Tot ce trebuie să știi despre MP de Formula 1 al Chinei. Cursa e duminică dimineață, ÎN DIRECT la Digi Sport
12.04.2018, 21:49SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Planul "D" a funcționat de minune pentru Ferrari în Bahrain, iar Sebastian Vettel i-a ținut piept eroic lui Valtteri Bottas care și-a arătat limitele cu această ocazie. Finlandezul a păstrat suspansul până spre ultimii metri ai cursei, apropiindu-se tot mai amenințător de Vettel, dar în final n-a putut să treacă de acesta, deşi a beneficiat de pneuri mai aderente decât pilotul Ferrari. Neamțul a condus întreaga cursă, dar putea să piardă victoria dacă în locul lui Bottas s-ar fi aflat un adversar pe măsura cvadruplului campion mondial. Fanii Ferrari au tremurat din toate încheieturile, dar până la urmă ei au fost cei care au sărbătorit o nouă victorie a favoriților, a doua din sezonul 2018.
Din păcate pentru ei, n-au putut sărbători şi o dublă a Scuderiei din cauza evenimentului nefericit din turul 36 în urma căruia Kimi Raikkonen a fost forțat să abandoneze. În ciuda faptului că pneul stânga-spate nu fusese înlocuit, mașina a coborât de pe cricuri, iar Raikkonen a primit "verde" pe semaforul de la boxe. Neatenția gravă a echipei i-a costat scump pe italieni, iar aici nu ne referim la abandonul din cursă al unuia din cele două monoposturi, ci la accidentarea groaznică a unuia dintre mecanici. Pentru că, la urma urmei, niciun rezultat sau nicio competiție nu este mai presus decât sănătatea/integritatea membrilor echipei. Francesco Cigarini, un mecanic cu experiență care lucrează de mai mulți ani la Scuderie, a suferit o dublă fractură de tibie și peroneu la piciorul stâng și va lipsi o lungă perioadă de timp din cauza unei clipe de neatenție. El a fost supus unei operații de urgență care a fost finalizată cu succes și acum se află în perioada de recuperare care să sperăm că va fi de scurtă durată. "Nu aveam cum să văd ce se întâmplă în spate și, din nefericire, a fost lovit. Treaba mea este să pornesc când primesc lumina verde", a spus Kimi Raikkonen căruia nu i se poate reproșa nimic. Ferrari a fost amendată cu 50.000 de euro pentru eliberarea nesigură a monopostului de la boxe. Este pentru a 3-a oară când Kimi este eliberat nesigur, după greșelile mecanicilor săi din M.P. al Australiei din 2015 și M.P. al Americilor din 2016.
Lewis Hamilton a încheiat pe locul al 3-lea, după ce echipa sa l-a asigurat timp de aproape jumătate de cursă că are suficient timp pentru a-l prinde din urmă pe Vettel dacă rulează în ritmul actual. Calculele nemţilor au fost însă eronate, aşa cum au mai existat cazuri de-a lungul ultimelor sezoane, iar după cursă probabil că au urmat îndelungi discuţii. Mercedes a fost surprinsă de faptul că Ferrari a decis să nu-l mai cheme la boxe pe Vettel, italienii riscând un deznodământ similar cu cel din M.P. al Marii Britanii de anul trecut, atunci când ambele monoposturi Ferrari au suferit pene de cauciuc chiar pe ultimii kilometri ai cursei. Sau mai există varianta în care Mercedes să-şi dorească un campion finlandez anul acesta... Acum că am deschis cutia Pandorei, vă invităm la dezbateri “paşnice” în secţiunea de comentarii.
A fost un podium destul de încruntat, Hamilton fiind supărat deoarece echipa sa nu prea l-a ajutat, neuitându-l nici pe Verstappen din ecuaţie, Bottas era dezamăgit de faptul că nu a putut să treacă de Vettel, iar neamţul era prea stors de puteri pentru a deborda de fericire, aşa cum s-a întâmplat, de exemplu, în garajul Scuderiei Toro Rosso. Italienii au obţinut o clasare neaşteptată pe locul 4 prin pilotul zilei, Pierre Gasly, şi au sărbătorit această reuşită ca pe o victorie. Cu această ocazie ne-au servit şi nouă o lovitură puternică pe care am resimţit-o din plin după ceea ce am scris despre ei în ultima avancronică. Ca să cităm din "clasici"... Karma! Fiți fără grijă că ajungem și la el imediat! Ultima oară când Toro Rosso a terminat pe locul 4 a fost în M.P. al statului Singapore, anul trecut, prin Carlos Sainz. Pe de altă parte, constructorul Honda nu s-a mai aflat în top 4 din 2008, atunci când Rubens Barrichello a încheiat pe locul 3 în M.P. al Marii Britanii. Aşadar, bucurie mare atât pentru Toro Rosso, cât şi pentru Honda, dar probabil că Alonso şi McLaren se bucură şi mai mult. Spaniolul nu s-a mai aflat pe locul al 4-lea al clasamentului general din 2014, iar McLaren este în acest moment prima forţă a Formulei 1 după Ferrari şi Mercedes. Parcă sună mai bine așa decât dacă am fi spus doar că se află pe locul 3.
Red Bull Racing a înregistrat primul dublu-abandon de la M.P. al Italiei din 2012 încoace. De această dată, nici nu a început bine cursa şi cei din garaj deja erau nevoiţi să înceapă să-şi strângă lucrurile. În turul 2, Max Verstappen s-a agăţat de Lewis Hamilton, batavul nefiind dispus să cedeze niciun centimetru în duelul său cu campionul mondial en-titre, iar acest lucru l-a costat. Din nou... Nici nu am apucat să realizăm ce s-a întâmplat că regizorul transmisiunii muta cadrul pe Daniel Ricciardo care îşi parcase maşina pe marginea circuitului, după virajul 8, suferind o problemă de ordin tehnic.
Ciprian Condea şi Digisport.ro v-au pregătit în continuare o avancronică “Made in China”, perfectă pentru a prefaţa cursa de Formula 1 din acest weekend. Vom porni în Marele Premiu al Chinei duminică, 15 aprilie, de la ora 9:10, în direct la Digi Sport 1.
SHANGHAI INTERNATIONAL CIRCUIT, CHINA
Capitala industrială şi financiară a Chinei, Shanghai reprezintă motorul economic al ţării. Cu o populaţie totală peste cea a României (aprox. 24,2 milioane de locuitori), Shanghai înseamnă în limba chineză "deasupra mării". Limba engleză este obligatorie în şcoli încă din clasa întâi, iar asta face din Shanghai unul dintre oraşele cu cei mai mulţi vorbitori de limbă engleză din China.
Shanghai a fost iniţial un micuţ oraş pescăresc numit “Hudu”, cu puţine şanse de a se dezvolta, dar acum este alintat “Perla Orientului”. Cea mai lungă reţea operaţională de metrouri din lume se află în Shanghai (425 km lungime). Ceea ce este şi mai impresionant este că reţeaua de metrouri a fost deschisă acum nu foarte mult timp, mai exact în 1995, deci această performanţă a fost atinsă în doar 23 de ani.
De asemenea, Shanghai este unul dintre oraşele cu cei mai mulţi zgârie-nori din lume. Peste 1.000 de clădiri au mai mult de 35 de metri înălţime, cel mai înalt fiind turnul Shanghai (632 m), a doua cea mai înaltă clădire din lume după Burj Khalifa din Dubai (828 m). Prin designul faţadei de sticlă a clădirii, se realizează o rotaţie de 120 de grade mergând de la bază înspre vârful construcţiei, scopul acestei rotaţii fiind acela de a reduce încărcarea vântului cu 24%. Având 137 de etaje, poate găzdui nu mai puţin de 16.000 de persoane în acelaşi timp, aşadar ar putea să adăpostează întreaga populaţie a oraşului Urziceni, cu tot cu trofeul de campioni ai Ligii I, fără probleme. Cele 149 de lifturi din turnul Shanghai sunt cele mai rapide din lume, atingând viteze de 64,8 km/h (1.080 metri pe minut sau 18 metri pe secundă).
Cu Transrapidul din Shanghai puteţi ajunge din centrul oraşului până la aeroportul internaţional Pudong (30,5 km) în numai 7 minute şi 20 de secunde. Practic, în acest interval aveţi suficient timp să revedeţi prestaţia echipei Red Bull Racing din Marele Premiu al Bahrainului. De două ori... Revenind la subiect, Transrapidul este cel mai eficient serviciu de căi ferate din lume destinat transportului în comun cu o viteză de vârf de 431 km/h şi singurul sistem de trenuri cu levitaţie magnetică de mare viteză din lume. Nici măcar CFR-ul nu poate atinge o asemenea performanţă, deci vă daţi seama.
Locuitorii din Shanghai obişnuiesc să tragă un pui de somn după-amiaza. Nu are importanţă unde se află şi câtă treabă au pentru că odihna are prioritate. Ca să-l cităm pe Ernest Hemingway: “Ador să dorm. Viaţa mea are tendinţa de a se duce de râpă când sunt treaz”. De asemenea, ei au nişte sonerii foarte zgomotoase şi ciudate la telefon, în plus obişnuiesc să răspundă greu la apeluri, probabil pentru a-i binedispune cât mai mult timp pe cei din jurul lor cu muzica pe care o ascultă. Aşadar, să nu fiţi surprinşi dacă vă aflaţi, de exemplu, la metrou şi deodată sună telefonul unei bătrâne pe melodia “Wannabe” a fetelor de la Spice Girls sau dacă vedeţi un bărbat îmbrăcat la costum, cu o servietă de piele în mână al cărui telefon să răsune pe ritmurile “Hard Rock Hallelujah”. Totuşi, e o piesă câştigătoare de Eurovision, spre deosebire de soneriile pe care obişnuim să le auzim noi în staţiile mijloacelor de transport în comun şi nu numai.
Ca o trăsătură dominantă a chinezilor putem remarca faptul că sunt foarte sinceri. Dacă ai mai luat în greutate, ei nu vor ezita să te informeze despre asta, aşa că dacă eşti o persoană ce nu înghite astfel de remarci (pe lângă shaorma pe care tocmai ai degustat-o...), ar fi bine să eviţi călătoriile (sau caloriile...) în Shanghai, mai ales după sărbători. Totuşi, nu o lua ca pe o ofensă. De obicei, sinceritatea lor este bine intenţionată. Mai trebuie să scoatem în evidenţă şi faptul că ei sunt foarte grijulii cu partenerele lor. Un bărbat întotdeauna va lăsa ruşinea deoparte şi nu va sta niciodată pe gânduri dacă va fi pus în situaţia de a-i căra unei femei geanta după o sesiune prelungită de shopping, chiar dacă este vorba despre ceva strident ca o geantă roz bombon cu picăţele. La noi, unii bărbaţi sunt atât de grijulii cu prietenele lor încât le oferă bani pentru a-şi achiziţiona singure flori la ocazii speciale. Ce ar putea fi mai romantic de atât? De fapt, dacă sunteţi nostalgici şi vreţi să vă amintiţi de copilărie, atunci când mergeaţi în tabără, cu cortul în mijlocul naturii, în aerul curat şi nepoluat, fără griji şi fără bani, puteţi să încercaţi şi asta.
Circuitul din Shanghai a fost construit într-o mlaştină şi a avut nevoie de 40.000 de piloni de piatră pentru a fi stabilizat înainte de începerea lucrărilor de construcţie. “Shanghai International Circuit”, aşa cum este denumirea oficială a traseului, a însemnat o investiţie de 370 de milioane de euro pentru chinezi şi reprezintă creaţia celebrului arhitect german Hermann Tilke.
China a găzduit pentru prima oară un Mare Premiu de Formula 1 în 2004 şi a fost un real succes pentru organizatori. Peste un sfert de milion de spectatori, 260.000 mai exact, au asistat la acea cursă. Totuşi, un număr nu foarte mare dacă ne gândim la populaţia totală a Chinei care este estimată la peste 1,41 miliarde de locuitori.
Desenul circuitului seamănă uşor cu un caracter chinezesc numit “shang” şi conţine viraje de viteză redusă spre medie, plus cea mai lungă linie dreaptă din calendarul Formulei 1, măsurând 1,397 km. O altă particularitate a circuitului o reprezintă zona de după linia dreaptă din faţa boxelor, acolo unde piloții trebuie să parcurgă un viraj lung de dreapta, efectuând o rotaţie de 270 de grade şi apoi altul în direcţia opusă până când aproape se revine în poziţia iniţială. O zonă foarte lentă care necesită multă precauţie, mai ales la start. Prin urmare, a se evita atacurile de tip "torpilă"! Măcar Daniil Kvyat nu se va mai afla pe grilă de data asta...
DETALII TEHNICE
- Viraje: 16 (7 de stânga + 9 de dreapta)
- Număr de curse oficiale disputate: 14
- Prima cursă disputată: 2004
- Cele mai multe victorii (piloţi): 5 - Lewis Hamilton (2008, 2011, 2014, 2015, 2017)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 5 - Lewis Hamilton (2008, 2011, 2014, 2015, 2017)
- Cele mai multe victorii (constructori): 5 - Mercedes (2012, 2014, 2015, 2016, 2017)
- Acceleraţie maximă: 54% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 18% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 7
- Schimbări în cutia de viteze: 59/tur
- Consum de combustibil: 1,88 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,397 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 458,1 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 336,4 km/h – Felipe Massa (Williams)
- Viteză maximă estimată în 2018: 344 km/h
- Zone DRS: 2 (prima linie dreaptă şi cea care uneşte virajele 13 şi 14)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 6 (Michael Schumacher – 2006)
- Câştigători cu plecare din pole position: 9 din 14 (64,28%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus
- Uzura pneurilor: Ridicată
- Uzura frânelor: Medie
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
- Lungimea liniei boxelor: 383 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,52 s (timp total: 17,291 s) – Williams (Felipe Massa)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ultrasoft, soft, medium
- Presiuni minime în pneuri: 21,0 psi (pneurile faţă), 20,0 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,714 s (Lewis Hamilton vs. Nico Rosberg – 2015)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +37,776 s (Nico Rosberg vs. Sebastian Vettel – 2016)
- Numărul depăşirilor efectuate în 2017: 33 (cu DRS: 9)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 14
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 60%
- Probabilitate de cursă udă: 29%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Chinei 2005 – Accidentul stupid dintre Christijan Albers şi Michael Schumacher petrecut pe turul de recunoaştere. Fanii Ferrari nici nu apucaseră să se aşeze bine în fotolii că aveau deja în faţa ochilor o scenă de groază. Maşina favoritului lor era avariată în mod inexplicabil de Albers care a dat senzaţia că a încurcat pedalele şi a intrat direct în Schumacher, uşurându-i astfel misiunea lui Fernando Alonso care s-a impus fără prea mari probleme. Ambii piloţi implicaţi în incident au pornit în cursă de pe linia boxelor în maşinile lor de rezervă, dar niciunul n-a reuşit să ajungă la finish, demonstrând încă o dată că ceea ce începe prost, se poate termina și mai prost.
M.P. al Chinei 2006 – Ultima victorie din Formula 1 a lui Michael Schumacher. Cursa din 2006 va rămâne întipărită în memoria fanilor Formulei 1 ca ultima victorie din cariera presărată atât cu glorie, cât și cu controverse a lui Michael Schumacher. Plecat abia din linia a 3-a, de pe locul 6, Schumacher a vrut să-și mai adauge încă o victorie la impresionanta sa colecție, ajungând la 91 de succese, fiind lider detașat la acest capitol chiar și în ziua de azi. Şi probabil că va rămâne aşa multă vreme, dat fiind faptul că următorul clasat în această statistică, Lewis Hamilton, are "doar" 62 de victorii în carieră.
M.P. al Chinei 2007 – Greșeala de începător a lui Lewis Hamilton care l-a costat titlul. Britanicul putea să cucerească titlul chiar în sezonul de debut, dar totul s-a năruit în numai câteva secunde. În penultima etapă a sezonului, Hamilton căzuse pe locul 2 după ce fusese depășit de rivalul său la titlu, Kimi Raikkonen, în turul 31. Chiar și așa, Lewis devenea campion matematic dacă rezultatele acestea se mențineau. Totuși un moment de neatenție, coroborat cu uzura accentuată a pneurilor au făcut ca Lewis să greșească intrarea de la boxe și să rămână împotmolit în pietrișul de pe marginea pistei, spre stupoarea tuturor celor care au asistat la această scenă. În ciuda încercărilor comisarilor de traseu de a-l scoate de acolo, Hamilton a fost forțat să declare forfeit și să redeschidă lupta pentru titlu pe care, de altfel, chiar a pierdut-o în ultima etapă pentru numai un singur punct, în favoarea lui Kimi Raikkonen.
M.P. al Chinei 2010 – Accidentul straniu al lui Sebastien Buemi din antrenamente. Sau acel moment când vezi un buton nou și nu reziști tentației să nu-l apeși. Aceasta a fost senzaţia, dar lăsând gluma la o parte, Buemi s-a trezit într-o fracţiune de secundă că la capătul celei mai lungi linii drepte, la 320 km/h, pneurile faţă decid s-o ia pe cărări diferite din cauza unei cedări de suspensie. Buemi a fost atât de surprins de rarisimul moment încât el încă încerca să vireze pentru a evita contactul cu bariera, deşi monopostul său Toro Rosso rămăsese doar cu roţile de pe puntea spate. Din fericire, incidentul n-a avut nicio urmare notabilă pentru elveţian.
M.P. al Chinei 2011 – Jenson Button opreşte din greşeală la boxa Red Bull Racing. În turul 15 al cursei din 2011 asistam la un alt moment rar întâlnit în Formula 1, şi anume un pilot să oprească în boxa altei echipe. Mecanicii celor de la Red Bull Racing au fost de neînduplecat şi n-au vrut să-l servească pe Button care nu-și dorea decât un set nou de pneuri, mai ales că era aşteptat să sosească şi Vettel. Ei totuşi l-au ajutat pe britanic să-şi găsească rapid boxa pierdută, oferindu-i indicaţii să mai înainteze cu o poziţie. Greşeala l-a costat pe Button un loc, el ieşind în spatele lui Vettel, deşi intrase înaintea acestuia. Şi neamţul a avut de pătimit în urma inexactităţii lui Button, el fiind obligat să aştepte în spatele britanicului până ce acesta a realizat că se afla într-o gravă eroare.
M.P. al Chinei 2011 – Mark Webber pleacă de pe locul 18 şi încheie pe podium. Sesiune de calificări de coșmar pentru Webber care se vedea nevoit să plece din ultima treime a grilei în urma unor probleme electrice, fiind eliminat chiar din Q1. În aceste condiţii, australianul trebuia să facă cursa vieţii pentru a recupera handicapul. Şi a făcut-o! Webber parcă a prins aripi şi a terminat al 3-lea, după ce l-a depăşit în ultimul tur pe Jenson Button, profitând şi de momentul de confuzie al britanicului descris anterior. Australianul a fost la doar 7,5 secunde de învingătorul Lewis Hamilton şi la numai 2 secunde de coechipierul său de la Red Bull Racing, Sebastian Vettel, care a evitat astfel o situaţie ce putea să fie destul de neplăcută pentru el. Nici nu vrem să ne imaginăm ce discuții aprinse ar fi provocat Webber dacă ar fi terminat înaintea lui Vettel, deşi a plecat de pe locul 18, iar neamțul din pole.
M.P. al Chinei 2016 – Naşterea “torpilei”. O lege nescrisă în racing spune că o cursă nu se câştigă în primul viraj. În ciuda faptului că Formula 1 a avut destule momente în ultimii ani în care a demonstrat contrariul, este mai mult o înţelegere tacită ca piloţii să nu-şi asume riscuri însemnate în primul viraj de după start. În 2016, Daniil Kvyat a văzut o portiţă lăsată descoperită de Sebastian Vettel şi a pătruns prin ea, iar neamţul în încercarea de a-l evita a intrat din reflex în coechipierul său, Kimi Raikkonen, care se afla pe exterior. "Am făcut contact, nicio şansă să-l evit. Am avut un Red Bull pe interior care a intrat ca un nebun şi l-am lovit pe Kimi", a semnalat Vettel prin radio. Kvyat şi Vettel au reuşit să termine cursa pe podium şi au avut o discuţie aprinsă în camera de protocol. În timp ce pilotul Ferrari i-a reproşat că a intrat "ca o torpilă", rusul a fost de părere că ceea ce a făcut a fost "racing", crescându-i tensiunea lui Vettel. A fost linişte şi pace doar până la următoarea cursă, cea din Rusia, atunci când "torpila" a lovit din nou. De data aceasta, decisiv. Şi tot pe Sebastian Vettel. Acest lucru pare că l-a costat locul de la Red Bull Racing care a fost preluat din acel moment de Max Verstappen.
ŞTIAŢI CĂ...
- Red Bull Racing şi Mercedes şi-au obţinut primele lor victorii din Formula 1 în China. Dacă Red Bull Racing se impunea în 2009 prin noua lor "bijuterie", Sebastian Vettel, proaspăt recrutat de la Toro Rosso, Mercedes a câştigat aici în 2012, prin Nico Rosberg, devenind cu această ocazie singurul german din istoria campionatului care triumfă pilotând o maşină germană.
- Ar fi nevoie de 76.314.000 de beţişoare chinezeşti pentru a acoperi întreaga suprafaţă a circuitului din Shanghai. Da, cineva cu mult timp liber chiar a calculat asta.
- Sebastian Vettel are punctaj maxim după primele două etape ale sezonului 2018. De 36 de ani nu s-a mai întâmplat ca pilotul care obţine o astfel de performanţă să piardă titlul de campion mondial la final de sezon. Ultima oară când s-a întâmplat acest lucru a fost în 1982, atunci Alain Prost n-a reuşit să profite de startul excelent de sezon, fiind “trădat” şi de motorul Renault care a avut dese cedări, şi a pierdut titlul în faţa lui Keke Rosberg. Nici nu ai presiune, Seb...
- Ultima dată când Ferrari a câștigat primele două curse ale unui sezon a fost în 2004, cu Michael Schumacher, iar atunci a devenit campioană mondială la contructori și Schumi la piloți.
- 14 piloţi diferiţi au urcat pe podiumul Marelui Premiu al Chinei în cele 14 curse desfăşurate până acum aici. Daniel Ricciardo și Valtteri Bottas se află printre piloții care pot îmbunătăți această statistică.
- Sergio Perez a fost primul sub limita punctelor (locul 11) de 4 ori în ultimele 6 curse desfăşurate în China, iar Daniel Ricciardo a încheiat al 4-lea de 3 ori în ultimii 4 ani.
- După doar două curse, aproape toate echipele au punctat, singura excepţie fiind Williams. Legendara echipă britanică se află într-una dintre cele mai negre perioade din istoria sa. Lăsând la o parte faptul că nu au punctat până acum, problema şi mai îngrijorătoare este aceea că doar o singură dată au reuşit să ajungă în Q2 şi asta numai cu un singur pilot, în Australia prin Lance Stroll. Sirotkin încă nu are nicio prezenţă în Q2. Cât să îl mai aşteptăm pe Kubica, Paddy?
- Marele Premiu al Chinei din 2016 a fost una dintre cele 7 curse din istoria Formulei 1 în care nu s-a înregistrat niciun abandon.
- Safety Car-ul a intervenit de fiecare dată în ultimele 3 curse desfăşurate în China, iar ploaia a afectat cel puţin o sesiune oficială în 5 ani din cei 13 petrecuţi de circuitul din Shanghai în calendarul Formulei 1.
REMEMBER - M.P. AL CHINEI 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Daniil Kvyat – 7p
2. Kevin Magnussen – 6p
3. Stoffel Vandoorne – 5p
4. Brendon Hartley – 4p (+2p după M.P. al Bahrainului)
- Carlos Sainz Jr. – 4p
6. Romain Grosjean – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Max Verstappen – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
12. Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Jenson Button – 2p
- Fernando Alonso – 2p
- Marcus Ericsson – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
18. Lance Stroll – 1p
- Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
ZVON. Nici nu a început bine sezonul 2018 că deja au apărut primele zvonuri cu privire la sezonul următor, mai exact primele posibile mutări. Conform unor surse, Daniel Ricciardo pare favorit să-l înlocuiască pe Kimi Raikkonen după actualul sezon. Şi anul trecut au existat multe voci care anunţau trecerea lui Ricciardo la Ferrari şi până la urmă nu s-a concretizat nimic. De data asta însă informaţia pare credibilă, mai ales că Red Bull Racing sugerase acum câteva luni că Verstappen va fi omul de bază la echipă, omul în jurul căruia vor dezvolta austriecii echipa şi monopostul, lucru care nu i-a picat bine lui Ricciardo. Nici măcar celebrul său “shoey” n-a avut un astfel de efect... Australianul ar fi semnat o scrisoare de intenţie cu Ferrari, iar înţelegerea ar fi aproape perfectată. Ulterior, actualul pilot Red Bull Racing a dezminţit aceste zvonuri, dar nu a exclus posibilitatea unor discuţii după începerea etapelor europene. Red Bull i-a stabilit un deadline lui Ricciardo pentru a-şi anunţa decizia privind prelungirea contractului, iar acel deadline expiră undeva prin luna mai. În cazul în care se va anunţa că nu va mai rămâne la Red Bull Racing, vom şti care va fi următoarea sa echipă. Problema va fi alta... La Ferrari sunt slabe şanse ca Ricciardo să se dea la o parte pentru Sebastian Vettel, aşa cum mai obişnuiesc italienii să procedeze cu piloţii lor secunzi, iar acest lucru ar putea declanşa un conflict intern între piloţii Scuderiei. Voi ce credeţi? Ar putea conlucra cei doi în pace şi armonie pentru binele Scuderiei?
Într-un interviu pentru El Mundo Deportivo, Toto Wolff a numit câţiva dintre piloţii de care Mercedes ar fi interesaţi în viitor. Contractele ambilor piloţi ai echipei expiră la finalul actualului sezon. Pare o chestiune de timp până când Lewis Hamilton va semna prelungirea contractului (dacă nu cumva chiar el va fi cel care îl va înlocui pe Kimi Raikkonen la Ferrari...), dar nu acelaşi lucru poate fi spus şi despre Valtteri Bottas. Şeful Mercedes a recunoscut că a purtat discuţii cu Carlos Sainz şi că ar fi o posibilă soluţie pentru viitor. “Carlos Sainz Jr. este un pilot excelent şi dacă se prezintă bine în duelul său cu Nico Hulkenberg, atunci toate echipele vor fi interesate de el. Ni-l dorim pe Carlos alături de noi. Chiar m-am întâlnit şi cu tatăl lui. Deşi fac parte din structura Red Bull, am rămas în relaţii bune”, a spus Toto Wolff. Acesta a mai făcut referire şi la Esteban Ocon, pe care l-a alintat “mica lui comoară”. “Îl cunosc de o lungă perioadă de timp şi progresul său de la an la an este foarte vizibil”, a concluzionat Wolff.
Va fi cursa cu numărul 100 pentru Valtteri Bottas. De 11 ani am avut în pole position doar piloţi nemţi şi britanici. Va schimba finlandezul această statistică? Sau poate celălalt finlandez? De asemenea, Mercedes n-a mai pierdut pole-ul în China din 2012. Rămâne “party mode”-ul invincibil la Shanghai? Sebastian Vettel are punctaj maxim după primele două etape. Va rămâne situaţia neschimbată şi după cea de-a 3-a cursă a sezonului sau va începe Hamilton recuperarea? Vom afla răspunsurile acestui chestionar urmărind weekend-ul “Made in China” a cărui cursa va putea fi urmărită duminică, 15 aprilie, de la ora 9:00, în direct la Digi Sport 1.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Articol scris de Ciprian Condea
Etichete: formula 1 , f1 , hamilton , vettel , f1 china , mp f1 china
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții