Tot ce trebuie să știi despre MP al statului Singapore. Cursa e duminică, la Digi Sport
13.09.2018, 23:53SuperLiga: 'U' Cluj - Farul, duminică, 16:00, DGS 1
SuperLiga: Universitatea Craiova - FCSB, duminică, 21:00, DGS 1
Articol scris de Ciprian Condea
Lewis Hamilton le-a "stricat" sărbătoarea italienilor şi i-a "suflat" victoria lui Kimi Raikkonen care a fost aproape de un nou succes cu Ferrari, primul de la revenirea la Scuderie. Fanii Ferrari sperau la mult mai multe din partea favoriţilor, mai ales după ce Raikkonen şi Vettel au blocat în mod neaşteptat prima linie pe grilă, iar o eventuală dublă la Monza era un vis ce părea să capete contur după calificări. A fost un rezultat excepţional pentru italieni, dar care nu i-a picat prea bine lui Sebastian Vettel care a stat în faţa colegului său pe întreaga durată a turului decisiv. Astfel, Kimi Raikkonen pleca din pole după ce setase cel mai rapid tur din istoria Formulei 1, un tur parcurs cu o viteză medie de 263,587 km/h.
După start, lucrurile păreau să decurgă conform planului, iar piloţii Ferrari treceau primii prin şicana Rettifilo, în ordine neschimbată, făcându-şi fanii să răsufle uşuraţi. "Ce-a fost mai greu a trecut!", păreau să-şi spună ei. Îndreptându-se, însă, către şicana Della Roggia, Lewis Hamilton profită de plasa aerodinamică şi are un plus de viteză substanţial faţă de Sebastian Vettel, lucru care îl ajută să-l atace pe neamţ pe exterior, iar manevra să o finalizeze pe interior. Vettel s-a încăpăţânat să se menţină în faţa lui Hamilton, însă trecând prin îngusta şicană, pneul dreapta-faţă al pilotului Ferrari face contact cu partea laterală stângă a monopostului Mercedes, Vettel se răsuceşte, iar fanii din tribune privesc împietriţi întreaga scenă. Încă o greşeală care se adună la colecţia de gafe care l-ar putea costa pe neamţ titlul mondial (şi) anul acesta. Vettel lasă impresia că, la nivel mental, îi este inferior rivalului rău, Lewis Hamilton. Pilotul Ferrari pare să nu-şi poată stăpâni emoţiile atunci când se află în momente cheie. Dezavantajele din toţi acei ani în care a luat titlul la pas alături de Red Bull Racing, conducând cursele din primul şi până în ultimul viraj, se văd acum. Nu a fost pus în situaţii care să-l solicite psihic, iar acum pare că nu este obişnuit să aibă presiune.
Înainte de a fi acuzaţi că suntem fani Hamilton, vom trece peste acest punct de vedere subiectiv pe care ne dorim să-l trataţi ca atare. În urma celor întâmplate, toată speranţa fanilor italieni apăsa cu greu pe umerii lui Kimi Raikkonen, rămas singur în vizorul lui Hamilton. Însă, e greu să-l faci pe Iceman să clacheze sub presiune. Spre deosebire de alţii... Acum, Kimi era cel care trebuia să beneficieze din partea Ferrari de strategia cea "bună", lucru cu care nu prea era obişnuit în ultima vreme. În turul 20, Kimi intra primul la boxe pentru schimbul de pneuri, Ferrari reacţionând la "cacealmaua" celor de la Mercedes care dăduseră senzaţia că ei vor schimba primii, iar liniştea se aşternuse peste Monza. Fanii Ferrari urmăreau cu respiraţia tăiată şi se rugau ca totul să decurgă perfect, fără greşeală. Kimi avea mare nevoie de un schimb impecabil din partea mecanicilor Ferrari, lucru care s-a şi întâmplat de altfel. În uralele tifosilor, Ferrari realiza cea mai rapidă oprire la boxe din întreaga cursă, 2,2 de secunde. Kimi revenea pe pistă în urma conaţionalului său de la Mercedes AMG, Valtteri Bottas, care avea din nou ingrata misiune de a-l încurca pe Kimi. Şi şi-a îndeplinit misiunea cu brio. Bottas a rămas pe pistă cât de mult a putut şi l-a ţinut în urma sa pe Kimi, spre disperarea fanilor Ferrari care suspinau de zor în tribune. Aceştia, dacă ar fi putut, ar fi intrat pe circuit şi i-ar fi împins maşina lui Kimi pentru ca acesta să poată trece de Bottas. Sau, mai simplu, ar fi acţionat direct asupra maşinii lui Hamilton...
După ce i-a făcut viaţa un chin lui Raikkonen, Bottas intră în sfârşit la boxe în turul 36, iar fanii Ferrari reacţionează diferit. O parte din ei îl huiduie pe Valtteri, iar ceilalţi îl aplaudă pe Kimi pentru că a scăpat de pilotul Mercedes şi a revenit în fruntea cursei. Pericolul nu se încheiase însă, ci de-abia acum începea. Hamilton îl urmărea îndeaproape pe Raikkonen, aşteptând momentul ideal de a-l ataca decisiv. Tururile se scurgeau, dar Hamilton dădea senzaţia că are suficiente resurse de a trece de Kimi şi totul părea doar o chestiune de timp până o va face. Emoţiile creşteau la fiecare parcurgere a liniei din dreptul boxelor. Cu doar 9 tururi înainte de finalul cursei, Hamilton lansează atacul pe exteriorul şicanei Rettifilo şi finalizează manevra pe interior, Raikkonen neputând să opună rezistenţă şi fiind nevoit să se recunoască învins, la fel ca întreaga echipă Ferrari. Mercedes câştigase o nouă bătălie în lupta cu rivalii italieni, dar războiul este departe de a fi decis. În spate, Verstappen a fost penalizat cu 5 secunde (care l-au costat podiumul) după ce s-a apărat incorect în duelul cu Valtteri Bottas şi l-a lovit pe finlandez în uralele italienilor, iar Vettel a reuşit o cursă de limitare a daunelor excelentă şi a încheiat pe locul al 4-lea în ciuda faptului că era pe ultimul loc la capătul primului tur.
Etapa a 15-a a sezonului îl găseşte pe Sebastian Vettel la 30 de puncte distanţă de Lewis Hamilton, iar de aici nu mai este loc de greşeală. Pilotul Ferrari este obligat să înceapă "marea remontada" chiar din acest weekend. Marele Premiu al statului Singapore va fi duminică, 16 septembrie, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1.
MARINA BAY, SINGAPORE
Singapore este doar al 3-lea oraş-stat din lume, împreună cu Principatul Monaco şi Vatican, şi singura insulă oraş-stat din lume. Aproximativ 5,6 milioane de locuitori se “înghesuie” pe o suprafaţă de numai 719 km pătraţi, transformând Singapore în ţara cu cea mai mare densitate a populaţiei din lume (cca. 7.800 de locuitori pe kilometru pătrat), după Monaco. Singapore a fost declarată republică independentă pe data de 21 septembrie 1965, după ce s-a scindat de Malaezia, poate de aceea multă lume încă mai confundă Singapore cu Malaezia sau China.
Povestea acestui teritoriu începe de la un prinţ din Palembang (Sumatra, Indonezia), Sang Nila Utama, care în anul 1299 a descoperit o nouă insulă şi, văzând o creatură ce părea a fi un leu, a numit-o “Singapura”, ceea ce se poate traduce ca “Oraşul Leului” în limba sanscrită. Simbolul statului Singapore este “Merlionul”, o statuie înaltă de 8,6 metri care cântăreşte 70 de tone, reprezentând o creatură mitică jumătate leu (în semn de recunoştinţă pentru Sang Nila Utama) şi jumătate peşte (un tribut pentru istoria antică a oraşului).
Drapelul statului Singapore are o simbolistică aparte. Culoarea roşie semnifică frăţia universală şi egalitatea omului, în timp ce culoarea albă simbolizează puritatea şi virtutea. Semiluna reprezintă o tânără naţiune în curs de dezvoltare, iar cele cinci stele întruchipează idealurile democraţiei, păcii, progresului, justiţiei şi egalităţii.
Un consiliu britanic a realizat un studiu care a relevat faptul că singaporezii au cel mai rapid mers din lume. În medie, ei pot să parcurgă o distanţă de 18 metri în numai 10,55 secunde, adică într-o oră pot să meargă 6,15 km. Singapore, împreună cu Taiwan, Coreea de Sud şi Hong Kong fac parte din gruparea “Tigrii Asiei de Est” datorită creşterii lor economice care a înregistrat progrese enorme în ultimele decenii.
În Singapore, curăţenia toaletelor este luată foarte în serios, aşa cum ar trebui să se întâmple de altfel în orice ţară civilizată. Poţi să primeşti o amendă de până la 500 de dolari dacă nu tragi apa la toaletă după folosire. Apropo de bani, pe spatele bancnotei de 1.000 de dolari sunt notate cu microtext versurile imnului “Majulah Singapura”. De asemenea, se spune că unul din 6 singaporezi dispune de o avere de peste 1.000.000 de dolari. Atenţie, vorbim de bani disponibili, ceea ce înseamnă că proprietăţile, afacerile şi maşinile nu intră la socoteală. Singapore are parte de cel mai ridicat procentaj de milionari din lume (17%), peste ţări precum Qatar (14%), Kuweit (12%) şi Elveţia (10%).
Poate nu ştiai, dar în Singapore este interzisă guma de mestecat, de aceea o să fii surprins să afli că nu vei găsi aşa ceva în niciun magazin. Dar de ce? Scopul principal al guvernului este de a păstra ţara curată şi ştim cu toţii câţi oameni aruncă guma de mestecat pe stradă, fără să se gândească la consecinţe. De altfel, dacă arunci orice fel de gunoi pe stradă, va trebui să scoţi din buzunar o “bancnotă cu imn”. Însă nu doar atât... Dacă eşti prins de trei ori că faci aşa ceva, vei fi obligat să munceşti în folosul comunităţii şi vei purta o vestă pe care scrie: “Sunt un om care face mizerie”. Poate părea pueril la prima vedere, dar cam aşa se menţine o ţară curată...
Climatul ecuatorial de care beneficiază Singapore determină valori foarte ridicate de temperatură pe întreg parcursul anului. Cea mai scăzută temperatură înregistrată vreodată în Singapore a fost de 19,4 grade Celsius pe 31 ianuarie 1934, iar cea mai ridicată – 36 de grade Celsius pe 26 martie 1998. Cele mai călduroase luni din an sunt aprilie şi mai, iar deseori se înregistrează peste 33 de grade. Aşadar, pentru ei, o zi răcoroasă înseamnă o zi cu 22-23 de grade, lucru care se întâmplă rar, chiar şi noaptea.
Încă de la cursa inaugurală, Marele Premiu al statului Singapore a reprezentat o poveste de succes a Formulei 1. Pe 28 septembrie 2008, Formula 1 disputa la Singapore primul Mare Premiu pe timp de noapte din istorie, iar atât fanii, cât şi piloţii aveau ocazia de a trăi o nouă experienţă. Aceştia din urmă au parte şi de o mare provocare aici: să pilotezi pe timp de noapte este ceva ce ar putea părea plăcut la prima vedere, dar dacă stai să te gândeşti că eşti înconjurat în permanenţă de bariere, iar cea mai mică clipă de neatenţie poate să-ţi decidă soarta cursei, s-ar putea să-ţi schimbi părerea...
Nici suprafaţa asfaltică nu îi ajută prea tare pe piloţi, ba dimpotrivă, Marina Bay este unul dintre cele mai denivelate circuite din calendar, lucru de luat în seamă având în vedere durata semnificativă a cursei. Un alt factor important este umiditatea extremă (80%), specifică zonei geografice din care face parte, Singapore fiind un stat situat la doar 137 km nord de Ecuator. Din această cauză, se spune că un pilot poate să piardă chiar şi 3 kg din greutatea corporală pe parcursul unui weekend de cursă.
Toate aceste aspecte fac din Marele Premiu al statului Singapore una dintre cele mai grele curse, atât din punct de vedere fizic, cât şi mental, din calendar.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 23 (14 de stânga + 9 de dreapta)
- Număr de curse disputate: 10
- Prima cursă disputată: 2008
- Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Sebastian Vettel (2011, 2012, 2013, 2015)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 4 – Sebastian Vettel (2011, 2012, 2013, 2015)
- Cele mai multe victorii (constructori): 3 – Red Bull Racing (2011, 2012, 2013)
- Acceleraţie maximă: 47% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 23% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 12
- Cea mai mare forţă laterală: 3,0G (virajul 3)
- Schimbări în cutia de viteze: 84/tur
- Consum de combustibil: 1,72 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 0,832 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 301,2 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 308,3 km/h – Lewis Hamilton (Mercedes AMG)
- Viteză maximă estimată în 2018: 311 km/h
- Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor și porţiunea dintre virajele 5-7)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 15 (Fernando Alonso, 2008)
- Câştigători cu plecare din pole position: 7 din 10 (70%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Maxim
- Uzura pneurilor: Medie
- Uzura frânelor: Ridicată
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Mediu
- Lungimea liniei boxelor: 403 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,27 s (timp total: 28,466 s) – Mercedes AMG (Lewis Hamilton)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: HYPERSOFT, ULTRASOFT, SOFT
- Presiuni minime în pneuri: 18,5 psi (pneurile faţă), 17,5 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,293 s (Fernando Alonso vs. Sebastian Vettel – 2010)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +32,627 s (Sebastian Vettel vs. Fernando Alonso – 2013)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 16 (cu DRS: 2)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 7
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 100%
- Probabilitate de cursă udă: 21%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al statului Singapore 2008 – Scandalul "Crashgate". Poate cel mai memorabil moment din scurta istorie a cursei din Singapore s-a consumat chiar la manşa inaugurală. Nelson Piquet Jr. a pierdut controlul maşinii într-un loc neobişnuit, într-un mod neobişnuit şi în nişte circumstanţe... să le numim "suspecte". Adevărul a ieşit la iveală un an mai târziu, după ce brazilianul a fost dat afară de la Renault în plin sezon, lucru care l-a făcut să dea în vileag întregul plan. Lui Piquet i s-a cerut să facă deliberat un accident pentru a aduce Safety Car-ul pe pistă şi pentru a-l readuce în cărţile pentru victorie pe Fernando Alonso care avusese o sesiune de calificări de coşmar, fiind nevoit să plece în cursă abia de pe poziţia a 15-a a grilei. Lucrurile au decurs conform planului, iar Alonso a câştigat nesperat, însă persoanele din cadrul echipei Renault care au decis această desfăşurare a evenimentelor au primit suspendări record, şi anume şeful echipei, Flavio Briatore (suspendare pe viaţă), şi inginerul de cursă Pat Symonds (5 ani). Ulterior, acestea au fost reduse în urma plăţii unor despăgubiri (15.000 de euro pentru Briatore, respectiv 5.000 de euro pentru Symonds).
M.P. al statului Singapore 2008 – Felipe Massa pleacă de la boxe cu tot cu furtunul de realimentare. Conform spuselor brazilianului, acesta a fost momentul care l-a costat titlul în acel sezon. Massa era lider până când a fost chemat la boxe pentru o oprire ce se dorea a fi una obişnuită, însă brazilianul a primit un semnal eronat să plece, deşi furtunul de realimentare nu fusese scos. În final, Massa a încheiat cursa în afara punctelor, pe locul 13, în timp ce rivalul său la titlu, Lewis Hamilton, a terminat pe podium. Şi David Coulthard a păţit ceva similar ceva mai târziu, însă el s-a oprit imediat pentru a i se scoate furtunul.
M.P. al statului Singapore 2010 – Robert Kubica revine după o pană. Cu doar 15 tururi înainte de final, polonezul a avut neplăcuta experienţă de a face pană în timp ce se lupta pentru locul 6 cu Rubens Barrichello. El opreşte la boxe şi revine pe circuit pe locul 13, dar neînfricatul pilot Renault nu-şi pierde încrederea şi reuşeşte să revină pe locul 7 după o goană nebună după puncte. Îl vreţi înapoi?
M.P. al statului Singapore 2011 – Incidentul discutabil dintre Lewis Hamilton şi Felipe Massa. Cei doi piloţi au avut parte doar în sezonul 2011 de nu mai puţin de 5 dueluri care s-au lăsat cu urmări. În Singapore, Hamilton i-a atins pneul dreapta-spate al lui Massa, iar brazilianul s-a ales cu o pană care i-a anulat orice speranţă la o clasare bună, în timp ce britanicul a abandonat după ce primise şi un drive-through. După cursă, Massa i-a întrerupt interviul lui Hamilton, bătându-l pe umăr şi spunându-i ironic: "Bună treabă! Foarte bună!". Apoi, brazilianul şi-a explicat gestul: "După cursă am încercat să vorbesc cu el ca să clarific lucrurile, dar a plecat fără să mă bage în seamă, aşa că i-am spus ceea ce aveam de spus când l-am văzut în zona de interviuri".
M.P. al statului Singapore 2014 – Strategia riscantă, dar inspirată, a celor de la Force India pentru Sergio Perez. Cu 16 tururi rămase până la finalul cursei din 2014, Perez se afla departe de orice speranţă de a intra în puncte. Atunci echipa sa a luat o decizie riscantă: l-a chemat pe mexican pentru a 4-a oară la boxe pentru un nou set de pneuri. Revenit pe pistă pe locul 15, Perez profită de faptul că adversarii săi îşi menajau pneurile pentru a ajunge cu ele la final şi începe să treacă de fiecare dintre ei, unul câte unul. În ultimul tur, el trece de Raikkonen şi Bottas şi termină al 7-lea. "A fost un risc care putea să decurgă în oricare altă direcţie", au recunoscut cei de la Force India.
M.P. al statului Singapore 2015 – "Renaşterea" lui Max Verstappen. Mari probleme pentru olandez la startul cursei din 2015, atunci când monopostul său Toro Rosso a refuzat să plece de pe loc. Acesta a fost împins până la boxe, acolo unde echipa a reuşit să-i repornească motorul şi să-l readucă în cursă pe Max, însă departe, pe ultimul loc şi la un tur în spatele celorlalţi. Safety Car-ul l-a ajutat să revină în acelaşi tur cu liderii şi de acolo Verstappen a ştiut ce are de făcut. A luptat şi a încheiat pe locul 8, imediat deasupra coechipierului său, Carlos Sainz Jr., pe care olandezul a refuzat categoric să-l lase să treacă, aşa cum îi ceruse echipa.
M.P. al statului Singapore 2015 – Un fan traversează calm circuitul ca şi cum s-ar afla pe o trecere de pietoni. Evenimentul din 2015 a mai avut un punct de interes pe care nu ni l-am fi dorit. Un britanic în vârstă de 27 de ani a provocat un Safety Car în turul 37 după ce a pătruns pe circuit pe o poartă uitată larg deschisă. Primul care l-a văzut a fost chiar liderul cursei Sebastian Vettel care a anunţat prin radio: "Este un fan pe pistă!". Ca urmare a faptelor sale, "pietonul" a executat 6 săptămâni de închisoare şi a primit o amendă în valoare de 1.800 de dolari. "A trebuit să mă uit de două ori pentru că nu eram sigur dacă văd bine. Cred că l-am văzut când îşi făcea o poză. Sper că măcar i-a ieşit bine şi că a fost bine focalizată", a glumit Vettel după cursă.
M.P. al statului Singapore 2017 – Start horror pentru Ferrari. Fanii Scuderiei ar putea considera celebrul film de groază "Exorcistul" doar un desen animat pe lângă startul cursei de anul trecut. Ferrari era în cărţi de a obţine un rezultat mare în Singapore după dubla realizată în calificări, însă ambele maşini au ieşit din cursă chiar în primul tur, în urma unui accident care l-a avut la mijloc pe Max Verstappen. La propriu... Olandezul a fost făcut sandwich de cele două monoposturi Ferrari şi cei trei protagonişti nu au putut evita contactul, luându-l cu ei şi pe Fernando Alonso care s-ar fi instalat pe locul al 2-lea cu al său McLaren Honda dacă nu s-ar fi împotrivit karma. Pentru prima dată în istoria Scuderiei, italienii ieşeau cu ambele maşini din primul tur al unei curse.
ŞTIAŢI CĂ...
- De 6 ori în ultimele 7 sezoane s-a întâmplat ca învingătorul din Singapore să devină campion mondial la final de sezon. Singura excepţie a fost înregistrată în 2015, atunci când s-a impus Sebastian Vettel.
- Marele Premiu al statului Singapore este cel mai lung Mare Premiu din calendar ca durată. Nicio cursă nu s-a încheiat până acum în mai puţin de 115 minute, aşa că vă recomandăm să vă faceţi serios proviziile deoarece ne aşteaptă o cursă “maraton”.
- Pe parcursul unui tur de pistă, un pilot schimbă în medie o treaptă în cutia de viteze la fiecare 60 de metri.
- Sergio Perez a terminat în puncte toate cele 7 curse din Singapore la care a participat, iar Daniel Ricciardo a încheiat pe locul secund de fiecare dată în ultimii 3 ani.
- În 5 din cele 10 curse desfăşurate la Singapore, învingătorul a condus cursa din primul şi până în ultimul tur. Sebastian Vettel a reuşit acest lucru de 3 ori (2011, 2013 şi 2015) şi a fost lider timp de 221 de tururi, cele mai multe din istoria circuitului.
- Din 2009, Red Bull Racing a plecat în fiecare an cu ambele maşini din top 7 la Singapore, iar Lewis Hamilton nu a plecat niciodată mai jos de locul 5. De asemenea, în ultimii 3 ani, Mercedes nu a prins topul 4 în calificări de două ori.
- Doar o singură dată nu am avut niciun neamţ pe primele două locuri în Singapore - anul trecut.
- Max Verstappen va lua startul cu numărul 75 în acest weekend, iar Nico Hulkenberg va atinge borna de 150 de starturi, fiind al 36-lea pilot din istoria Formulei 1 care ajunge la acest număr. De asemenea, neamţul este şi singurul pilot care face acest lucru fără să fi gustat până acum din şampania de pe podium.
- Anul trecut, doi piloţi de pe grilă şi-au obţinut cele mai bune clasări din carierele lor: Carlos Sainz – locul 4 şi Stoffel Vandoorne – locul 7.
- Safety Car-ul şi-a făcut simţită prezenţa în toate cele 10 curse desfăşurate până acum pe circuitul Marina Bay. Bernd Maylander este pregătit să parcurgă câteva tururi şi în acest an, dar oare cine îi va acorda această "şansă"?
REMEMBER - M.P. AL STATULUI SINGAPORE 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Marcus Ericsson – 7p
- Romain Grosjean – 7p
3. Max Verstappen – 5p (+2p după M.P. al Italiei)
4. Brendon Hartley – 4p
- Nico Hulkenberg – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p
- Lance Stroll – 4p
- Pierre Gasly – 4p
- Valtteri Bottas – 4p
10. Sebastian Vettel – 3p
- Kevin Magnussen – 3p
12. Fernando Alonso – 2p
- Sergio Perez – 2p
- Kimi Raikkonen – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
17. Jolyon Palmer – 1p
- Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
11 septembrie a fost ziua “breaking news-urilor” pentru fanii Ferrari. Italienii anunţau că l-au “deturnat” pe Kimi Raikkonen din drumul către un nou sezon în echipamentul echipei alături de care obţinea titlul de campion mondial acum 11 ani. Ferrari confirma astfel zvonurile care apăreau tot mai insistent şi care prevesteau o eventuală despărţire de finlandez, în ciuda faptului că fanii săi făcuseră chiar şi o petiţie pentru ca acesta să mai fie păstrat încă un an, petiţie care până la ora redactării acestui articol a strâns nu mai puţin de 90.000 de semnături. “De-a lungul acestor ani, contribuţia lui Kimi la echipă, ca pilot şi ca om, au fost esenţiale. El a jucat un rol decisiv în creşterea echipei şi, în acelaşi timp, a fost întotdeauna un om de echipă minunat. Fiind campion mondial alături de Scuderia Ferrari, el va face întotdeauna parte din istoria şi familia echipei. Îi mulţumim lui Kimi pentru toate acestea şi îi dorim lui şi familiei sale un viitor prosper”, se arată în scurtul comunicat emis de italieni. Ne şi închipuim reacţia lui Kimi după ce a citit aceste fraze... Suntem convinşi că a fost extrem de atins de fiecare cuvânt citit. În timp ce Ferrari făcea anunţul despărţirii, finlandezul nu a dorit să-şi ţină în suspans fanii şi anunţa pe contul său de Instagram că a semnat un contract pe 2 ani cu Sauber, echipa la care şi-a făcut debutul în Formula 1 în urmă cu 17 ani. Practic, putem spune că a luat-o de la capăt. La scurt timp, Ferrari emite un nou comunicat de presă, şi mai scurt decât primul, în care anunţă sec înlocuitorul lui Kimi. Nu a fost nicio surpriză să aflăm că e vorba de Charles Leclerc (care va împlini 21 de ani peste o lună). “Scuderia Ferrari anunţă că în decursul următorului sezon de Formula 1, Charles Leclerc va pilota pentru echipă alături de Sebastian Vettel”, este întregul comunicat. Poate că ar fi fost frumos să existe şi o formulă/mesaj de bun venit, dar probabil că e OK şi aşa... Leclerc devine astfel cel mai tânăr pilot al Scuderiei din 1961 încoace, atunci când mexicanul Ricardo Rodriguez concura în M.P. al Italiei la doar 19 ani şi 208 zile. Pilotul monegasc, campion al seriei GP3 în 2016 şi al Formulei 2 în 2017, este pilot al Academiei Ferrari şi în prezent se află la sezonul său de debut în Formula 1, acumulând 13 puncte după 14 etape pentru echipa Sauber Afla Romeo.
Doar de 2 ori s-a întâmplat în ultimele 9 curse din Singapore ca deţinătorul pole-ului să nu câştige, ceea ce înseamnă că sesiunea de calificări este foarte importantă: în 2012, Lewis Hamilton a abandonat de pe primul loc din cauza unei probleme tehnice la McLaren-ul său, iar anul trecut nu mai are rost să vorbim. De asemenea, de 6 ori în ultimele 7 sezoane, învingătorul de pe circuitul Marina Bay a devenit campion mondial. Se va continua “tradiţia”? Vom afla urmărind Marele Premiu al statului Singapore, duminică, 16 septembrie, de la ora 15:00, în direct la Digi Sport 1.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , lewis hamilton , f1 , sebastian vettel , formula 1 digi sport , f1 singapore , kimi raikkonen , formula 1 singapore , marele premiu singapore , grand prix singapore
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții