrat ce caractere mizerabile au toți cei care în urmă cu o lună și în toți acești 13 ani ne-au stat în față și ofereau garanții că se fac absolut toate demersurile pentru a readuce acasă echipa cu care am crescut și pentru care am venit prima dată pe stadion.
Ne-am săturat de același discuții și promisiuni care se tot repetă, iar de acum doar faptele vor vorbi. Așadar, am luat decizia de a nu mai susține clubul de fotbal atâta timp cât palmaresul și marca nu ne vor aparține. Clubul din liga 1 fără noi va rămâne doar jucăria politicienilor și un instrument de campanie electorală în care fiecare își va ști bine rolul și cât are voie să facă.
Noi suntem Poli Iași și am reprezentat acest club mai bine decât oricine altcineva în toți acești ani. Voi, doar niște marionete ale primăriei și așa veți rămâne cu toții în istoria fotbalistică a Iașului indiferent de câte promovări sau victorii va mai obține clubul aflat acum în prima divizie. Politehnica Iaşi înainte de toate și pentru totdeauna!", se arată într-un comunicat al Peluzei Nord Iași.
Poli Iași a anunțat “un logo nou, o nouă identitate vizuală, o nouă eră”
"Minimalist, elegant, inspirat de trecut, gândit pentru prezent și viitor. Noul logo reflectă esența clubului. Calul — simbol al orașului — a fost redesenat pentru a etala un aspect bine definit, puternic și îndrăzneț. Ține capul sus, privind hotărât înainte, spre viitor. Are o poziție de luptă, pregătit să apere onoarea clubului și a orașului în fața oricărui adversar.
Dungile — elementul distinctiv al tricourilor noastre de joc — au fost integrate în designul calului, într-o manieră imaginativă și eficientă care îi conferă un aspect unic și ușor de recunoscut.
Culorile: alb-albastru. Albastrul regal ales de fani reflectă clasa, prestigiul și istoria orașului Iași.
Wordmark-ul POLI IAȘI funcționează ca un piedestal, evocând statuile ecvestre din Iași. Numele ales reflectă modul în care aproape 77% dintre fanii noștrii se referă la club. Tipografia a fost creată special pentru club, fiind inspirată de afișele și programele de meci dintre anii ‘60 și ‘80, având un efect inspirat de dungile de pe vechile sigle.
Noua identitate vizuală este construită pentru a funcționa optim în această eră a transformării digitale și are rolul de a intensifica prestigiul brandului Poli Iași, de a consolida legătura clubului cu orașul, dar și de a aduce clubul în atenția unei noi generații de suporteri.
Procesul de rebranding este rezultatul unei colaborări dintre Novossance și Football Brand Designer, iar la baza sa a stat și consultarea publică pe care clubul a organizat-o în perioada 26 mai - 9 iunie 2023. În curând, clubul va lansa și un website complet redesenat, un nou magazin online și o gamă de produse inspirate de noul branding
Fanii Poli Iași au putut vedea noua identitate vizuală în cadrul unui eveniment de prezentare organizat în Grădina Publică Palas, acolo unde a fost anunțat și parteneriatul cu noul sponsor tehnic, Nike, noile tricouri fiind prezentate într-o manieră fără precedent în România. Tot în cadrul evenimentului, publicul a avut ocazia să se întâlnească pentru prima dată în noua stagiune cu jucătorii și staff-ul tehnic, fiind prezentat și lotul pentru sezonul 2023/24", se arată într-un comunicat al clubului Poli Iași.
Etichete: liga 1 , poli iasi , superliga
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții