Avancronică MP de Formula 1 al Braziliei. Tot ce trebuie să știi înaintea cursei din Sao Paolo
11.11.2016, 00:01Nervi întinşi la maximum, insulte care pluteau în aer (prin undele radio), trase “inovative” care i-ar fi uimit chiar şi pe proiectanţii complexului primelor 3 viraje şi penalizări care au răsturnat toate ierarhiile. Cam aşa am putea descrie, pe scurt, “haosul organizat” din Mexic.
SuperLiga: Sepsi - Buzău, vineri, 17:30, DGS 1
SuperLiga: Farul - Oțelul, vineri, 20:30, DGS 1
Parcă în dorinţa de a demonstra pentru a “n”-a oară vechea zicală "Când doi se bat, al treilea câştigă", directorul de cursă a jonglat cu literele de regulament şi a răsplătit pilotul cel mai “cuminte”. Pentru prima oară am avut, pe rând, trei piloţi pe treapta a treia a podiumului. Deşi Max Verstappen a încheiat manşa de pe Autodromo Hermanos Rodriguez al treilea, el a fost penalizat fix când se pregătea să urce pe podium.
Sebastian Vettel a preluat ştafeta de la tânărul batav şi a alergat până în zona stadionului ca să celebreze, după o îndelungată aşteptare, un nou podium pentru Ferrari.
Extazul întregii suflări italiene s-a transformat în agonie la numai câteva ore după festivitatea de premiere, iar Vettel s-a trezit retrogradat până pe locul 5, culmea, din nou, tot în spatele "prietenului său" Verstappen. Într-un final, Daniel Ricciardo a primit trofeul destinat locului trei, în ciuda faptului că a terminat cursa al 5-lea.
Singura dezamăgire a australianului a fost că n-a putut să-şi mai cinstească adversarii cu o gheată de şampanie, ritual devenit deja tradiţie pentru pilotul Red Bull Racing. “Am vrut şi eu să urc pe podium, dar când am ajuns acolo toată lumea plecase”, a comentat în stilul său caracteristic Ricciardo. În speranţa că nu va fi şi el penalizat dintr-o clipă în alta, iar trofeul locului 3 din Mexic să-şi schimbe posesorul, site-ul digisport.ro vă prezintă în continuare avancronica Marelui Premiu al Braziliei.
AUTODROMO JOSE CARLOS PACE, BRAZILIA
Situat în cartierul Interlagos (în traducere: “Între lacuri”) al celui mai populat oraş din America de Sud şi al 12-lea la nivel global, Sao Paulo (cca. 12 mil. de locuitori, după estimările recente), Autodromo Jose Carlos Pace reprezintă penultima destinaţie a calendarului Campionatului Mondial de Formula 1, după ce a avut o perioadă în care a oferit finala sezonului, postură preluată recent de Abu Dhabi.
Circuitul construit între două mari lacuri artificiale, Guarapiranga şi Billings, a purtat iniţial titulatura cartierului din care provine, pentru ca, în 1985, acesta să primească numele fostului pilot brazilian de Formula 1 Jose Carlos Pace, decedat pe 18 martie 1977 în urma unui accident aviatic, la numai 13 zile după pierderea prietenului său Tom Pryce, şi el fost pilot de Formula 1. Jose Carlos Pace concurase în 73 de curse în întreaga sa carieră, reuşind să obţină doar o victorie, însă a fost cea mai dulce victorie posibilă, chiar acasă, în M.P. al Braziliei din 1975.
Brazilia a devenit destinaţie oficială a caravanei Formulei 1 în 1973, atunci când a organizat primul său Mare Premiu. De atunci, ţara lui Ayrton Senna sau a lui Nelson Piquet sau a lui Emerson Fittipaldi (şi lista poate continua...) a fost nelipsită din calendar, fie că destinaţia finală a fost la Sao Paulo, pe Interlagos, fie că s-a mers pe varianta Rio de Janeiro, pe Jacarepagua (cunoscut şi ca Autodromo Internacional Nelson Piquet). Autodromo Jose Carlos Pace în varianta sa originală din anii ’70 avea o lungime de 7,96 km, el fiind scurtat la 4,397 km în 1990. Cu unele mici ajustări, configuraţia actuală a circuitului măsoară 4,309 km.
De la dispariţia subită a eroului local Ayrton Senna, niciun brazilian n-a mai câştigat titlul mondial. Felipe Massa a fost cel mai aproape să rescrie istoria tării sale în Formula 1, chiar în etapa sa de casă din 2008, însă vremea, ghinionul, soarta şi oricare alte elemente posibile i-au fost, rând pe rând, potrivnice (mai multe detalii puteţi afla în cadrul secţiunii “Momente memorabile”). Cert este că, şi la bine, şi la greu, pasiunea fanilor brazilieni a făcut ca Formula 1 să revină aici an de an.
DETALII TEHNICE
Tururi: 71
Lungimea circuitului: 4,309 km
Viraje: 15
Lungimea cursei: 305,909 km
Număr de curse disputate la Autodromo Jose Carlos Pace: 33
Prima cursă disputată: 1973
Cele mai multe victorii (piloţi): 4 – Michael Schumacher (1994, 1995, 2000, 2002)
Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2016): 2 – Nico Rosberg (2014, 2015), Sebastian Vettel (2010, 2013), Felipe Massa (2006, 2008)
Cele mai multe victorii (constructori): 8 – Ferrari (1976, 1977, 1990, 2000, 2002, 2006, 2007, 2008), McLaren (1974, 1991, 1993, 1998, 1999, 2001, 2005, 2012)
Acceleraţie maximă: 42% din lungimea unui tur
Utilizarea frânelor: 17% din lungimea unui tur
Schimbări în cutia de viteze: 51/tur
Consum de combustibil: 1,41 kg/tur
Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,394 km
Distanţa din grilă şi până la primul viraj: 334 m
Viteză maximă estimată: 347 km/h
Zone DRS: 2 (Linia dreaptă din fața boxelor şi următoarea linie dreaptă)
Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 8 (Giancarlo Fisichella – 2003)
Câştigători cu plecare din pole position: 13 din 33 (39,4%)
Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Medie
Uzura pneurilor: Medie
Uzura frânelor: Medie
Cel mai rapid pit stop în 2015: Mercedes (Lewis Hamilton) – 22,936 s (turul 49)
Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: 0,588 s (Michael Schumacher vs. Ralf Schumacher – 2002)
Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: 1 tur (Michael Schumacher vs. Damon Hill – 1994)
Numărul depăşirilor efectuate în 2015: 31
Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 39%
ALEGEREA PNEURILOR
RECORDURILE CIRCUITULUI
În cursă: 1:11.473 – Juan Pablo Montoya (Williams BMW, 2004)
În calificări: 1:09.822 – Rubens Barrichello (Scuderia Ferrari, 2004)
MOMENTE MEMORABILE
M.P. al Braziliei 1991 – Ayrton Senna se impune magistral pentru prima dată pe tărâm natal. În timp ce pilotul McLaren conducea liniştit cursa, din turul 50 situaţia s-a complicat drastic. Senna nu mai putea să folosească treapta a 4-a a cutiei de viteze, iar Nigel Mansell reuşea în 10 tururi să înjumătăţească distanţa care-l separa de brazilian. Culmea, în turul 61, cutia de viteze a britanicului a cedat definitiv, iar Senna putea respira din nou. Pentru puţin timp, însă... Cu doar câteva tururi înainte de final, Senna constată cu stupoare că rămâne şi fără treptele 3 şi 5. În vreme ce cutia sa de viteze pierdea treaptă cu treaptă, brazilianul se vedea nevoit să folosească doar treapta a 6-a, cu teama permanentă de a nu ceda şi aceasta. Pe ieşirea din virajele lente, Senna aproape că mergea în ritm de Turul Franţei, nicidecum de Formula 1. În final, a reuşit să obţină victoria mult visată, descătuşându-se complet imediat după trecerea liniei de sosire. Ayrton începuse să ţipe atât de bucurie cât şi de durere din cauza crampelor musculare rezultate în urma efortului susţinut la care fusese supus. A fost ajutat ca să iasă din monopost pentru că de unul singur nu putea, corpul său fiind stors până şi de ultima picătură de energie, şi a fost dus la festivitatea podiumului cu maşina medicală, iar acolo a uitat de toate durerile care-l apăsau. Cu ochii înlăcrimaţi şi cu steagul Braziliei ţinut strâns cu ambele mâini deasupra capului pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, pentru Senna nu mai conta nimic altceva. Eforturile sale dăduseră roade pe care le aşteptase o carieră întreagă. În acea zi, nimic, dar absolut nimic nu l-a putut opri pe Senna din a-şi îndeplini visul.
M.P. al Braziliei 1994 – Debutul agitat al lui Jos Verstappen în Formula 1. În lumea sporturilor cu motor se spune că prima cursă, prima victorie şi primul titlu nu se uită niciodată. La această listă se mai poate adăuga şi primul accident, mai ales dacă acesta vine chiar în prima cursă. Tatăl “problematicului” Max Verstappen a avut parte de un debut nu tocmai fericit în Formula 1. În turul 35 al cursei de la Interlagos, Eddie Irvine şi Jos Verstappen aveau o lupta încinsă pentru poziţia a 8-a. Înaintea virajului 4, aceştia îl prind din urmă cu un tur pe francezul Eric Bernard, dar în acelaşi timp, Jos schiţează să treacă de Eddie pe interior. Acesta din urmă încearcă să-i închidă trasa adversarului său în ultimul moment, însă îl împinge pe Verstappen uşor pe iarbă, dar suficient ca olandezul să piardă complet controlul monopostului şi îi colectează pe Irvine şi Bernard, la pachet, lovindu-l din spate şi pe Martin Brundle. Cel mai şifonat din acest accident a părut să fie Jos Verstappen, al cărui Benetton a decolat de pe pistă, pe deasupra McLaren-ului lui Brundle, dându-se apoi peste cap. Irvine a primit o penalizare drastică, fiindu-i interzisă prezenţa pe grila cursei următoare. Suspendarea a fost apoi mărită la 3 etape, după ce apelul echipei sale (Jordan) a fost respins. Irvine era recidivist, după ce în M.P. al Japoniei din 1993 a provocat un alt incident care l-a vizat pe Ayrton Senna.
M.P. al Braziliei 2008 – Campion pentru 38 de secunde. Titlul sezonului 2008 a fost decis în ultima cursă, după un scenariu demn de un film de Oscar. Înainte de această adevărată finală a sezonului, Lewis Hamilton (McLaren) conducea clasamentul general al piloţilor cu 94 de puncte, fiind urmat de Felipe Massa (Ferrari) la 7 lungimi distanţă şi avea nevoie de un loc 5 pentru a câştiga titlul, indiferent de rezultatul brazilianului. Sub ameninţarea ploii, Massa şi-a făcut bine treaba, conducând cursa încă din primul viraj, iar toţi ochii erau aţintiţi înspre evoluţia lui Hamilton care nu se descurca prea grozav. În turul 54, britanicul era doar pe locul 5, iar Vettel exercita o mare presiune pe umerii săi. Lewis ştia că dacă pierdea acel loc 5, acest lucru era sinonim cu pierderea titlului. Cerul căpăta o nuanţă tot mai cenuşie, iar toată lumea era conştientă de faptul că o eventuală repriză de ploaie ar da peste cap toate calculele. Cu doar 8 tururi înainte de final (turul 63), inevitabilul de produce. Norii brazilieni parcă n-au mai avut răbdare ca piloţii să încheie cursa şi au început să se descarce. La intrarea în ultimele 4 tururi aproape toţi piloţii trecuseră pe pneuri intermediare. Singurul care a mers pe cartea riscului a fost pilotul Toyota, Timo Glock. El a decis să rămână pe pneuri de pistă uscată, iar această manevră l-a urcat până pe locul 4. În penultimul tur, ploaia începuse să cadă torenţial pe anumite porţiuni, iar Hamilton a ieşit larg în virajul 12, cedându-i lui Vettel locul 5, moment care a generat o explozie de bucurie în boxa Ferrari. Pentru prima oară în acea cursă, Massa se afla în postura de campion mondial. Hamilton nu stă mult pe gânduri şi pleacă în goana disperată după preţiosul loc 5. La intrarea în ultimul tur, acesta era la 0,754 secunde de Vettel şi la 13,144 secunde de Glock, iar soarta titlului părea decisă. Massa trece linia de sosire victorios şi întreaga boxă Ferrari (împreună cu familia brazilianului) sărbătorea titlul. Pentru că evenimentele nu atinseseră până aici o cotă suficient de dramatică, ce a urmat apoi a fost de coşmar pentru Massa. Hamilton nu terminase cursa încă, dar era doar pe 6. Condiţiile meteo se înrăutăţiseră, iar Glock nu mai putea să meargă cu pneurile de uscat. Pe ultimele 2 viraje, Vettel şi Hamilton îl prind din urmă şi trec împreună de el. Judecând după ritmul în care rula maşina, toată lumea a crezut că e doar un pilot întârziat care tocmai s-a dat la o parte, iar boxa Ferrari era încă în sărbătoare. Totul până când... La 38,9 secunde de la sosirea lui Massa, ajunge şi Hamilton, iar pe grafică apare ca fiind pe locul 5. Iniţial, se credea/spera a fi doar o eroare de grafică, dar revăzând imaginile, se descoperă că pilotul depăşit de Vettel şi Hamilton pe ultimii metri este chiar Timo Glock care nu-şi mai putea ţine echilibrul pe pneurile de uscat. Totul îngheaţă în boxa Ferrari. Timpul se oprise în loc. Sărbătoarea se mută în boxa McLaren care este surprinsă total de evenimentele petrecute. A fost cea mai tristă victorie pentru Felipe Massa care nu mai rezistă şi izbucneşte în lacrimi. În timp ce Lewis era aşteptat pentru a fi "sufocat" de presă şi apropiaţi, Felipe abia găsea puterea de a ieşi din maşină. Teoria conspiraţiei a fost nelipsită… Nici până în ziua de azi nu se ştie exact dacă Glock chiar nu mai putea să meargă pe acele pneuri sau s-a dat la o parte în mod deliberat. Acesta este unul dintre multele mistere din istoria Formulei 1. “Când am trecut linia de sosire, rezultatele arătau că voi fi campion, dar apoi mi s-a zis că Lewis a trecut de Glock. Aşa-i în curse... Mereu există explicaţii pentru tot ceea ce se întâmplă în viaţă, iar dacă astăzi lucrurile s-au derulat astfel, atunci înseamnă că aşa a fost să fie”, a declarat Massa după cursă.
M.P. al Braziliei 2012 – Rătăcit prin “junglă”. Un alt “film” care însă n-ar concura pentru un premiu Oscar, ci mai degrabă pentru “Zmeura de aur”, l-a avut în rol principal pe Kimi Raikkonen. A fost un moment care a făcut deliciul fanilor la vremea respectivă şi n-avea cum să fie uitat nici de noi. În turul 52, finlandezul a greşit la intrarea în virajul 12 din cauza condiţiilor meteo şi a încercat o scurtătură pentru a reveni pe pistă, însă aceasta presupunea trecerea printr-o poartă de acces. Ajuns în faţa porţii şi tocmai când se pregătea să “marcheze”, nu mică i-a fost mirarea pilotului Lotus să constate că poarta era închisă, iar scurtătura s-a transformat de fapt în… “lungătură”. În lipsa unui GPS care i-ar fi fost de mare folos în această situaţie, Raikkonen a fost nevoit să întoarcă repede maşina la 180 de grade şi să revină pe circuit prin metoda clasică. “Exista acolo o cale de a reveni pe a pistă, însă trebuia să treci printr-o poartă. Ştiu asta pentru că am făcut acelaşi lucru şi în 2001, iar atunci poarta era deschisă. Cineva a închis-o între timp. Data viitoare mă voi asigura că este din nou deschisă…”, a spus Kimi, încercând să explice cele întâmplate. În urma acestor evenimente, finlandezul a fost răsplătit de conducerea cursei cu un punct (pentru clasarea sa pe locul 10) şi de fanii Formulei 1 cu un rând bogat de aplauze şi o porţie copioasă de râs.
M.P. al Braziliei 2012 – Sebastian Vettel devine cel mai tânăr triplu campion din istorie. Însă nu i-a fost deloc uşor... Neamţul trebuia să-şi apere un avans de 13 puncte în clasament în faţa lui Alonso, lucru care s-ar putea repeta şi în acest an, însă cu protagonişti diferiţi. Revenind la povestea noastră, Vettel a plecat modest din grilă, căzând de pe locul 4 până pe 7. Totuşi, era bine dacă ar fi fost numai atât... În virajul 4, Bruno Senna l-a răsucit pe Vettel, iar neamţul s-a trezit cu maşina poziţionată pe mijlocul pistei, în direcţia opusă sensului de rulare, mergând cu spatele. A avut însă noroc. Maşina nu suferise avarii semnificative. Pilotul Red Bull Racing a fost nevoit să aştepte şi să privească cum toţi ceilalţi competitori trec ori prin stânga, ori prin dreapta sa, iar abia apoi a fost capabil să întoarcă monopostul în siguranţă şi să continue cursa, dar era, evident, ultimul. De atunci, a pornit o luptă contracronometru cu punctele, tururile, strategia şi răbdarea lui Vettel. Toate ecuaţiile titlului trebuiau recalculate până la ultima zecimală. Mai mult de atât, sistemul de comunicare prin radio s-a defectat, iar echipa nu-l mai auzea clar pe tânărul lor pilot. Începuse să plouă, iar Vettel intră să schimbe pe pneuri intermediare, dar echipa nu i-a auzit cererea şi n-a fost pregătită. A ieşit o oprire la boxe cu 8 secunde mai lentă decât în mod normal, dar în ciuda tuturor evenimentelor, neamţul a reuşit să urce loc după loc pentru ca, în final, acesta să încheie al 6-lea, în condiţiile în care Alonso a terminat pe locul 2, la doar 2,7 secunde de poziţia care i-ar fi adus titlul. Vettel obţinea, astfel, cel de-al 3-lea trofeu de campion mondial consecutiv pentru numai 3 puncte. Memorabilă a fost şi privirea deznădăjduită a lui Alonso de la finalul cursei. A fost atât de aproape şi totuşi... atât de departe.
CURSA PRECEDENTĂ - 2015
Pole Position: Nico Rosberg (Mercedes AMG) – 1:11.282
Podium:
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 1:31:09.090
2. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) +7.756
3. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) +14.244
Cel mai rapid tur: Lewis Hamilton (Mercedes AMG) – 1:14.832 (turul 51)
CLASAMENT GENERAL PILOŢI
1. Nico Rosberg (Mercedes AMG) 349p
2. Lewis Hamilton (Mercedes AMG) 330p
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 242p
4. Sebastian Vettel (Scuderia Ferrari) 187p
5. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari) 178p
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) 177p
7. Sergio Perez (Sahara Force India) 85p
8. Valtteri Bottas (Williams Mercedes) 85p
9. Nico Hulkenberg (Sahara Force India) 60p
10. Fernando Alonso (McLaren Honda) 52p
SCENARII POSIBILE PENTRU TITLU
Nico Rosberg va deveni campion al sezonului 2016 în Brazilia dacă:
- Câştigă, indiferent de rezultatul lui Hamilton
- Termină pe locul 2, iar Hamilton nu încheie pe podium
- Termină pe locul 3, iar Hamilton nu încheie în top 5
- Termină pe locul 4, iar Hamilton nu încheie în top 6
- Termină pe locul 5, iar Hamilton nu încheie în top 7
- Termină pe locul 6, iar Hamilton nu încheie în top 8
- Termină pe locul 7, iar Hamilton nu încheie în puncte
Dacă termină sub locul 8, Rosberg nu poate câştiga titlul matematic în Brazilia, indiferent de rezultatul lui Hamilton.
Lewis Hamilton nu poate deveni campion al sezonului 2016 în Brazilia indiferent de rezultatul lui Rosberg, dar poate împinge suspansul până în ultima cursă, cea din Abu Dhabi.
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI
1. Mercedes AMG 679p
2. Red Bull Racing 427p
3. Scuderia Ferrari 365p
4. Sahara Force India 145p
5. Williams Mercedes 136p
6. McLaren Honda 74p
7. Scuderia Toro Rosso 55p
8. Haas F1 Team 29p
9. Renault Sport F1 8p
10. Manor Racing F1 1p
11. Sauber F1 Team 0p
PUNCTE DE PENALIZARE
1. Esteban Gutierrez – 7p
- Daniil Kvyat – 7p
3. Sebastian Vettel – 6p (+2p după M.P. al Mexicului)
- Felipe Nasr – 6p
- Nico Rosberg – 6p
6. Carlos Sainz Jr. – 4p
- Pascal Wehrlein – 4p
- Valtteri Bottas – 4p
- Rio Haryanto – 4p
- Kevin Magnussen – 4p
11. Max Verstappen – 3p
- Sergio Perez – 3p
13. Fernando Alonso – 2p
- Nico Hulkenberg – 2p
- Marcus Ericsson – 2p
- Kimi Raikkonen – 2p
- Jolyon Palmer – 2p
- Esteban Ocon – 2p
*Piloţi fără puncte de penalizare: Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Romain Grosjean, Felipe Massa şi Jenson Button.
**La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.
PROGRAM TV
Vineri, 11 noiembrie 2016
DIGI SPORT 1 14:00 Formula 1 – Antrenamente 1
DIGI SPORT 3 18:00 Formula 1 – Antrenamente 2
Sâmbătă, 12 noiembrie 2016
DIGI SPORT 2 15:00 Formula 1 – Antrenamente 3
DIGI SPORT 2 18:00 Formula 1 – Calificări
Duminică, 13 noiembrie 2016
DIGI SPORT 2 18:00 Formula 1 – Cursa
ALTE INFORMAŢII
Grila sezonului 2017 îşi dezvăluie din ultimele sale incertitudini. Primul anunţ l-a avut în prim-plan pe Kevin Magnussen. Danezul de 24 de ani va fi noul coechipier al lui Romain Grosjean la Haas F1, semnând un contract valabil 2 sezoane. A venit apoi anunţul cu privire la Jolyon Palmer. Britanicul a fost ales surprinzător să rămână la Renault şi să facă echipă cu Nico Hulkenberg din 2017, în ciuda unui sezon nu tocmai convingător sau mai există şi varianta că Magnussen ar fi primit o ofertă mult mai bună din partea Haas F1, iar francezii n-au avut de ales. Bugetul lui Palmer este binevenit oricărei echipe. A treia veste îl priveşte pe Esteban Ocon. Împins puternic din spate de filiera Mercedes, francezul de 20 de ani a fost preferat să ocupe postul vacant de la Force India, în detrimentul lui Pascal Wehrlein. Acesta din urmă va face probabil încă un sezon la Manor.
Una caldă şi alta rece pentru Esteban Gutierrez. După ce mexicanul s-a căsătorit recent, fiind al 3-lea pilot de Formula 1 care face acest pas important în viaţă în 2016, după Kimi Raikkonen şi Valtteri Bottas, el se află acum în căutarea unui loc pentru sezonul următor. Singurele variante rămase pentru el ar fi Sauber şi Manor, iar veştile nu sunt tocmai încurajatoare pentru el. Dacă nu va apărea vreo surpriză, mexicanul va rămâne din nou pe dinafară.
Se anunţă un weekend brazilian destul de imprevizibil din punct de vedere meteorologic. Un front atmosferic răcoros va avansa de la sud la nord şi se va manifesta printr-o scădere bruscă a temperaturii aerului şi posibile reprize de ploaie. Dacă vineri se vor înregistra în jur de 30-31 de grade Celsius, în următoarele două zile, temperaturile vor trece cu greu de 20 de grade. În condiţiile date, toate informaţiile colectate de echipe în antrenamentele de vineri vor fi aproape nule.
Statistica nu-i este favorabilă lui Lewis Hamilton. El n-a câştigat niciodată pe Interlagos, unul dintre puţinele circuite pe care britanicul n-a gustat încă din şampania învingătorului, în timp ce Nico Rosberg a triumfat aici în ultimii doi ani. În acest weekend, Lewis n-are decât o singură variantă pentru a împinge soarta titlului până în ultima etapă: victoria. Vom afla dacă o va obţine sau dacă vom asista la încoronarea unui nou campion în Formula 1, duminică, 13 noiembrie, de la ora 18:00, în direct la Digi Sport 2.
Etichete: formula 1 , lewis hamilton , nico rosberg , mp al braziliei
Urmărește știrile digisport.ro și pe Google News
Fostul președinte rus și actual vicepreședinte al Consiliului de Securitate Dmitri Medvedev...