Calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă va costa aproape 600 milioane de lei. Când va fi gata
18.02.2019, 18:16SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Construcţia căii ferate care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, pe care România şi-a asumat-o în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020, se ridică la 583,8 milioane de lei.
Conform anunţului făcut, luni, într-o conferinţă de presă de reprezentanţi ai Companiei Naţionale CFR SA, tronsonul se întinde pe 2,95 km după cum urmează: zona 1 (500 m) - cale ferată clasică; zona 2 (930 m) - terasament înalt cu structură de pământ înalt şi un podeţ; zona 3 (1.520 m) - viaduct şi două podeţe.
Viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni
Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a declarat, luni, că viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni, aflat în proprietatea omului de afaceri Ion Ţiriac.
"Distanţele între patinoarul de la Otopeni şi viaduct vor fi între 22 şi 26 de metri. Apoi viaductul trece peste împrejmuiri şi magazii, aşa că nu am afectat clădiri sau locuinţe. Viaductul trece la 10 metri de o clădire de birouri şi la 8 metri de un hotel, apoi traversează DN1 şi staţia finală va fi la Terminalul 1 al aeroportului, deasupra sensului girator. Menţionăm că am corelat proiectul cu cel de metrou al colegilor de la Metrorex SA. Ne dorim de asemenea ca acest proiect să fie finanţat într-un procent cât mai mare din fonduri europene, iar în luna mai să putem începe lucrările", a explicat reprezentanta CFR SA.
Manuela Badea a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019.
Lista proprietarilor şi deţinătorilor imobilelor cuprinde un număr total de 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 metri pătraţi, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 metri pătraţi, 11 construcţii împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei.
Când va fi gata construcţia căii ferate care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă
Directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Valentin Dorobanţu, a declarat la rândul său: "Calea ferată va fi realizată în 12 luni, plus cele două luni de proiectare. Data limită pentru depunerea ofertelor pentru proiectare este 25 martie 2019. Lucrările vor începe în aprilie-mai".
Totodată, având în vedere traficul estimat pe tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, Compania Naţională CFR SA a luat decizia dublării liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Lungimea liniei dublate va fi de 7,9 km, iar valoarea investiţiei se ridică la 82,6 milioane de lei.
Consilierul onorific al primului ministru, Gheorghe Popescu, directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii, Manuela Pătrăşcoiu, ministrul Tineretului şi Sportului, Bogdan Matei, şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, şi directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul CFR SA, Valentin Dorobanţu, au participat, luni, la o conferinţă de presă, în cadrul căreia a fost prezentat stadiul pregătirilor în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA solicită celor 12 ţări organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo.
Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.
Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală. Astfel, pe Arena Naţională sunt programate meciuri în zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020. Dacă se califică, echipa naţională a României va juca cel puţin două partide la Bucureşti.
Etichete: henri coanda , gara de nord , calea ferata gara de nord herni coanda
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții