Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu al Austriei. Cursa e azi, de la ora 16:00, la Digi Sport 1
29.06.2018, 00:09SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Articol scris de Ciprian Condea
Revenirea în Hexagon a fost de bun augur pentru campionul mondial en-titre, Lewis Hamilton, care s-a impus la urma unei curse fără istoric pentru britanic. Pilotul Mercedes nu a avut nicio clipă poziția amenințată și a controlat la perfecție ostilităţile pe întreaga durată a Marelui Premiu al Franței, fiind şi foarte bine îndrumat de pe margine. Totodată, Hamilton a revenit pe prima poziție în clasamentul general, acolo unde se află la 14 lungimi distanță de Sebastian Vettel.
Atacul de tip "Verstappen-Maldonado" al lui Vettel, care i-a compromis cursa lui Vatteri Bottas, l-a aruncat pe neamț în coada grilei încă din startul Marelui Premiu al Franţei. Greșeala sa gravă, necaracteristică de altfel pentru pilotul Ferrari, putea să-l coste mult mai scump, însă în ciuda penalizării cu 5 secunde, Vettel a reușit să încheie fără emoții în top 5, primind din partea fanilor și titulatura de "Pilotul zilei" pentru modul în care s-a descurcat în pluton. Acest lucru a stârnit și o întreagă discuție în mediul online, mulți fani ai competiției fiind nemulțumiți de faptul că Vettel a primit acest premiu în ciuda gafei sale. "Victima sa", Vatteri Bottas, nu a reușit aceeași ascensiune precum cea a lui Vettel, în mare parte din cauză că a avut podeaua monopostului său avariată în urma contactului de la start, aceasta fiind explicaţia oficială. Gurile rele spun însă că monopostul Mercedes nu este la fel de “alunecos” precum cel Ferrari când vine vorba de mers în pluton.
Fernando Alonso, proaspăt întors de la experiența sa de vis de la Le Mans, a avut parte de (încă) un weekend de coşmar în Formula 1. Practic, am asistat la încă un episod de "Sunt celebru, scoate-mă de aici!"... Și, pe măsură ce se acumulează fiecare astfel de etapă, cu atât decizia spaniolului de a părăsi competiția la final de sezon devine din ce în ce mai facilă. Cu siguranță că, în cazul în care Alonso ar decide să renunţe la Formula 1, primele lucruri care ne-ar lipsi ar fi mesajele sale radio. Cel mai recent exemplu: "Frâne n-am, pneuri n-am, suntem în afara punctelor, încercăm să facem ceva, mă rog, dar nu-mi mai pasă așa mult de cel din spate!" (Franța, 2018)
Podiumul a fost colorat perfect în spiritul Marelui Premiu al Franței. Max Verstappen (Red Bull Racing) și Kimi Raikkonen (Ferrari), care l-au încadrat pe Lewis Hamilton (Mercedes), au adus culorile albastru, alb și roșu pe podium, spre satisfacția francezilor. Acum, după ce i-au satisfăcut pe francezi, piloții se îndreaptă către Red Bull Ring pentru Marele Premiu al Austriei, acolo unde austriecii nu s-ar supăra dacă i-ar vedea pe Daniel Ricciardo şi Max Verstappen pe podium, deşi nu pilotează pentru Ferrari sau Mercedes. Vă prezentăm astăzi avancronica etapei austriece, dulce precum un "sachetorte" vienez. Cursa va fi transmisă, duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
RED BULL RING, AUSTRIA
Austria face parte din categoria statelor central-europene, fiind amplasată în bazinul mijlociu al Dunării. Este o ţară preponderent alpină, 65% din teritoriul ţării fiind situat la o altitudine de peste 600 m, iar restul de 35% la peste 1.000 m. De altfel, Munţii Alpi se întind pe 62% din teritoriu, cu altitudinea maximă în vârful Grossglockner (3.798 m). Chiar şi aşa, austriecii folosesc aproximativ 75% din suprafaţă pentru agricultură. Austria, denumită şi Österreich (în traducere: “Tărâmul estic”), îşi concentrează aproximativ un sfert din populaţie în capitala Viena. Singura ţară din Uniunea Europeană care nu este membră NATO se poate mândri cu unul dintre cele mai vechi steaguri din lume, adoptat în anul 1191. Legenda spune că ducele Leopold al V-lea a vărsat sânge peste tunica sa, iar după ce şi-a scos eşarfa, a rămas o zonă albă pe mijloc.
De obicei, când se gândesc la Austria, primul nume care le vine în minte amatorilor de filme este cu siguranţă Arnold Schwarzenegger, "Terminatorul", iubitorii de muzică clasică ar răspunde Wolfgang Amadeus Mozart, Johann Strauss, Joseph Haydn sau Franz Schubert, alte persoane ar spune Sigmund Freud, "Părintele psihanalizei" sau, de ce nu, Adolf Hitler, fanii Eurovision s-ar gândi la Conchita Wurst (care a câştigat concursul în 2014 pe barba sa), iar fanii Formulei 1 i-ar nominaliza pe Niki Lauda, Jochen Rindt sau Gerhard Berger. Puţini ştiu însă că şi fondatorul celebrei mărci germane de maşini sport Porsche, Ferdinand Porsche, a fost austriac. În iulie 1934, Porsche a primit un contract de la Hitler pentru a proiecta o "maşină a poporului" (care v-ar fi mai familiară dacă am numi-o "Volkswagen"), lucru pe care l-a reuşit doi ani mai târziu. Modelul Volkswagen Beetle pe care l-a creat Porsche se asemăna ca design cu maşinile Tatra, rezultând un proces între cele două companii de automobile, Tatra acuzând Porsche că a copiat patentul său privind sistemul de răcire şi motorul din partea posterioară. Speţa a fost întreruptă de invadarea Cehoslovaciei de către nemţi (1938-1945), iar câţiva ani mai târziu totul s-a soluţionat prin plata unor despăgubiri din partea companiei Porsche.
Conform unui studiu, Viena reprezintă al 2-lea cel mai “locuibil” oraş din lume după Melbourne. Ca fapt divers, oraşele canadiene Vancouver, Toronto şi Calgary completează topul 5. Iubitorii de pisici vor iubi curiozitatea următoare... Tot în Viena vom găsi o cafenea deţinută de un japonez, Takako Ishimitsu, numită Café Neko, în care clienţii se pot relaxa mângâind sau jucându-se cu pisici. Nici nu are rost să mai spunem că accesul câinilor este interzis. Şi în România există trei astfel de cafenele, în Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca. Măcar la asta să fim şi noi peste austrieci...
Una dintre cele mai interesante superstiţii în care cred austriecii spune că, înainte de a bea, aceştia întotdeauna trebuie să ciocnească paharele privindu-se direct în ochi. În tradiţia lor, acest gest care pare neînsemnat la prima vedere poate evita aducerea după sine a unei consecinţe extrem de grave pentru bărbaţi. În afară de faptul că se consideră nepoliticos, dacă cele două persoane nu fac contact vizual, se zice că 7 ani vor avea parte de performanţe nesatisfăcătoare în aşternuturi. Să nu ziceţi că nu v-am avertizat... De altfel, austriecii nu se joacă când vine vorba de băutură. O băutură ca să poată fi considerată "alcoolică" trebuie să conţină cel puţin 20% alcool. De asemenea, berea poate fi servită inclusiv în cafenele şi restaurante de tip fast-food.
Austriecii sunt cei mai muncitori oameni din Uniunea Europeană. Ei muncesc 45 de ore săptămânal, iar punctualitatea este considerată ca fiind una dintre cele mai importante trăsături şi este pusă laolaltă cu loialitatea. În Austria, relaţiile de cuplu durează mai mult decât în multe alte ţări. Cuplurile de regulă fac pasul spre căsătorie după mai bine de 8 ani de relaţie. Că doar nu-i grabă, cum ar spune ardelenii... Nu degeaba se spune că dacă o prietenie rezistă mai mult de 7 ani, nu mai sunteţi prieteni, ci neamuri.
Un peisaj montan este exact tratamentul de care aveam nevoie în această perioadă de plină vară în care ne aflăm şi micuţul oraş Spielberg nu face excepţie de la cele spuse anterior. Situat la nord de râul Mur, Spielberg se caracterizează prin aer proaspăt, o populaţie de doar 5.100 de locuitori şi un circuit celebru. Red Bull Ring (denumit anterior A1-Ring şi Österreichring) are o capacitate de 40.000 de locuri şi este prezent în calendarul Formulei 1 din 1970 în mai multe forme şi cu mai multe perioade de pauză.
La început a fost Österreichring, între 1970 şi 1976, un circuit de peste 5,9 km şi 16 viraje. Acestuia i-a fost adăugată şicana Hella Licht din 1977 şi a rezistat în Formula 1 până în 1987. După 10 ani de pauză, circuitul a revenit în calendar ca A1-Ring, o variantă scurtată la doar 4,3 km şi 9 viraje, până în 2003. A urmat un plan de restructurare al circuitului care avea drept scop extinderea acestuia. Anumite părţi din circuit au fost demolate, inclusiv zona boxelor şi tribuna principală, dar lucrările au fost sistate şi circuitul a rămas în paragină câţiva ani buni până când a fost achiziţionat de omul de afaceri austriac Dietrich Mateschitz (fondator al echipei Red Bull Racing) care a reuşit să-l aducă la forma actuală. Eforturile sale au dat roade la data de 15 mai 2011, atunci când pista a fost oficial redeschisă, ca Red Bull Ring, iar din 2014 a revenit în Formula 1 şi sperăm să rămână acolo o perioadă cât mai îndelungată.
DETALII TEHNICE
- Viraje: 10 (3 de stânga + 7 de dreapta)
- Număr de curse oficiale disputate: 29
- Prima cursă disputată: 1970
- Cele mai multe victorii (piloţi): 3 - Alain Prost (1983, 1985, 1986)
- Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 1 - Lewis Hamilton (2016), Valtteri Bottas (2017)
- Cele mai multe victorii (constructori): 6 - McLaren (1984, 1985, 1986, 1998, 2000, 2001)
- Acceleraţie maximă: 63% din lungimea unui tur
- Utilizarea frânelor: 17% din lungimea unui tur
- Perioade de frânare (>2G): 6
- Cea mai mare forţă laterală: 3,7G (virajele 8 şi 9)
- Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
- Consum de combustibil: 1,4 kg/tur
- Cea mai lungă perioadă de accelerare: 0,868 km
- Distanţa din grilă până la primul viraj: 330,8 m (pentru deţinătorul pole-ului)
- Viteză maximă în 2017: 328,8 km/h – Lewis Hamilton (Mercedes AMG)
- Viteză maximă estimată în 2018: 324 km/h
- Zone DRS: 3 (linia dreaptă din faţa boxelor şi porţiunile dintre virajele 1-3 şi 3-4)
- Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 14 (Alan Jones – 1977)
- Câştigători cu plecare din pole position: 9 din 29 (31,03%)
- Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Mediu
- Uzura pneurilor: Redusă
- Uzura frânelor: Medie
- Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Minim
- Lungimea liniei boxelor: 358,1 m
- Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,18 s (timp total: 21,332 s) – Williams Racing (Lance Stroll)
- Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: ULTRASOFT, SUPERSOFT, SOFT
- Presiuni minime în pneuri: 22,5 psi (pneurile faţă), 20,5 psi (pneurile spate)
- Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +0,050 s (Elio de Angelis vs. Keke Rosberg – 1982)
- Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1 tur (Alain Prost vs. Michele Alboreto – 1986)
- Numărul total al depăşirilor efectuate în 2017: 6 (cu DRS: 4)
- Oportunităţi de depăşire: virajele 1, 3 şi 4
- Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 50%
- Probabilitate de cursă udă: 20%
ALEGEREA PNEURILOR
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Austriei 1982 – Victoria la limită a lui Elio de Angelis. Cursa din 1982 a oferit unul dintre cele mai strânse finaluri de cursă din istoria Formulei 1. Pilotul echipei Lotus-Ford, Elio de Angelis, a reuşit să se impună în faţa lui Keke Rosberg pentru numai 5 sutimi de secundă. Italianul a obţinut cu acea ocazie prima sa victorie din carieră, trecând peste Rosberg la acest capitol. Finlandezul n-a trebuit să aştepte prea mult până să simtă şi el dulcele gust al şampaniei învingătorului, el reuşind victoria chiar în cursa următoare (M.P. al Elveţiei 1982).
M.P. al Austriei 1984 – Niki Lauda câştigă acasă. Cel mai frumos sentiment pentru un pilot este să termine victorios în cursa sa de casă. Lauda a reuşit acest lucru în 1984, atunci când a profitat de indecizia lui Nelson Piquet în a depăşi un pilot întârziat şi a trecut de acesta cu numai 11 tururi înainte de final. Rămâne singura victorie austriacă pe pământ natal.
M.P. al Austriei 1987 – Haosul de la start. Au fost nevoie de 2 restarturi pentru ca etapa din Austria să plece la drum. Întâi, Martin Brundle a cauzat primul steag roşu, după ce monopostul său a lovit zidul şi a ricoşat periculos înapoi pe pistă. Grila a fost formată din nou şi s-a dat restart, însă plecarea slabă a lui Nigel Mansell a cauzat un accident şi mai important, în care au fost implicaţi 12 piloţi, iar cursa a fost oprită din nou. Abia a treia încercare a fost cu noroc şi cursa a putut să se desfăşoare în condiţii normale.
M.P. al Austriei 1997 – Jean Alesi trece peste Eddie Irvine, la propriu. În teorie, depăşirile se pot face, fie pe interiorul adversarului, fie pe exteriorul acestuia. Alesi s-a gândit în 1997 la o a treia variantă: pe deasupra. N-a prea funcţionat aşa cum şi-ar fi dorit, iar Alesi şi Irvine au părăsit cursa înainte de final. Interesant este că francezul a dat apoi vina pe “victima” sa: “Ceea ce a făcut el a fost periculos şi extrem de nepoliticos”, a reclamat vehement pilotul Benetton.
M.P. al Austriei 1999 – David Coulthard gafează şi îşi răsuceşte coechipierul. Cel mai nedorit lucru pentru un pilot este un accident cu colegul de echipă, mai ales atunci când acesta se află şi într-o bătălie strânsă pentru titlu. În 1999, David Coulthard a încercat o manevră riscantă pe virajul 2 al primului tur, în încercarea de a-l depăşi pe Mika Hakkinen. Lucrurile n-au mers conform planului, cei doi au făcut contact, iar finlandezul s-a răsucit. În ciuda faptului că Hakkinen a revenit în cursă la coada grilei, finlandezul a reuşit o revenire fantastică şi a încheiat pe ultima treaptă a podiumului. Operaţiunea de limitare a daunelor a decurs perfect, dar accidentul a iscat un conflict între cei doi piloţi McLaren Mercedes. “Dacă n-ar fi fost accidentul cu David, aş fi fost cu un tur în faţa tuturor. Am fost cel mai rapid pe parcursul întregului weekend”, a tunat Hakkinen după cursă. În apărarea sa, Coulthard n-a putut decât să-şi ceară scuze: “A fost un scenariu de coşmar. Nu numai că mi-am scos coechipierul, dar am fost învins şi de rivali. Îmi pare foarte rău pentru cele întâmplate”.
M.P. al Austriei 2001 - Greşeala lui Montoya îl costă timp preţios pe Michael Schumacher. La intrarea în turul 15 al etapei din 2001, Montoya era lider, fiind urmat de piloţii Ferrari, Schumacher şi Barrichello, şi de Verstappen (Jos, evident). În virajul 2, Schumacher se decide să-l atace pe columbian pe exterior, însă pilotul Williams BMW ratează punctul de frânare, ieşind de pe pistă împreună cu rivalul său de la Ferrari. Cei doi au pierdut multe poziţii, dar Schumacher a reuşit să revină şi să încheie pe locul 2. "Am fost un pic nervos de faptul că el n-avea cum să mai reuşească să ia virajul, aşa că a trebuit să mă ia şi pe mine cu el în afara pistei", a fost acuzaţia lui Schumacher la conferinţa de presă de după cursă. Montoya, vizibil jenat în cadrul unui interviu, a dat vina pe faptul că a blocat pneurile de pe puntea spate.
M.P. al Austriei 2002 – Ferrari scandalizează întreaga lume a Formulei 1. În 2002, Rubens Barrichello a dominat autoritar weekend-ul de cursă din Austria. În calificări, brazilianul şi-a învins coechipierul (Michael Schumacher) cu 0,6 secunde, iar în cursă a condus din primul şi până în ultimul viraj. La ordinul echipei, Barrichello l-a lăsat pe Schumacher să treacă pe ultimii metri ai cursei, iar asta s-a întâmplat după ce şi în urmă cu un an se întâmplase un episod similar (pentru locul 2). În huiduielile spectatorilor şi a propriilor fani, Schumacher s-a impus, fiind ajutat de echipă şi coechipier, deşi poziţia sa de lider din clasamentul general al piloţilor nu era pusă în pericol de nimeni în acel moment. În semn de recunoştinţă pentru loialitatea de care a dat dovadă, neamţul l-a lăsat pe Barrichello pe prima treaptă a podiumului şi pe scaunul învingătorului la conferinţa de presă de după cursă, dar răul fusese deja făcut. Ca o consecinţă, FIA a interzis la scurt timp ordinele de echipă în Formula 1. Sau cel puţin ordinele “directe” de echipă...
M.P. al Austriei 2002 – Accidentul dintre Nick Heidfeld şi Takuma Sato. Cursa din 2002 nu s-a remarcat doar prin episodul descris anterior, ci şi printr-un accident care a demonstrat involuntar că monoposturile de Formula 1 deveneau din ce în ce mai sigure. “A fost cel mai dur impact pe care l-am avut vreodată”, a caracterizat momentul Sato. Japonezul a scăpat cu doar câteva mici vânătăi după ce a fost lovit din lateral de Sauber-ul scăpat de sub control al lui Nick Heidfeld.
M.P. al Austriei 2015 – Destinele lui Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso se intersectează. Literalmente... În 2015 n-am avut o luptă pentru victorie aşa cum ne-am fi dorit, dar măcar accidentul ciudat dintre Raikkonen şi Alonso a contribuit la spectaculozitatea cursei. Kimi a pierdut controlul monopostului său Ferrari după primul viraj, pe reaccelerare, şi l-a luat cu el pe Alonso, victimă nevinovată în aceste circumstanţe. Cele două maşini au ajuns în doar câteva secunde una deasupra celeilalte. E important de precizat că Alonso a stat deasupra. Dincolo de latura uşor hazlie a accidentului, lucrurile puteau să fie mult mai grave, partea laterală a monopostului McLaren trecând la numai câţiva centimetri de capul lui Kimi.
M.P. al Austriei 2016 – Piloţii Mercedes încing la maximum ultimul tur. Cursa din 2016 părea că se îndreaptă spre un duel pe muchie de cuţit pe final, dar nu ne gândeam că va fi chiar aşa... Lewis Hamilton a încercat să treacă de Nico Rosberg pe frânarea din actualul viraj 3, însă neamţul a vrut să ţină cu orice preţ de victorie, deşi Lewis venea tare pe exterior. Rosberg a virat târziu, la intimidare, sperând că Hamilton va renunţa la manevră, dar când acesta din urmă a încercat să ia virajul, cele două maşini Mercedes s-au lovit. Ambele monoposturi au suferit avarii, însă Hamilton a scăpat cel mai uşor şi a câştigat cursa, pe când Rosberg s-a târât pentru a termina pe locul 4, fiind depăşit de Verstappen şi Raikkonen. La ceremonia podiumului, Hamilton a fost huiduit de spectatorii austrieci, dar britanicul nu s-a arătat deranjat: “E problema lor, nu a mea!”, a replicat Lewis. Cei de la Mercedes l-au apărat pe Rosberg, susţinând că acesta ar fi avut probleme cu frânele, prin cedarea sistemului brake-by-wire. De faptul că Rosberg nu a virat decât după contactul cu Hamilton au omis, din păcate, să precizeze... Neamţul a fost găsit vinovat de FIA şi a primit o penalizare de 10 secunde, dar care n-a contat absolut deloc în ierarhia finală.
ŞTIAŢI CĂ...
- Austria a avut în Marele Circ 17 piloţi, dintre care doi campioni mondiali: Jochen Rindt (1970) şi Niki Lauda (1975, 1977, 1984). În afară de aceştia, doar Gerhard Berger a mai obţinut victorii în Formula 1, iar în total cei trei piloţi au reuşit să adune 41 de succese. Singurul austriac care a câştigat în cursa de casă este Niki Lauda în 1984. Christian Klien este ultimul austriac care a concurat în competiţie, în 2010.
- Trei austrieci şi-au pierdut viaţa concurând în Formula 1, şi anume, Jochen Rindt (M.P. al Italiei, 1970), Helmuth Koinigg (M.P. al Statelor Unite, 1974) şi Ronald Ratzenberger (M.P. al statului San Marino, 1994).
- Red Bull Ring este circuitul aflat la cea mai mare altitudine din calendar după Autodromo Hermanos Rodriguez din Mexic, 700 m deasupra nivelului mării. Este circuitul cu cel mai rapid tur de pistă, deşi, ca lungime, este doar al 4-lea. Anul trecut, Valtteri Bottas a obţinut pole-ul cu un timp de 1:04.251, fiind al 8-lea cel mai rapid pole din istoria Formulei 1. Primul loc în această statistică îl ocupă Niki Lauda cu timpul de 58.79 secunde înregistrat în calificările M.P. al Franţei din 1974, desfăşurat la Dijon pe o pistă de 3,289 km lungime.
- În urma victoriei de pe circuitul Paul Ricard, Lewis Hamilton şi-a trecut în cont câte cel puţin o victorie pe fiecare circuit din actualul calendar al Formulei 1.
- Acesta va fi cel de-al 350-lea Mare Premiu pentru Renault şi cel de-al 200-lea pentru Force India.
- Kimi Raikkonen va lua startul cu numărul 139 pentru Ferrari, egalându-l pe Felipe Massa, pilotul cu cele mai multe apariţii pentru Scuderie după Michael Schumacher (179). În statistica all-time, Raikkonen va fi pe locul 3, între el şi Schumacher fiind David Coulthard cu 150 de curse alături de McLaren.
- Fernando Alonso are în palmares 26 de circuite pe care a urcat pe podium, însă Red Bull Ring nu se află printre ele. Austria pare că îi poartă ghinion spaniolului, acesta având parte de 5 abandonuri din 6 curse. Doar în 2014 a încheiat spaniolul cursa de pe Red Bull Ring, pe locul 5.
- Mercedes a câştigat de fiecare dată în Austria de la întoarcerea circuitului în calendarul Formulei 1 (2014).
- Lewis Hamilton încearcă să obţină în acest weekend cel de-al 50-lea pole position pentru Mercedes, iar dacă va câştiga, aceasta ar fi cea de-a 44-a sa victorie la volanul maşinii cu numărul 44.
- Daniel Ricciardo împlineşte duminică, în ziua cursei, 29 de ani. Dacă va câştiga, ar fi doar al 3-lea pilot din istoria Formulei 1 care îşi face cadou de ziua sa o victorie, după James Hunt (M.P. al Olandei, 1976) şi Jean Alesi (M.P. al Canadei, 1995).
REMEMBER - M.P. AL AUSTRIEI 2017
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
CLASAMENT GENERAL ECHIPE
PUNCTE DE PENALIZARE
- Marcus Ericsson – 5p
- Daniil Kvyat – 5p
- Kevin Magnussen – 5p
- Max Verstappen – 4p
- Brendon Hartley – 4p
- Sergey Sirotkin – 4p (+2p după M.P. al Franţei)
- Romain Grosjean – 4p (+2p după M.P. al Franţei)
- Stoffel Vandoorne – 3p
- Sergio Perez – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
- Fernando Alonso – 2p
- Sebastian Vettel – 3p
- Daniel Ricciardo – 2p
- Carlos Sainz – 2p
- Pierre Gasly – 2p
- Lance Stroll – 1p
- Nico Hulkenberg – 1p
- Jolyon Palmer – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
FORMULA 2 – CLASAMENT PILOŢI
- Lando Norris (Carlin) – 104p
- George Russell (ART Grand Prix) – 91p
- Nick de Vries (Pertamina Prema) – 75p
- Alexander Albon (DAMS) – 73p
- Artem Markelov (Russian Time)– 71p
- Sergio Sette Camara (Carlin)– 68p
- Antonio Fuoco (Charouz Racing) – 59p
- Jack Aitken (ART Grand Prix) – 49p
- Luca Ghiotto (Campos Racing) – 47p
- Louis Deletraz (Charouz Racing) – 44p
FORMULA 2 – CLASAMENT ECHIPE
- Carlin – 172p
- ART Grand Prix – 140p
- DAMS – 106p
- Pertamina Prema – 104p
- Charouz Racing – 103p
- Russian Time – 79p
- Campos Racing – 47p
- MP Motorsport – 33p
- Trident – 27p
- BWT Arden – 24p
PROGRAM TV
ALTE INFORMAŢII
ZVON. După ce săptămâna trecută apăruse zvonul potrivit căruia Charles Leclerc ar urma să-i ia locul lui Kimi Raikkonen la Scuderia Ferrari din 2019, de curând unele surse au dezvăluit că finlandezul reprezintă o opţiune pentru McLaren, în cazul în care Fernando Alonso va decide să părăsească echipa, ceea ce nu ar fi o surpriză. Actualul pilot de 38 de ani al Scuderiei ar putea astfel reveni la echipa alături de care a obţinut 9 victorii şi două titluri neoficiale de vicecampion mondial în 5 sezoane. Totuşi, dacă Kimi va decide să facă acest pas (vrând, nevrând...) sunt slabe şansele ca McLaren să-i poată oferi finlandezului o maşină cu care măcar să se poată apropia de aceste performanţe. Raikkonen a comentat acest zvon în cadrul conferinţei de presă premergătoare cursei din Austria, iar când zicem “a comentat” este doar un fel de a spune deoarece finlandezul a avut “arici la gură” şi nu a dorit să spună prea multe în legătură cu acest subiect. Pe scurt (dacă putem să rezumăm chiar şi mai mult decât a făcut-o Kimi), cel mai important lucru este că el nu a exclus o evenuală revenire la McLaren. “Nu ştiu sigur. Am mai spus şi în 2007 că îmi doresc să-mi închei cariera la Ferrari şi după un anumit punct lucrurile nu au mai stat aşa, iar acum pare la fel. Nu ştii niciodată ce poate să urmeze. Vom vedea. Ca de obicei, e vorbă multă şi nu-mi place să comentez”, a spus Raikkonen. Presat de jurnaliştii aflaţi la faţa locului să dezvăluie dacă a purtat discuţii cu McLaren, Kimi a spus: “Am vorbit cu ei, cu siguranţă, dar în trecut, atunci când eram acolo. Aşa cum am mai spus, nu sunt niciun pic interesat să fiu implicat în toate aceste aberaţii, după părerea mea”. Jurnaliştii au continuat cu întrebările, iar acest lucru a atras un răspuns ironic din partea lui Raikkonen: “V-ar plăcea să aflaţi... Nu cred că ne cereţi vreo opinie în legătură cu multe lucruri pe care le scrieţi despre noi, aşa că puteţi să faceţi ce doriţi – să scrieţi ori da, ori nu. Voi scrieţi de regulă ceea ce decideţi voi înşivă că este adevărat”. Noi vom rămâne rezervaţi şi vom trata această informaţie ca pe un zvon. Aşadar, vorba lui Kimi, “ori da, ori nu”.
ZVON. Deşi fusese “plimbat”, pe rând, la Ferrari, Mercedes sau McLaren, Daniel Ricciardo pare aproape de o nouă înţelegere cu Red Bull Racing cu care australianul este gata să semneze pe încă 3 sezoane. Nu ştim dacă motoarele Honda l-au convins pe Ricciardo să continue cu Red Bull Racing, dar acesta a declarat că vestea va veni curând, “într-un timp nu foarte îndepărtat”. Helmut Marko a adăugat că urmează să fie clarificate “doar anumite detalii”. Conform declaraţiilor lui Marko, se pare că doar McLaren şi Renault s-au interesat de serviciile lui Ricciardo, dar ambele echipe sunt în acest moment sub Red Bull Racing în ceea ce priveşte competitivitatea. “Renault va rămâne probabil cu aceiaşi piloţi. De asemenea, nu cred că Renault se încadrează în bugetul pe care şi-l doreşte Ricciardo. Daniel se află într-o situaţie în care nu are nicio alternativă în afara noastră. El probabil că şi-a imaginat diferit. Vrem să continuăm cu el, dar nu cu orice preţ”, a mai spus Helmut Marko.
Conform publicaţiei germane Bild, nemţii nu au ieşit doar de la Campionatul Mondial de fotbal, ci şi din calendarul sezonului 2019 de Formula 1. Nici Hockenheim, nici Nurburgring nu vor organiza Marele Premiu al Germaniei din 2019, aşa că nemţii rămân din nou fără etapă în Marele Circ. Jorn Teske, directorul de marketing al circuitului Hockenheim, a declarat pentru sursa citată: “Lucrăm în prezent la propuneri pentru o întoarcere în 2020. Acestea se află pe masa celor de la Liberty Media. Este datoria lor să decidă”. Marele Premiu al Germaniei ar putea fi înlocuit în 2019 cu etapă nouă la Miami pe care deţinătorii competiţiei speră să o desfăşoare în luna octombrie a anului viitor.
Anul trecut, Sebastian Vettel se afla în clasamentul general la 14 puncte în faţa lui Lewis Hamilton înainte de M.P. al Austriei. Acum situaţia este identică, însă cu rolurile inversate, Vettel fiind urmăritorul. Ploaia ar putea să intervină pe parcursul antrenamentelor, dar ne va ocoli pe perioada cursei. Fernando Alonso a abandonat de 5 ori în 6 curse desfăşurate în Austria. Ce va fi de data aceasta? Accident? Explozie de pneu? Cedare de motor? Karma? Aflăm răspunsul în Marele Premiu al Austriei, duminică, de la ora 16:00, în direct la Digi Sport 1.
Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.
Etichete: formula 1 , austria formula 1 , mp al al austriei , formulla 1 2018 , live austria f1
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții