Încă un ministru "determinat". Şova promite să rezolve legătura cu "Henri Coandă" pentru Euro 2020
02.07.2018, 15:58SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Într-un interviu acordat pentru ziare.com, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a afirmat că, în perspectiva Euro 2020, CFR SA va completa o legătură între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord. Însă, pentru că nu e convins că acest lucru se va şi realiza, în ciuda "determinării cu care s-a implicat în proiect", ministrul guvernului Dăncilă ia în calcul şi varianta facilă: transportul de la aeroport la Halta Otopeni să fie realizat cu autobuzul.
"Mi-am asumat - şi nici nu concep să se întâmple altfel - cei de la CFR SA să termine calea ferată spre aeroport. Chiar le-am cerut să se focuseze - ceea ce au şi început de altfel - pe dublarea liniei de cale ferată şi dezvoltarea şi pe segmentul spre aeroport a liniei ferate cu resurse proprii, asta pentru că îmi doresc să evităm riscul de a ne bloca în nişte proceduri de achiziţie publică pentru lucrări, însă nu vom putea evita aceste proceduri pentru săparea tunelului pe dub DN1, având în vedere că ne dorim să nu creăm probleme de trafic pe DN1", a declarat Şova.
- 3 kilometri este distanţa pe care în acest moment o acoperă microbuzele între Halta Otopeni şi Aeroportul Otopeni.
Iniţial, Guvernul promitea să realizeze până la Euro 2020 legătura cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Pentru că nu pot face acest lucru în timp util, chiar dacă oficialii au avut la dispoziţie un credit de 300 de milioane de euro de la guvernul japonez încă din 2010! s-a trecut la varianta cu linia de tren, însă nici pentru acest proiect nu pot garanta. Cea mai mare problemă este obţinerea avizelor pentru subtraversarea DN1.
Ministrul Şova dă exemplu Bumbeşti-Livezeni, care are o distanţă de 31 de kilometri, o construcţie impresionantă cu 39 de tuneluri şi 35 de poduri, la care s-a lucrat în mai multe etape şi la care primul bolovan s-a mişcat în 1886 şi în doi ani a fost terminat Filiaşi-Tg. Cărbuneşti. Finalizarea a avut loc în 1948, iar pe şantier au lucrat în jur de 30.000 de oameni, în special tineri.
"... Le-am spus că dacă s-a putut construi linia ferată în munte de la Bumbeşti - Livezeni acum multe zeci de ani, câţiva kilometri de cale ferată la şes trebuie să fim în stare să îi construim cu resurse proprii şi cu tehnologia pe care o are acum CFR SA. Am speranţa că nu ne vom bloca în licitaţia pentru tunel", a mai spus Şova.
"... Pentru că în România, din păcate, lucrurile se întâmplă de o manieră mai degrabă nefericită decât optimistă, suntem pregătiţi să facem transportul până la Gara Otopeni, pe care să o modernizăm - lucru pe care îl au în vedere în paralel cei de la CFR SA - şi să asigurăm un shuttle bus între aeroport şi această haltă. Asta este o variantă pe care nu o exclud, pentru că e bine să nu exclud ceea ce ar putea fi mai rău, dar sunt extrem de determinat să susţin toate eforturile şi să monitorizez toate eforturile pe care le fac cei de la CFR SA să facă de o manieră temeinică, de bună calitate şi în timp legătura la aeroport pe cale ferată cu gară în perimetrul aeroportului", a încheiat ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
Etichete: euro 2020 , otopeni euro2020 , dosar romania euro 2020 , lucian sova , cale ferata otopeni
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții