Reacția FIA, după ce Max Verstappen s-a declarat nemulțumit de safety car-ul Aston Martin
articol scris de Digi Sport14.04.2022, 15:02
SuperLiga: Botoșani - Poli Iași, luni, 17:30, DGS 1
SuperLiga: UTA Arad - Univ. Craiova, luni, 20:30, DGS 1
Federația Internațională de Automobilism (FIA) a reacționat după ce Max Verstappen (24 de ani), pilotul de Formula 1 al celor de la Red Bull Racing, s-a plâns de calitatea safety car-ului furnizat de Aston Martin la Marele Premiul al Australiei.
După ce Verstappen s-a declarat nemulțumit de viteza cu care rula safety car-ul pe pista de la Melbourne, cei de la FIA precizează că obiectivul acestei mașini este de a ajuta la menținerea curselor în siguranță și nu contează viteza de deplasare.
FIA: ”Viteza mașinii de siguranță este dictată de controlul cursei”
”Având în vedere comentariile recente privind ritmul maşinii de siguranţă a Formula 1, FIA doreşte să reitereze faptul că funcţia principală a maşinii de siguranţă a FIA Formula 1 nu este, desigur, viteza, ci siguranţa piloţilor, a comisarilor şi a oficialilor. Procedurile Safety Car iau în considerare mai multe obiective, în funcţie de incidentul în cauză, inclusiv cerinţa de a grupa plutonul, de a permite în siguranţă recuperarea unui incident sau a resturilor de pe pistă şi de a ajusta ritmul în funcţie de activităţile de recuperare care pot fi în curs de desfăşurare într-o altă parte a pistei.
Prin urmare, viteza maşinii de siguranţă este, în general, dictată de controlul cursei şi nu e limitată de capacităţile maşinilor de siguranţă, care sunt vehicule de înaltă performanţă, personalizate, pregătite de doi dintre cei mai buni producători din lume, echipate pentru a face faţă în orice moment condiţiilor schimbătoare ale pistei şi conduse de un pilot şi un copilot extrem de experimentaţi şi capabili.
Impactul vitezei maşinii de siguranţă asupra performanţelor monoposturilor care o urmează este un aspect secundar, deoarece impactul este egal pentru toţi concurenţii care, aşa cum se întâmplă întotdeauna, sunt responsabili pentru a conduce în siguranţă în orice moment, în funcţie de condiţiile maşinii lor şi ale circuitului”, a transmis FIA, printr-un comunicat.
Max Verstappen, nemulțumit de safety car-ul furnizat de Aston Martin la Marele Premiu al Australiei
După ce s-a declarat iritat de faptul că a trebuit să abandoneze cursa de la Melbourne, Verstappen a acuzat safety car-ul de la Aston Martin că se mișca prea încet, iar acest aspect nu a fost deloc în regulă pentru cei care conduceau în spatele mașinii.
”Era atât de puţină aderenţă şi, de asemenea, maşina de siguranţă rula atât de încet, încât era ca o broască ţestoasă. Incredibil! Nu înţeleg de ce trebuia să rulăm atât de încet, cu 140 km/h pe linia dreaptă, în condiţiile în care nu era nicio maşină avariată pe pistă. Trebuie să investigăm. Precis, maşina de siguranţă Mercedes este mai rapidă datorită aerodinamicii mai bune.
Acest Aston Martin este foarte lent. Cu siguranţă are nevoie de mai multă aderenţă, pentru că anvelopele noastre erau reci. Este groaznic felul în care conducem în spatele maşinii de siguranţă în acest moment”, a spus Verstappen, potrivit Motorsport.
Max Verstappen, după abandonul din Australia: ”E frustrant și inacceptabil”
Max Verstappen spune că exista o problemă dinaintea startului cursei, însă a crezut că poate obține locul doi în cursa de la Melbourne, câștigată de Charles Leclerc.
”Astăzi, în general, a fost din nou o zi proastă. Nu aveam ritm, îmi gestionam pneurile ca să încerc să le duc până la capăt, locul 2 părea destul de uşor de obţinut şi ştiam că nu mă pot lupta cu Charles, aşa că nu avea rost să încerc să pun presiune pe el.
Dar nici măcar nu am terminat cursa, aşa că este destul de frustrant şi inacceptabil. Ştiam că există o problemă, aşa că era tot timpul un semn de întrebare pentru a termina cursa. Dar astfel de lucruri, dacă vrei să lupţi pentru titlu, nu se pot întâmpla.
Suntem deja la kilometri în urmă, aşa că nici nu vreau să mă gândesc la lupta din campionat în acest moment, cred că este mai important să termin cursele”, a declarat Max Verstappen, potrivit Sky.
Pentru Max Verstappen este al doilea abandon al sezonului de Formula 1, după ce a mai fost nevoit să facă acest lucru la Sakhir, în Bahrain, pe data de 2o martie, după o defecțiune a pompei de combustibil.
Cursă perfectă pentru Charles Leclerc, liderul clasamentului piloților
Charles Leclerc a pornit din pole position și a făcut o cursă aproape perfectă. Poziția de lider a pilotului de la Ferrari a fost periclitată temporar doar de către Max Verstappen (Red Bull), campionul mondial en titre.
În turul 27, Leclerc a rezistat în fața unui atac din partea lui Verstappen. Carlos Sainz Jr (Ferrari) a abandonat după doar două tururi de circuit.
Podiumul la Melbourne a fost completat de către mexicanul Sergio Perez (Red Bull) și britanicul George Russell (Mercedes).
Lewis Hamilton (37 de ani, Mercedes), care a pornit de pe locul cinci, a încheiat pe locul patru la Melbourne. Britanicul are șapte titluri mondiale în palmares.
Charles Leclerc (24 de ani) reușește o premieră în carieră: “Grand Slam” – pole position, victorie în cursă și cel mai rapid tur de circuit.
La Melbourne Park s-a înregistrat o audienţă de aproape 420.000 de spectatori în acest week-end, un record atât în Formula 1, cât şi în sportul australian.
- Următoarea etapă, Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna, va avea loc pe 24 aprilie, la Imola.
Etichete: fia , marele premiu al australiei , max verstappen , safety car aston martin
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Comentarii
Ne rezervăm dreptul de a modera/bloca/elimina comentariile care nu respectă un limbaj civilizat, care conţin jigniri, injurii sau calomnii ori instigă la violență, la încălcarea legii sau îndeamnă la atacuri la persoane/instituții