Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu al Franței. Cursa e duminică, ora 17:00, la Digi Sport 1
22.06.2018, 00:24SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Articol scris de Ciprian Condea
Sebastian Vettel a devenit primul pilot cu trei victorii în sezonul 2018 de Formula 1 în urma succesului înregistrat în Marele Premiu al Canadei, al 50-lea din cariera neamțului. A fost pole position și victorie pentru pilotul Scuderiei Ferrari care a condus ostilităţile din primul și până în ultimul viraj al cursei desfășurate pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal. Este prima victorie Ferrari din ultimii 14 ani din Canada, ocazie cu care neamțul revine pe prima poziție a clasamentului general pentru doar un singur punct în fața rivalului său, campionul mondial en-titre, Lewis Hamilton. Britanicul a avut parte de un weekend modest pe unul dintre cele mai bune circuite ale sale şi a încheiat doar pe locul 5.
Valtteri Bottas a terminat în urma lui Vettel, iar Max Verstappen a completat podiumul. De menţionat faptul că olandezul a avut parte de primul weekend curat din acest sezon, primul weekend lipsit de incidente. Etapa canadiană s-a remarcat doar prin accidentul spectaculos dintre Lance Stroll şi Brendon Hartley din primul tur al cursei şi prin gafa organizatorilor care, dintr-o eroare de comunicare, i-au transmis supermodelului canadian Winnie Harlow să fluture steagul în pătrăţele cu un tur mai devreme faţă de cât era programat. Cu alte cuvinte, deşi trebuia să o facă în 70 (n.r. - turul), Winnie a terminat în 69. Deşi invitata specială a acestei etape şi-a cerut scuze pentru greşeală, aceasta nu s-a lăsat chiar fără urmări deoarece lui Daniel Ricciardo i s-a anulat cel mai rapid tur al cursei în urma unei decizii luate de organizatori. Rezultatele finale au fost considerate cele de la finalul turului 68, iar ultimele 2 tururi au fost invalidate. Pilotul Red Bull Racing, care reuşise un record de cursă în turul 69, a aflat în direct în cadrul unui interviu că Max Verstappen, coechipierul său, a fost creditat cu cel mai rapid tur al cursei, iar acest lucru l-a lăsat cu gura căscată. La propriu.
Fernando Alonso nu a avut parte de etapa cu numărul 300 pe care și-ar fi dorit-o, maşina spaniolului suferind cea de-a doua cedare tehnică la rând, după cea avută la Monaco. În cazul în care vă întrebaţi, nu, din informaţiile pe care le deţinem, McLaren nu a revenit la motoare Honda. Cu toate acestea, nu putem băga mâna în foc că motoarele Renault nu ar fi fost fabricate, de fapt, la Hamamatsu. Le recomandăm fanilor lui Fernando să treacă la următorul paragraf deoarece statistica următoare i-ar putea afecta emoţional. Deşi se voia a fi o revenire de vis la McLaren, din 64 de curse disputate din 2015 şi până în prezent, Alonso a înregistrat 24 de abandonuri, adică o medie de un abandon la 3 curse (37,5%).
Urmează un adevărat răsfăţ pentru fanii Formulei 1! Sperăm că v-aţi făcut din timp stocurile de băuturi şi gustări deoarece cu adrenalina şi spectacolul suprem pe patru roţi venim noi. Vor urma trei Mari Premii în trei săptămâni consecutive, iar prima oprire din "tripla de foc" va fi în Franţa, pe circuitul Paul Ricard. Franţa revine în calendarul Marelui Circ după o pauză de 10 ani, iar noi i-am pregătit o avancronică specială care vă avertizăm că ar putea conţine urme de "ferrailles". Marele Premiu al Franţei va fi transmis în direct la Digi Sport 1, duminică, de la ora 17:00!
CIRCUIT PAUL RICARD, FRANŢA
Franţa, cunoscută şi ca ţara din hexagon datorită formei sale cu 6 laturi, este cea mai importantă destinaţie turistică din lume, cu 75 de milioane de vizitatori anual, iar muzeul Luvru reprezintă cel mai vizitat muzeu de artă de pe glob, fiind construit în anul 1190 ca o fortăreaţă împotriva raidurilor vikingilor. Turnul Eiffel, simbolul Parisului, are o înălţime de 324 m şi este revopsit la fiecare 7 ani. Însă, cel mai vizitat loc din Franţa nu este nici Luvrul (5 milioane de turişti) şi nici Turnul Eiffel (8 milioane de turişti), ci parcul de distracţii Disneyland (13 milioane de turişti). Este interesant de ştiut că în orice oraş aţi merge din Franţa, veţi găsi o stradă numită după poetul, dramaturgul şi romancierul francez Victor Hugo. De menţionat şi vârful Mont-Blanc din Munţii Alpi, cel mai înalt masiv montan din Europa, ajungând la o altitudine maximă de 4.808,72 m. Sperăm că am măsurat cât se poate de exact.
“La Marseillaise”, imnul oficial de stat al Republicii Franceze, a fost compus de scriitorul Rouget de Lisle în noaptea de 25-26 aprilie 1792, după ce a fost declarat războiul cu Austria şi a fost numit iniţial “Chant de guerre pour l'armée du Rhin” (“Cântecul de război al armatei de pe Rin”). Trei ani mai târziu, la 14 iulie 1795, devenea imnul naţional al Franţei, la 6 ani de la căderea Bastiliei. Motto-ul naţional al Franţei, “Liberté, égalitié, fraternité” (“Libertate, egalitate, fraternitate”) a apărut pentru prima dată în timpul Revoluţiei Franceze (1789-1799) şi a fost inclus în constituţie după cel de-al 2-lea Război Mondial. În ziua de azi, celebrul motto poate fi observat pe monezi, timbre poştale şi embleme guvernamentale, alături de Marianne, simbolul naţional al Franţei, întruchiparea “triumfului republicii” şi zeiţa libertăţii. Conform constituţiei, tricolorul francez este format din 3 benzi verticale de mărimi egale, albastru, alb şi roşu. Acesta a fost adoptat în anul 1794, cu o pauză în timpul restauraţiei franceze (1814-1830), atunci când steagul Regatului Francez a fost alb complet. În prezent sunt folosite două versiuni aproape identice, utilizându-se două nuanţe diferite de albastru, una mai deschisă, iar alta mai închisă.
Limba franceză a fost limba oficială a Angliei timp de aproape 300 de ani (1066-1362), iar în ziua de azi este limbă maternă pentru mai bine de 76 milioane de locuitori, fiind vorbită cu precădere în Elveţia, Canada, R.D. Congo, Coasta de Fildeş, Camerun, Luxemburg, Monaco, ş.a. Interesant este faptul că ţara cu cei mai mulţi vorbitori de limbă franceză de pe glob nu este Franţa, ci R.D. Congo. Franceza este însă a doua cea mai vorbită limbă străină de pe glob, după engleză, şi este de mare folos dacă vreţi să impresionaţi fetele. Numai dacă spui "omelette du fromage" şi treaba este aproape rezolvată. Cel puţin a funcţionat într-un serial... De asemenea, împreună cu engleza, franceza reprezintă singura limbă străină învăţată în fiecare ţară din lume. De menţionat şi faptul că doar unul din trei francezi (34%) este capabil să poarte o conversaţie în limba engleză, conform unei statistici.
Se spune că în Franţa se produc în jur de 400 de tipuri diferite de brânzeturi, iar francezii consumă aprox. 30.000 de tone de melci şi 11,2 miliarde de pahare de vin anual. Probabil că nu în această combinaţie... De asemenea, picioruşele de broască (spre dezamăgirea "tovarășei profesoare Isoscel") şi carnea de cal sunt considerate adevărate delicatese în bucătăria franceză, iar în fiecare zi sunt publicate, în medie, două cărţi noi de bucate. Dar să nu uităm că Franţa nu reprezintă doar ţara celor mai fine preparate gastronomice, ci şi ţara romantismului, iar aici gândul ne fuge instant la celebrele săruturi franţuzeşti. Oh là là... În anul 1910 a intrat în vigoare o lege privind interzicerea săruturilor pe peroanele trenurilor pentru a evita întârzierile din gări. Legea încă este în vigoare, deşi nu mai este respectată cu stricteţe. O altă lege cel puţin ciudată stipulează faptul că francezilor le este interzis să aibă un porc pe care să îl numească Napoleon. Nu zice nimeni că nu poţi să-l numeşti Bonaparte...
Apropo de ciudăţenii, nu foarte multă lume cunoaşte faptul că în Franţa te poţi căsători chiar şi cu o persoană decedată. Pauză scurtă pentru a digera informaţia... Conform legii franceze, în anumite cazuri “excepţionale”, îți este permis să te căsătorești cu o persoană postmortem dacă poţi dovedi că defunctul avea intenţia de a-şi uni destinele cu tine în timpul vieţii şi dacă primeşti "binecuvântarea" preşedintelui Franţei. O să vă întrebaţi: cine ar face aşa ceva? Cel mai recent caz pe care l-am găsit în adâncul internetului (și vă asigurăm că am făcut săpături adânci!) datează toooocmai din îndepărtatul an 2017, atunci când iubitului unui poliţist homosexual împuşcat pe bulevardul Champs-Élysées de un jihadist i s-a permis să se căsătorească cu partenerul său, postmortem. Tot ce mai putem să spunem este: Casă de piatră sau măcar din granit sau marmură! Până când moartea îi va despărţi! Aaa, stai...
Cel puţin 40% din muzica difuzată de posturile private de radio trebuie să fie de origine franceză, conform unei legi adoptate de “CNA”-ul francez (“Conseil Supérieur de L’Audiovisuel”). Un alt amănunt interesant este şi faptul că timp de 214 ani, în Paris, femeilor le era interzis prin lege să se îmbrace în pantaloni. Legea adoptată în anul 1799 interzicea ca femeile să poarte în capitala Franței elemente de vestimentaţie masculine, cu excepţia unor situaţii speciale: “Orice femeie care doreşte să se îmbrace ca un bărbat trebuie să facă o vizită la o secţie de poliţie pentru a primi permisiune”, era litera de lege. Am fi curioşi să aflăm dacă poliţiştii aveau dreptul de a confisca "marfa" în cazul în care o femeie era prinsă fără "permis de pantaloni". De asemenea, mai existau și alte excepții, de exemplu dacă se aflau la ghidonul unei biciclete sau pe șaua unui cal, conform France 24. "Portul ilegal de pantaloni" a durat până în 2013, atunci când legea a fost declarată nulă, fiind considerată “incompatibilă cu principiile egalităţii dintre bărbaţi şi femei menționate în constituţie”, aşa cum a afirmat la vremea respectivă ministrul francez pentru apărarea drepturilor femeilor, Najat Vallaud-Belkacem.
Cea mai scurtă domnie din istorie îi aparţine Regelui Louis al XIX-lea care s-a aflat pe tronul Franţei pentru numai 20 de minute în iulie 1830. La aflarea acestei veşti, francezii au organizat un protest de amploare, unii dintre ei recurgând chiar la gesturi extreme, cum ar fi greva foamei pentru 5 minute... Lăsând gluma la o parte, în sec. al. XIV-lea, Regele John I al Franţei a fost proclamat rege cu 5 luni înainte să se nască şi a trăit doar 5 zile. Măcar putem spune că şi-a dedicat întreaga viaţă domniei.
Cel mai bătrân om din lume a fost o femeie din Franţa care a trăit 122 de ani şi 164 de zile, conform Cărţii Recordurilor Guinness. Jeanne Louise Calment s-a născut pe 21 februarie 1875 şi a decedat în data de 4 august 1997. În timpul vieţii sale, Graham Bell a patentat telefonul și Tolstoy a publicat “Anna Karenina”. De asemenea, femeia a asistat la: construcţia şi deschiderea Turnului Eiffel, ambele Războaie Mondiale, dezvoltatea televiziunii, maşinilor şi avioanelor şi ultima campanie reuşită de calificare la un Campionat Mondial a naţionalei de fotbal a României. Ea a trăit cu 65 de ani mai mult decât fiica ei şi cu 36 de ani mai mult decât nepotul ei. Semnele de întrebare cu privire la longevitatea sa ieșită din comun se înmulţesc dacă aflăm în continuare că Jeanne Calment a fost fumătoare timp de aproape un secol, de la 21 de ani şi până la 117. Un fost preşedinte al României ne-a declarat că acceptă provocarea.
Paul Ricard a fost inventatorul unei băuturi pe bază de anason în anii 1920, băutură pe care a reuşit să o transforme într-o afacere. El a mai dezvoltat şi o altă idee care avea să schimbe lumea sportului: sponsorizările. Numele său a devenit astfel omniprezent în Franţa, apărând pe şepci, panouri publicitare, scrumiere, carafe şi chiar pe modelul Citroen Deux Chevaux, ediţie specială. Circuitul Paul Ricard a fost construit în anul 1969 în comuna Le Castellet din sud-estul Franţei. Comuna care în anul 2014 avea o populaţie de puţin peste 4.000 de locuitori se află la aprox. 50 km de Marseille. Circuitul a revenit în calendarul Formulei 1 după o absenţă de 28 de ani. El a mai găzduit în anii ’70 şi ’80 nu mai puţin de 14 Mari Premii în istoria sa, iar în acest an s-a întors pentru a ne oferi spectacol.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 15 (6 de stânga + 9 de dreapta)
- Număr de curse oficiale: 58 (pe circuitul Paul Ricard: 14)
- Prima cursă disputată: 1950 (pe circuitul Paul Ricard: 1971)
- Cele mai multe victorii (piloţi): 8 - Michael Schumacher (1994, 1995, 1997, 1998, 2001, 2002, 2004, 2006)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 1 - Fernando Alonso (2005), Kimi Raikkonen (2007)
- Cele mai multe victorii (constructori): 17 - Ferrari (1952, 1953, 1956, 1958, 1959, 1961, 1968, 1975, 1990, 1997, 1998, 2001, 2002, 2004, 2006, 2007, 2008)
- Acceleraţie maximă: 70% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 6
- Cea mai mare forţă laterală: 3,5G (virajul 11)
- Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
- Consum de combustibil: 1,98 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,010 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 590 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă estimată în 2018: 330 km/h
- Zone DRS: 2 (linia dreaptă din faţa boxelor şi porţiunea dintre virajele 7 şi 8)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 12 (Giancarlo Baghetti – 1961)
- Câştigători cu plecare din pole position: 25 din 58 (43,1%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Mediu
- Uzura pneurilor: Ridicată
- Uzura frânelor: Scăzută
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Scăzută
- Lungimea liniei boxelor: 424 m
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
- Presiuni minime în pneuri: 22,5 psi (pneurile faţă), 21 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,1 s (Juan Manuel Fangio vs. Karl Kling – 1954 ; Giancarlo Baghetti vs. Dan Gurney - 1961)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Alberto Ascari vs. Nino Farina – 1952 ; Dan Gurney vs. Tony Maggs - 1962)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 8
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 50%
- Probabilitate de cursă udă: 0%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Franţei 1979 – Formula 1 s-a transformat în “Franţa 1”. Pentru o zi... O zi pe care francezii şi-o amintesc cu nostalgie. Jean-Pierre Jabouille, un pilot francez de 36 de ani, aducea prima victorie a unei echipe franceze în Formula 1 (Renault), având pneuri franţuzeşti (Michelin) şi consumând carburant franţuzesc (Elf), chiar acasă, în Franţa. A fost, de asemenea, şi prima victorie a unui francez într-un Mare Premiu al Franţei de la crearea competiţiei şi prima victorie cu un motor turbo.
M.P. al Franţei 1979 – Gilles Villeneuve şi René Arnoux ridică publicul francez în picioare. Victoria lui Jabouille n-a fost singurul moment memorabil al cursei din 1979. Cireaşa de pe tort a fost bătălia aprigă pentru poziţia secundă desfăşurată între Gilles Villeneuve (Ferrari) şi René Arnoux (Renault). În turul 71, Arnoux realizează cel mai rapid tur al cursei, dar Villeneuve se apropia ameninţător. La intrarea în ultimul tur, francezul era pe locul 2, iar Villeneuve scotea fum din pneuri, după ce a frânat extrem de târziu înaintea primului viraj, dar a reuşit să se strecoare în faţa lui Arnoux. Pe coborâre, pilotul Renault a încercat să riposteze. Cei doi se ating în repetate rânduri, nu mai ţin cont de limitele pistei, fac totul pentru a nu pierde lupta. Villeneuve iese larg după încă un contact, iar Arnoux preia din nou locul secund, pentru scurt timp deoarece canadianul revine. În final, Villeneuve a ţinut cu dinţii de locul 2, trecând linia de sosire cu doar un sfert de secundă înaintea lui Arnoux. Canadianul a declarat apoi că aceasta a fost pentru el “cea mai frumoasă amintire din lumea sporturilor cu motor”.
M.P. al Franţei 1981 – Prima victorie din cariera lui Alain Prost. Francezul şi-a început seria de 51 de victorii obţinute în Formula 1 chiar în Franţa. Cursa a fost oprită din cauza ploii după turul 58 şi reluată apoi. Pilotul Renault a fost urmat de John Watson (McLaren) şi de Nelson Piquet (Brabham) care era lider în momentul opririi cursei.
M.P. al Franţei 1982 – “Franţa 1” recidivează. O nouă zi istorică pentru Franţa în Formula 1. Primele patru poziţii din clasamentul final al cursei au fost ocupate de piloţii Renault şi Ferrari, toţi francezi: René Arnoux, Alain Prost, Didier Pironi şi Patrick Tambay. Deşi au realizat “dubla” acasă, nu a fost numai lapte şi miere la Renault. Orbit de posibilitatea de a câştiga din nou un Mare Premiu al Franţei, René Arnoux a încălcat o înţelegere pe care o făcuse înaintea cursei. Arnoux a promis că, în cazul în care va fi în faţa coechipierului său, Alain Prost, îi va ceda poziţia, Prost fiind mai bine clasat în clasamentul general al piloţilor. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, în ciuda repetatelor semnalizări de pe margine, iar Arnoux a plătit cu locul său de pilot al echipei Renault la final de sezon, francezul trecând în tabăra Ferrari.
M.P. al Franţei 1989 – Haos în primul viraj. Cursa din 1989 s-a făcut remarcată prin incidentele de la start. Mauricio Gugelmin a intrat în spatele Williams-ului lui Thierry Boutsen şi s-a răsturnat, lovindu-l şi pe Nigel Mansell şi cauzând un steag roşu. De asemenea, şi René Arnoux a avut un moment dificil cu Jonathan Palmer. Toţi piloţii implicaţi au luat restartul, unii din maşinile lor de rezervă, alţii din maşinile de rezervă ale altora. Etapa a fost câştigată de Alain Prost, fiind urmat de Nigel Mansell, care a plecat de pe linia boxelor în maşina de rezervă a lui Gerhard Berger, şi de Ricardo Patrese.
M.P. al Franţei 2000 – David Coulthard îi arată lui Michael Schumacher degetul mijlociu. Scoţianul care avea să câştige acea cursă a fost atât de frustrat de defensiva lui Schumacher încât n-a mai suportat şi i-a lansat acestuia o “dedicaţie”. De altfel, este binecunoscut faptul că manevrele defensive ale neamţului au stârnit îndelungi discuţii de-a lungul timpului, existând multe cazuri în care Schumacher, datorită determinării sale ieşite din comun, făcea orice pentru a nu ceda poziţia.
M.P. al Franţei 2008 - Kimi Raikkonen pierde victoria din cauza unei probleme la ţeava de eşapament. Finlandezul a plecat din pole şi a fost lider autoritar după primele tururi, fiind în fruntea coechipierului său de la Ferrari, Felipe Massa, la peste 6 secunde, însă problemele au început să apară din turul 36. Ţeava de eşapament s-a desprins, iar motorul pierdea vizibil putere. În turul 39, brazilianul care recuperase diferenţa ce îl separa de Raikkonen, reuşea să îl depăşească pe finlandez. 7 tururi mai târziu, Massa deja pusese între el şi Raikkonen 10 secunde şi nimic nu l-a mai putut opri din drumul spre victorie, preluând cu această ocazie şi şefia în clasamentul general al piloţilor.
ŞTIAŢI CĂ...
- În acest sezon, Sebastian Vettel a condus cursele din postura de lider în 207 de tururi, în timp ce restul piloţilor, cumulat, au fost lideri 227 de tururi (Ricciardo – 90; Hamilton – 84; Bottas – 39; Verstappen – 8; Raikkonen – 6).
- Odată cu victoria lui Fernando Alonso din cursa de 24 de ore de la Le Mans, spaniolul se află la doar o singură victorie de a deveni primul pilot de la Graham Hill încoace care să reuşească să cucerească "Tripla Coroană". Mai are nevoie doar de o victorie în cursa de 500 de mile de la Indianapolis.
- Circuitul Paul Ricard poate avea un număr impresionant de 167 de diferite configuraţii.
- Charles Leclerc a fost la doar un singur punct distanţă de a-i egala în numai 7 curse totalul punctelor obţinute de Marcus Ericsson în întreaga sa carieră din Formula 1 (83 de curse) - 11.
- În M.P. al Franţei din 1950, piloţii Alfa Romeo, Juan Manuel Fangio şi Luigi Fagioli, au realizat dubla, depăşindu-i pe toţi ceilalţi piloţi cu 3 tururi. Cam aşa arată o victorie fără drept de apel.
- În M.P. al Franţei din 1953 a fost înregistrată prima victorie a unui pilot britanic în Formula 1. Mike Hawthorn a bifat prima victorie din cele 268 obţinute de britanici în Marele Circ, fiind cea mai titrată ţară din acest punct de vedere.
- În M.P. al Franţei din 1990, Ferrari a obţinut victoria cu numărul 100 în Formula 1 prin aportul lui Alain Prost, iar în 2001, Michael Schumacher a atins borna de 50 de victorii.
- Ultimele trei curse desfăşurate pe circuitul Paul Ricard au fost câştigate de Alain Prost (1988-1990). Din păcate, francezul nu va putea să îşi continue seria.
- Nu a plouat niciodată în niciuna dintre cele 14 curse disputate pe circuitul Paul Ricard şi nici în acest weekend prognoza nu anunţă ploaie.
- 10 piloţi din cei 20 de pe grilă nu erau născuţi când a avut loc ultimul Mare Premiu pe circuitul Paul Ricard (1990) şi doar 4 piloţi au concurat la ultimul Mare Premiu al Franţei (2008): Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel.
- 6 circuite diferite au găzduit până acum Marele Premiu al Franţei: Reims, Rouen-Les-Essarts, Charade, Le Mans, Dijon-Prenois şi Magny-Cours.
REMEMBER – ULTIMUL M.P. AL FRANŢEI 2008
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Marcus Ericsson – 7p
2. Daniil Kvyat – 5p
- Kevin Magnussen – 5p
- Max Verstappen – 5p
- Brendon Hartley – 4p
- Stoffel Vandoorne – 4p
7. Romain Grosjean – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
12. Fernando Alonso – 2p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p (+2p după M.P. al Canadei)
- Pierre Gasly – 2p
- Sergey Sirotkin -2p
17. Lance Stroll – 1p
- Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI
1. Lando Norris (Carlin) – 98p
2. Artem Markelov (Russian Time)– 71p
3. Alexander Albon (DAMS) – 71p
4. George Russell (ART Grand Prix) – 62p
5. Jack Aitken (ART Grand Prix) – 49p
6. Nick de Vries (Pertamina Prema) – 46p
7. Sergio Sette Camara (Carlin)– 46p
8. Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 39p
9. Sean Gelael (Pertamina Prema) – 29p
10. Nicholas Latifi (DAMS) – 26p
FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE
1. Carlin – 144p
2. ART Grand Prix – 111p
3. DAMS – 97p
4. Russian Time – 75p
5. Pertamina Prema – 75p
6. Charouz Racing – 63p
7. MP Motorsport – 33p
8. Trident – 26p
9. BWT Arden – 22p
10. Campos Racing – 22p
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
Unul dintre cele mai vehiculate zvonuri a fost confirmat în această săptămână. Red Bull Racing anunţă cu mare fast că îşi va uni forţele cu Honda începând din sezonul următor. Este o informaţie pe care mulţi refuzat să o crează până acum când a devenit oficială. Renault n-a mai fost pe placul şefilor echipei austriece, iar francezii au anunţat imediat după aflarea acestei veşti că vor face ca Red Bull Racing să regrete alegerea făcută. Prima declaraţie făcută de Christian Horner probabil că i-a amuzat (mai ales) pe cei de la McLaren: "Acest acord multianual cu Honda anunţă începutul unei noi etape în eforturile Red Bull de a se lupta nu doar pentru victorii, ci şi pentru ceea ce va fi întotdeauna ţelul nostru: titlurile mondiale". OK... Aşadar cu Honda doreşte Red Bull să ţină pasul cu Mercedes şi Ferrari. "După o evaluare atentă, suntem siguri de faptul că acest parteneriat cu Honda reprezintă direcţia potrivită pentru echipă. Am fost impresionaţi de angajamentul Hondei faţă de Formula 1, de paşii rapizi făcuţi în ultima perioadă cu echipa noastră secundă, Toro Rosso şi de ambiţia lor care coincide cu a noastră. Aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Honda în următorii ani şi să concurăm împreună în căutarea obţinerii celor mai mari premii din Formula 1", a mai declarat şeful echipei Red Bull Racing, Christian Horner. Înţelegerea dintre Red Bull Racing şi Honda i-ar putea uşura decizia lui Daniel Ricciardo cu privire la viitorul său în Formula 1 sau, dimpotrivă, ar putea să i-o îngreuneze. Însă, un singur lucru este cert: Fernando Alonso nu va semna cu Red Bull Racing în următorii (cel puţin) 2 ani.
ZVON. Potrivit ultimelor informaţii, poate cel mai dorit pilot din Formula 1 care va deveni liber de contract la final de sezon, Daniel Ricciardo, a fost recent ofertat de McLaren. Conform unor surse, echipa britanică i-a "trântit" pe biroul lui Ricciardo un contract greu de refuzat care i-ar putea aduce în jur de 20 de milioane de dolari anual, triplu faţă de actualul său salariu de la Red Bull Racing. Helmut Marko a declarat: "Ricciardo al nostru este regele pieţei transferurilor. McLaren îi oferă din ce în ce mai mult în fiecare săptămână, dar nu vrea să dea un răspuns decât după ce va semna Hamilton. E un pic ciudat. Sper să se termine repede". Ricciardo a comentat zvonul şi nu a negat o eventuală venire a sa la McLaren: "Am văzut informaţia. Nu mi s-a prezentat nimic din ce s-a zis. Totuşi, voi fi sincer, toată lumea vorbeşte de Mercedes şi Ferrari ca posibile destinaţii pentru mine, dar sunt conştient de faptul că va exista probabil interes şi din partea altor echipe, iar McLaren ar fi una dintre ele. Depinde de ce va face Fernando Alonso, dacă va rămâne sau va pleca. Dacă va pleca, McLaren îşi va dori probabil un pilot experimentat, dar vom vedea". Ce credeţi, reuşeşte McLaren să-l atragă în ograda sa pe Daniel Ricciardo? Ar fi un pas înainte în cariera australianului?
Formula 1 revine pe circuitul Paul Ricard după 28 de ani, iar Franţa are din nou un Mare Premiu după 10 ani de aşteptare. Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton sunt despărţiţi de numai un singur punct înainte de etapa a 8-a a sezonului 2018. Cine se va impune în premieră? Alfăm duminică, de la ora 17:00, în Marele Premiu al Franţei, transmis în direct la Digi Sport 1. Cursa va fi prefaţată în cadrul emisiunii Grila De Start care va începe de la ora 16:00.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , f1 , hamilton , vettel , formula 1 digi sport , paul ricard , vettel hamilton , marele premiu al frantei , mp al frantei , f1 franta
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții