Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu de Formula 1 al Germaniei! Cursa e duminică, ÎN DIRECT la Digi Sport
19.07.2018, 23:34SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Articol scris de Ciprian Condea
Sebastian Vettel îi egalează recordul de 51 de victorii al lui Alain Prost și se distanțează la 8 puncte de rivalul său, Lewis Hamilton, în urma succesului înregistrat în Marele Premiu al Marii Britanii. Odată cu cea de-a 4-a victorie din sezon, Scuderia Ferrari câştigă din nou pe pământ britanic după 7 ani. Ultimul pilot care reuşea să aducă sărbătoarea italiană la Silverstone era Fernando Alonso în 2011.
Cursa de casă a lui Lewis Hamilton nu a început aşa cum şi-ar fi dorit britanicul. Deşi părea să fie weekend-ul lui Lewis, pilotul Mercedes obţinând pole-ul în calificările de sâmbătă, startul său a fost mediocru, acest lucru transformându-l într-o pradă uşoară pentru cei din urma sa. Rând pe rând, Hamilton a fost depăşit de Sebastian Vettel, de colegul său, Valtteri Bottas, iar când i-a venit rândul lui Kimi Raikkonen, finlandezul a făcut şi el o "greşeală necaracteristică", de o asemănare izbitoare cu cea a lui Vettel din Marele Premiu al Franţei, atunci când Bottas îi căzuse victimă neamţului.
Dacă la acel moment comisarii de cursă au decis ca Vettel să fie penalizat cu 5 secunde, Kimi a primit un timp suplimentar de 10 secunde, lansând îndelungi discuţii în mediul online şi nu numai, cu privire la corectitudinea şi echidistanţa cu care sunt acordate aceste penalizări. Vom lua drept exemplu numai declaraţia fostului pilot de Formula 1, Jacques Villeneuve, care a fost de părere că "aflându-ne în Marea Britanie, iar Hamilton fiind în luptă pentru titlu, Raikkonen merita 10 secunde de penalizare. Dacă era Bottas în locul lui Hamilton, ar fi fost doar 5 secunde". Glumind puţin am putea spune că Raikkonen s-a revanşat pentru favorul lui Vettel care l-a ajutat în Franţa în lupta pentru locul al 3-lea din clasamentul general şi, în acelaşi timp, şi-a asigurat contractul pe sezonul viitor.
Trezindu-se dintr-odată din favorit la victorie abia pe ultimul loc, Hamilton a început apoi goana nebună după puncte. În numai 10 tururi, britanicul a reuşit să intre în top 6, făcând ca totul să pară pentru el doar un joc cu setările de dificultate date pe amator. Însă abia de aici începea greul. Un ajutor nesperat a apărut în turul 34, atunci când Marcus Ericsson a greşit pe primul viraj, cu DRS-ul larg deschis în stil Grosjean, şi a adus prima neutralizare a cursei. Acest lucru a făcut ca toate strategiile să fie recalculate rapid. Doar Valtteri Bottas a rămas pe circuit dintre cei aflaţi în fruntea cursei, iar acest lucru i-a adus primul loc, Sebastian Vettel preferând să intre la boxe pentru pneuri noi.
La scurt timp de la restart, Romain Grosjean şi Carlos Sainz au ieşit împreună din cursă în urma unui contact al cărui unic vinovat sigur trebuie să fi fost Ericsson. Cu pneuri proaspete, Vettel l-a vânat continuu pe Bottas care nu mai putea să menţină un ritm decent din cauza pneurilor care îşi pierduseră aproape orice strop de aderenţă şi părea că este doar o chestiune de timp până când Vettel va lansa atacul triumfător. Iar acesta a venit cu doar 6 tururi înainte de final. Pilotul Ferrari s-a aruncat pe interiorul lui Bottas în virajul Brooklands şi a finalizat cu succes depăşirea care i-a adus victoria. La scurt timp, Bottas a fost "înghiţit" şi de Hamilton care a venit la pachet cu "umbra sa" din etapa britanică, Kimi Raikkonen, astfel că pilotul finlandez al echipei Mercedes AMG a ratat în final chiar şi clasarea pe podium.
Deşi a terminat al 2-lea, obiectiv care părea aproape imposibil de atins după primele viraje ale cursei, Lewis Hamilton s-a arătat destul de afectat de cele petrecute pe pistă şi a evitat să se prezinte la interviul luat la cald de Martin Brundle. Până la urmă, specialistul Sky Sports a reuşit să smulgă câteva cuvinte de la Lewis mai greu decât i-a fost cu Kimi Raikkonen, lucru aproape imposibil de imaginat. Hamilton a ocolit să răspundă la subiect despre ceea ce a fost întrebat, singurele declaraţii adevărate oferindu-le la scurt timp după festivitatea de premiere pe una dintre reţelele sale de socializare: "Kimi şi-a prezentat scuzele, iar eu i le-am acceptat, aşa că mergem înainte. A fost un incident de cursă şi nimic mai mult". Este foarte posibil ca nu acestea să fi fost chiar cuvintele pe care le avea în minte în timpul cursei, dar le vom lua ca atare. Referitor la "fuga" sa de la interviu, Lewis a spus: "Am pierdut 3 kg încercând să revin la vârf. Abia mai aveam energia de a sta în picioare, darămite să mai şi vorbesc. N-a fost vorba de frustrare, ci pur şi simplu eram epuizat atât fizic, cât şi emoţional".
Începem cea de-a doua jumătate a sezonului 2018 la Hockenheim, acolo unde Sebastian Vettel speră să aducă din nou fericirea pe chipurile conaţionalilor săi. Neamţul s-a impus în cursa de casă a lui Lewis Hamilton, în schimb britanicul are şansa de a-şi lua revanşa în acest weekend în Marele Premiu al Germaniei care va putea fi urmărit duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
HOCKENHEIMRING, GERMANIA
Germania a fost formată la un moment dat dintr-un grup de mici regate, ducate şi principalităţi. Acestea au fost unite şi au compus Imperiul German ("Deutsches Reich") în anul 1871. Ceva mai târziu, în 1949, acesta a fost împărţit în Republica Democrată Germană (sau Germania de Est), susţinută de sovietici, şi Republica Federală Germană (sau Germania de Vest). Din data de 3 octombrie 1990, la scurt timp după revoluțiile care au dus la căderea comunismului în Germania de Est și în restul Europei de Est, cele două republici au fost reunificate, rezultând Germania din ziua de azi. Capitala Germaniei a fost mutată de 7 ori de-a lungul istoriei sale. Pe rând, oraşele care au devenit capitală de stat au fost: Aachen, Regensburg, Frankfurt, Nuremberg, Berlin, Weimar, Bonn, iar din 1990, s-a revenit la Berlin.
Germania este supranumită uneori "ţara poeţilor şi a gânditorilor" ("das land der dichter und denker"). Din lista lungă de personalităţi marcante amintim doar de: Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven, Johann Wolfgang von Goethe, Georg Friedrich Händel, Robert Schumann, Johannes Brahms, Richard Wagner, Richard Strauss, la care adăugăm celebrii filosofi Immanuel Kant, Arthur Schopenhauer, Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger, Georg Wilhelm Friedrich Hegel, iar lista poate continua.
Când vă gândiţi la Germania, poate că cei mai mulţi dintre voi nu au în minte compozitori sau filosofi germani, ci maşinile nemţeşti. Şi nu vă judecăm absolut deloc deoarece Germania este unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume - aproape 6 milioane de unităţi vândute în 2015, iar Volkswagen Golf este unul dintre cele mai bine vândute modele din toate timpurile. În 2016, mărcile nemţeşti care au înregistrat cele mai mari vânzări au fost Volkswagen, Audi, Mercedes şi BMW.
La capitolul activităţi culturale, Germania stă poate cel mai bine dintre toate ţările dian lume, cu 6.200 de muzee, 820 de săli de teatru, 130 de orchestre profesioniste şi 8.800 de librării în anul 2013. Deşi pare de neimaginat, nemţii merg mai mult la expoziţii şi activităţi din domeniul culturii decât la meciuri de fotbal. Şi nu putem spune că nu au ce vedea şi pe stadioane, ba dimpotrivă. Bundesliga reprezintă unul dintre cele mai importante campionate de fotbal din lume, poate chiar cel mai puternic împreună cu Premier League şi La Liga.
Nu avem cum să vorbim despre Germania şi despre fotbal dacă nu introducem în ecuaţie şi berea, care nu mai este demult o necunoscută pentru nemţi. Aceştia se află pe locul al 2-lea în Europa din punctul de vedere al consumului de bere, după cehi. În 2012, nemţii au consumat nu mai puţin de 9,65 de miliarde de litri de bere, iar dacă vă gândiţi că e mult, acesta este cel mai scăzut nivel de la reunificarea din 1990 încoace. Există 1.200 de fabrici de bere care produc peste 5.000 de branduri. Dacă vrei să comanzi o bere într-un pub din Germania, pur şi simplu trebuie doar să-i arăţi chelnerului degetul mare şi creierul său va procesa imediat comanda. De altfel, se spune că în Bavaria berea este considerată aliment. Scriind acest paragraf, parcă şi nouă ni s-a făcut cam "foame"... Apropo de acest lucru, când eşti întrebat dacă vrei să comanzi ceva, “danke” (“mulţumesc”) înseamnă de fapt “nu, mulţumesc”. Dar dacă zici “bitte” (“te rog”), atunci e un mare “da”. Deci, recapitulând “danke” = “nu, mulţumesc” şi “bitte” = “da, te rog”. Citând din clasici, ar mai fi şi varianta “danke, Schanke!”.
Duminica este considerată zi de odihnă în Germania şi totul este închis cu excepţia bisericilor, evident. Aşa că să nu vă aşteptaţi să faceţi cumpărături duminica pentru că nu veţi avea succes. Nici să nu vă gândiţi să faceţi renovări prin casă pentru că datul cu bormaşina duminica este interzis. Aşadar, acel superb “Car cu boi” primit cadou la nuntă va trebui să aştepte până luni pentru a fi expus la loc de cinste în sufragerie. Interesant de ştiut şi faptul că în tradiţia germană aduce ghinion să-i urezi cuiva “La mulţi ani!” în avans. Există o zicală nemţească care spune “nu lăuda ziua înaintea nopţii!”. La noi ar echivala cu: “nu spune <<Hop!>> înainte să sari gardul!”. Adică, nu trebuie să fii sigur de un lucru decât după ce se petrece, în caz contrar nu o să se mai întâmple. Aşadar, să-i urezi cuiva “La mulţi ani!” înainte de ziua sa “ar putea” înseamna că nu va avea parte de una, că nu o va apuca.
Cancelarul german Angela Merkel este considerată în acest moment a 4-a cea mai puternică persoană din lume de revista Forbes (după Xi Jinping, Vladimir Putin şi Donald Trump), iar în 2012 a primit cea mai bună clasare a unei femei, locul 2. De menţionat şi că în 2009, compania americană producătoare de jucării Mattel a celebrat 50 de ani de păpuşi Barbie printr-o ediţie specială cu Angela Merkel. Ne aşteptăm cât de curând şi la o versiune românească.
Deşi ne aflăm la mijlocul lunii iulie, vom vorbi în continuare despre tradiţia bradului de Crăciun care a pornit chiar din Germania. "Tannenbaum" a luat naştere în sec. al XVI-lea, atunci când creştinii aduceau brazi împodobiţi în propriile lor case. Câţiva îşi construiau aşa-zise “piramide” de Crăciun din lemn şi le decorau cu flori nemuritoare şi lumânări dacă lemnul era rar. Se spune că teologul Martin Luther, cel ale cărui reforme au dus la nașterea Bisericii Evanghelice-Luterane, a fost şi primul care îşi împodobea bradul cu lumânări aprinse. Mergând spre casă, într-o seară de iarnă, în timp ce compunea o predică, Martin Luther a fost uimit de splendoarea stelelor ce sclipeau printre florile nemuritoare. Ca să reproducă scena pentru familia sa, el înălţat un copac în sufragerie şi a legat de crengile sale lumânări aprinse.
Cea mai populată ţară 100% europeană, Germania revine în calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 după o pauză de un an. Situat în sud-vestul Germaniei, de-a lungul văii Rinului, oraşul Hockenheim face parte din regiunea Baden-Württemberg. Fie că s-a disputat la Nurburgring sau la Hockenheimring, M.P. al Germaniei reprezintă evenimentul cu una dintre cele mai mari tradiţii din Formula 1. Circuitul original Hockenheim măsura aproape 8 km şi era compus din două linii drepte imense, despărţite de un viraj de dreapta care trecea printr-o pădure deasă, şi două ace de păr legate unul de altul, din aşa-numita zonă a stadionului (sau a motodromului).
Hockenheimring rămâne cu o pată neagră pe istoria sa glorioasă, pe 7 aprilie 1968 aici pierzându-şi viaţa dublul campion mondial Jim Clark într-un accident de Formula 2. Pista a fost modificată uşor în 1970 din această cauză, adăugându-se două şicane la jumătăţile celor două linii drepte. Chiar şi aşa, deseori s-a întâmplat ca multe motoare să cedeze din cauza forţării acestora pe zonele de fugă şi, prin urmare, în 2002 circuitul a primit un nou design. Hermann Tilke, cel care s-a ocupat de noul desen al circuitului, a păstrat primul viraj şi zona Stadionului intacte, iar zona “împădurită” a fost “defrişată” definitiv în favoarea unor viraje mai strânse, ajungându-se la un circuit de aprox. 4,5 km, pe care se va desfăşura Marele Premiu al Germaniei din acest weekend.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 17 (6 de stânga + 11 de dreapta)
- Număr de curse oficiale disputate pe circuitul Hockenheimring: 35
- Prima cursă disputată pe circuitul Hockenheimring: 1970
- Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Michael Schumacher (1995, 2002, 2004, 2006)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 3 - Lewis Hamilton (2008, 2011, 2016), Fernando Alonso (2005, 2010, 2012)
- Cele mai multe victorii (constructori): 11 - Ferrari (1977, 1982, 1983, 1994, 1999, 2000, 2002, 2004, 2006, 2010, 2012)
- Acceleraţie maximă: 66% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 19% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 5
- Cea mai mare forţă laterală: 4,4G (virajele 1)
- Schimbări în cutia de viteze: 55/tur
- Consum de combustibil: 1,48 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,24 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 190 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2016: 349 km/h
- Viteză maximă estimată în 2018: 345 km/h
- Zone DRS: 3 (linia dreaptă din faţa boxelor şi porţiunile dintre virajele 1-2 şi 4-6)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 18 (Rubens Barrichello - 2000)
- Câştigători cu plecare din pole position: 18 din 35 (51,43%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Mediu
- Uzura pneurilor: Medie
- Uzura frânelor: Ridicată
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Redus
- Lungimea liniei boxelor: 306,1 m
- Cel mai rapid pit stop în 2016: 2,00 s (timp total: 18,590 s) – Williams Racing (Felipe Massa)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SOFT, MEDIUM
- Presiuni minime în pneuri: 21,5 psi (pneurile faţă), 20,0 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,426 s (Mika Häkkinen vs. David Coulthard – 1998)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1:39.591 (Nelson Piquet vs. Stefan Johansson – 1987)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2016: 64 (cu DRS: 31)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 2, 6
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 21%
- Probabilitate de cursă udă: 6%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Germaniei 1982 – Bătaia dintre Eliseo Salazar şi Nelson Piquet. Spre deosebire de alte sporturi, acolo unde pot apărea contacte fizice în momentul în care nervii sunt întinşi la maximum, în Formula 1 aceste lucruri sunt foarte rar întâlnite. Totuşi, în 1982, Eliseo Salazar l-a scos stupid pe Nelson Piquet din cursă din postura de pilot întârziat şi totul s-a încheiat cu o scurtă “confruntare” faţă-n faţă. Momentul a fost precedat de accidentul groaznic al lui Didier Pironi.
M.P. al Germaniei 1986 – “Blestemul” combustibilului pentru McLaren. Ce poate fi mai rău decât un pilot care rămâne fără combustibil în ultimul tur? Răspuns: Acest lucru să li se întâmple ambilor piloţi ai aceleiaşi echipe. Primul ghinionist a fost Keke Rosberg care se afla în acel moment pe locul 2, fiind urmat apoi de colegul său, Alain Prost, care a rămas fără benzină chiar pe ultimii metri ai cursei şi a fost forţat să-şi “abandoneze” maşina, stoarsă de ultimul strop de energie, chiar pe grila de start.
M.P. al Germaniei 1999 – Explozia de pneu a lui Mika Hakkinen. La numai o zi după ce lui David Coulthard i-a explodat pneul în calificări, la peste 300 km/h, în cursă i-a venit rândul lui Hakkinen să păţească ceva similar. “Mergeam la turaţie maximă când a explodat. Imaginaţi-vă cum e să păţiţi asta la 335 km/h!”, a declarat finlandezul. Într-adevăr, ne imaginăm că nu e ceva prea plăcut...
M.P. al Germaniei 2000 – Prima victorie din cariera lui Rubens Barrichello. După ce a terminat calificările abia pe locul al 18-lea, Barrichello nici nu se gândea că ar putea obţine primul său triumf din carieră chiar la Hockenheim, la cea de-a 123-a cursă a sa din carieră. Acest lucru s-a întâmplat până la urmă, iar pilotul Ferrari a sărbătorit în lacrimi prima victorie braziliană în Formula 1 de la pierderea subită a mentorului său, Ayrton Senna.
M.P. al Germaniei 2001 – Accidentul spectaculos al lui Luciano Burti. Michael Schumacher a ratat complet startul din cauza unei probleme la cutia de viteze, iar Luciano Burti n-a reuşit să-l evite şi s-a izbit de monopostul neamţului, decolând de pe pistă pe deasupra lui Enrique Bernoldi şi aterizând la mică distanţă de Jos Verstappen.
M.P. al Germaniei 2002 – Duelul fantastic dintre Montoya şi Raikkonen. Primul an cu noul desen al circuitului ne-a oferit un duel excelent, roată la roată, pentru poziţia a 4-a între Juan Pablo Montoya (Williams BMW) şi Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes), în care columbianul a avut câştig de cauză. Însă nici Kimi nu s-a predat prea uşor...
M.P. al Germaniei 2010 – Ordinele de echipă lovesc din nou la Ferrari. Turul 48 al cursei din 2010 a decis învingătorul. Rob Smedley, inginerul de cursă de atunci al lui Felipe Massa i-a transmis brazilianului următorul mesaj: “Fernando este mai rapid decât tine. Poţi să confirmi că ai înţeles mesajul?”. Massa a confirmat pe pistă că a înţeles mesajul şi, după un tur, l-a lăsat pe Alonso să treacă după virajul 6, cedându-i victoria. Ulterior, Smedley şi-a cerut scuze prin radio, dar Ferrari a fost băgată într-un imens scandal, încheiat cu o amendă în valoare de 100.000 de dolari, în ciuda faptului că Massa a negat orice acuzaţie de ordine de echipă. Însă, mai evident de atât nu se putea...
M.P. al Germaniei 2014 – Recuperarea fantastică a lui Lewis Hamilton. După ce i-a cedat un disc de frână în Q1, Hamilton a fost nevoit să se resemneze doar cu locul 20 pe grilă, în timp ce colegul său, Nico Rosberg, a realizat pole-ul. Chiar şi în aceste condiţii, ambii piloţi Mercedes au încheiat pe podium, după una dintre cele mai importante curse de recuperare din cariera lui Hamilton. Cireaşa de pe tort a constituit-o dubla depăşire efectuată asupra lui Kimi Raikkonen şi Daniel Ricciardo din turul 13.
ŞTIAŢI CĂ...
- Williams va atinge borna de 700 de Mari Premii în acest weekend. Povestea de succes a legendarei echipe britanice a început odată cu M.P. al Spaniei din 1977, atunci când belgianul Patrick Nève a încheiat pe locul 12 cu un şasiu March 761. Din acel moment, Williams a obţinut 114 victorii şi 9 titluri de campioană la constructori. În 2018, echipa fondată de Sir Frank Williams are doar 4 puncte în clasamentul constructorilor, toate adunate de Lance Stroll, Sergey Sirotkin fiind singurul pilot din campionat care încă nu s-a aflat nici măcar un tur în top 10.
Antepenultuma victorie a echipei Williams în Formula 1 a fost înregistrată acum 15 ani, la Hockenheim, şi a fost adusă de columbianul Juan Pablo Montoya. Tot el a câştigat şi în 2004 Marele Premiu al Braziliei, iar ultimul succes a rămas în continuare imensul şoc produs de Pastor Maldonado în 2012, în Marele Premiu al Spaniei, în ziua în care am putut să vedem cu ochii liberi că miracolele există. - Red Bull Racing a bifat cel puţin un succes pe 23 de circuite diferite, dar niciodată la Hockenheim. Însă, echipa austriacă a terminat în puncte cu ambele maşini de fiecare dată în ultimele 7 curse din Germania.
- Sebastian Vettel a punctat la fiecare Mare Premiu al Germaniei la care a luat startul - 8. Pe de altă parte, coechipierul său, Kimi Raikkonen, a abandonat de 6 ori din cele 12 curse pe care le-a disputat în Germania.
- Şi Sergio Perez a punctat de fiecare dată în M.P. al Germaniei. În ultimele două curse a fost chiar la limita punctelor, terminând pe locul 10, iar Nico Hulkenberg nu a abandonat niciodată în cursa sa de casă.
- Doar doi piloţi au reuşit să câştige M.P. al Germaniei şi pe Hockenheim şi pe Nurburgring de cel puţin două ori: Fernando Alonso (3 victorii la Hockenheim şi 2 pe Nurburgring) şi Michael Schumacher (4 victorii la Hockenheim şi 5 la Nurburgring).
- Mercedes a triumfat în ultimele două Mari Premii ale Germaniei (2014, 2016). Doar Williams a reuşit să lege o serie de 3 victorii consecutive (1991-1993), aşadar nemţii pot egala în cursa de duminică această performanţă.
- Piloţii Haas, Romain Grosjean şi Kevin Magnussen, au ajuns în Q3 în ultimele 3 Mari Premii din acest sezon, fiind o serie unică în scurta istorie a echipei.
- Kimi Raikkonen a fost învins în calificări de Sebastian Vettel de fiecare dată în ultimele 9 weekend-uri de cursă. Totuşi, finlandezul a fost surclasat în calificări de un coechipier la Hockenheim doar o singură dată în 17 ani, şi anume de Felipe Massa în 2008.
REMEMBER - M.P. AL GERMANIEI 2016
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Marcus Ericsson – 5p
- Kimi Raikkonen – 5p (+2p după M.P. al Marii Britanii)
- Kevin Magnussen – 5p
4. Max Verstappen – 4p
- Brendon Hartley – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p
- Lance Stroll – 4p
- Romain Grosjean – 4p
- Pierre Gasly – 4p (+2p după M.P. al Marii Britanii)
10. Daniil Kvyat – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
14. Fernando Alonso – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
17. Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
- Stoffel Vandoorne – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
Lewis Hamilton şi-a prelungit înţelegerea cu Mercedes AMG pe încă două sezoane, perioadă în care se zvoneşte că va primi un salariu de 40 de milioane de lire pe sezon. Britanicul s-a alăturat echipei din Stuttgart în 2013, luându-i locul lui Michael Schumacher şi şi-a legat întreaga carieră de motoarele Mercedes, după ce a concurat din 2007 la McLaren Mercedes. "Această prelungire a contractului a fost în principiu o formalitate din moment ce eu şi cu Toto am discutat încă de pe parcursul iernii, aşa că este bine să punem pixul pe foaie, să facem anunţul şi să ne continuăm treaba obişnuită. Am făcut parte din familia Mercedes timp de 20 de ani şi niciodată n-am fost mai fericit în cadrul unei echipe aşa cum sunt în acest moment", a declarat Hamilton. Şeful echipei, Toto Wolff, s-a arătat la fel de entuziasmat de această veste: "Am fost pe aceeaşi lungime de undă cu Lewis încă de la primele noastre negocieri ce au avut loc după încheierea sezonului precedent, dar au apărut multe speculaţii, aşa că este bine să le oprim aici şi să facem acest anunţ. Am semnat documentele finale în această săptămână şi nu am dorit să menţinem suspansul. Mercedes a devenit casa lui Lewis din Formula 1 şi povestea sa este legată pentru totdeauna de culorile argintii şi verzi ale Mercedes AMG Petronas. Sunt foarte încrezător de faptul că vom mai avea parte de câteva capitole incredibile în povestea noastră". Exact 44 de victorii a obţinut Lewis Hamilton alături de Mercedes în cele 108 curse pe care le-a pilotat pentru echipa germană.
ZVON. Lance Stroll ar putea să părăsească Williams după acest sezon. Ultimele zvonuri indică faptul că pilotul canadian ar putea ajunge la Force India. Conform Motorsport.com, "infuzia de capital" pe care familia Stroll ar putea să o aducă la Force India ar întări legătura cu Mercedes, la fel precum se întâmplă în acest moment între Sauber şi Ferrari, nu numai ca parteneriat tehnic, ci şi în termeni de piloţi junior. Lance Stroll a declarat recent că viitorul său în Formula 1 este incert în acest moment, totul depinzând de puterea echipei Williams de a-şi reveni la forma din trecut. Sursa citată mai notează şi faptul că o înţelegere între Stroll şi Force India ar putea să apară în doar câteva săptămâni. Stroll nu a dorit să comenteze informaţia.
Lewis Hamilton speră să-şi răzbune "neşansa" care l-a împiedicat să câştige acasă. Chiar şi aşa, "neşansa" va încerca să îşi ajute din nou coechipierul în misiunea sa de a se impune pe tărâm natal. Sunt şanse mari ca nemţii să îşi audă imnul intonat la festivitatea de premiere, ori pentru constructorul Mercedes, ori pentru Sebastian Vettel. Asta dacă nu va mai interveni vreo "greşeală necaracteristică" în ecuaţie. Ce se va întâmpla în Marele Premiu al Germaniei vom afla urmărind cursa duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1. Emisiunea “Grila De Start” vă va introduce în atmosfera de la Hockenheim de la ora 15:00, de asemenea, la Digi Sport 1.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , lewis hamilton , sebastian vettel , avancronica f1 germania , ciprian condea
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții