Cum s-a ajuns de la sub-brandul FCSB, gândit pentru Steaua, la denumirea actualei echipe a lui Gigi Becali
20.07.2020, 12:56Liga Națiunilor: Italia - Franța, duminică, 21:45, DGS 1
Liga Națiunilor: Israel - Belgia, duminică, 21:45, DGS 2
Bobby Durbac a fost angajatul lui Gigi Becali la Steaua, ca director de marketing. Poate că nu multă lume ştie, dar el este omul care a avut iniţiativa apariţiei muzeului Steaua, dar şi cel care a iniţiat conceptul FCSB! Printre altele.
La momentul respectiv apariţia FCSB era, de fapt, abrevierea Fotbal Club Steaua Bucureşti. Asta a fost ideea fiului fostului mare jucător de rugby de la Steaua, Radu Durbac, mort în timpul Revoluţiei, chiar în unitatea militară din Ghencea.
Legat de muzeu, CSA Steaua va face unul la noua bijuterie care este ridicată în Ghencea.
Sub-brandul FCSB al Stelei a ajuns numele echipei din Liga 1
Ulterior, în momentul apariţiei disputei cu CSA Steaua, Becali s-a gândit să numească clubul său chiar aşa: FCSB!
Narcis Răducan, fost conducător la Steaua în perioada în care Durbac conducea divizia de marketing pe care Becali a decis să o închidă după nici un an, pentru că i se părea că nu scoate banii aşteptaţi, a scos la iveală într-un interviu pentru narcisraducan.ro cum a apărut FCSB.
"Dezvoltasem destul de bine segmentul merchandising și aveam nevoie de un sub-brand. Suporterii doreau să poarte produsele noastre, dar fără emblemă, ceva mai subtil, mai deosebit, gen Arsenal care aveau doar tunul pe anumite produse, casual sau business.
Din dorința suporterilor și după mai multe studii interne, am lansat sub-brandul FCSB care, ulterior, a devenit brand. Nu mă așteptam la așa succes, dar în acea perioadă, pe lângă FCSB am înregistrat la OSIM și sloganul “Trup și suflet pentru culori” inspirat tot de suporteri, și mascota Stelio pe care am lansat-o de 1 iunie și a avut o mare trecere printre cei mici.
Narcis, nu am inventat noi apa caldă, dacă te uiți în top 5, FCB au Barca și Bayern, MCFC, MUFC, etc… La noi, la o săptămână de la conferința de presă cu lansarea FCSB, au apărut FCVS și FCBT, lucru care mă bucura și confirmă faptul că am fost trendsetteri în marketingul sportiv românesc, a declarat Bobby Durbac pentru sursa citată.
Etichete: narcis raducan , bobby durbac , durbac steaua
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții